Zwanger na hoe veel rondes?

Met behulp van icsi hebben we twee kinderen gekregen. Eerste kind was het in 1 keer raak. Bij de tweede de tweede keer. We zijn nu bezig voor een derde kindje. Hopelijk lukt dat ook. Morgen krijg ik mijn derde terugplaatsing. ??
 
Bij de eerste duurde het bijna een jaar door het ontpillen en mijn eisprong is rond dag 21 ipv dag 14.

Bij 2e en 3e kindje geen pil geslikt en ik wist wanneer mijn eisprong vaak is, 1e ronde gelukt.
 
Bij ons duurde het wat langer. Iets meer dan 20 rondes. Had het 'geluk' een korte cyclus te hebben, in tijd duurde het 1 5 jaar. Was echt niet altijd makkelijk (om mij heen werd ongeveer iedereen binnen 1x zwanger). Gelukkig vergeet je die tijd ook weer!
2e zwangerschap 3e keer raak!
 
Kan me voorstellen dat het je onzeker maakt. In Nederland raakt 30% van de vrouwen in 3 maanden zwanger, 70% in 6 maanden zwanger en 80% binnen een jaar. Dus het is helemaal niet gek als het niet zo snel lukt. Kan natuurlijk wel erg frustrerend zijn. Als je ouder dan 35 bent, adviseren ze om na een half jaar naar de huisarts te gaan, anders na een jaar proberen.
 
Bij de 1e duurde het 3 rondes. De 2e duurde het ook 3 rondes maar helaas een miskraam. Na de miskraam 2 rondes.
De gouden tip van mijn verloskundige was om je er vooral niet teveel op vast te pinnen. Bij de een gaat t nu eenmaal sneller dan bij de ander 
 
Terug
Bovenaan