Zwanger na miskraam

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben momenteel 8 weken zwanger na 2 keer een miskraam te hebben gehad. De eerste miskraam kwamen we er tijdens de eerste echo achter dat het hartje was gestopt in de 6e week terwijl ik ongeveer 9 weken toen zou moeten zijn. De tweede miskraam was begin week 5 en deze was ook spontaan. Ik merkte toen al aan mij zelf dat de eerste miskraam veel meer indruk op mij maakte dan de tweede, Ik zelf denk dat dat komt omdat de tweede miskraam en heel vroeg al was en spontaan is ontstaan terwijl ik er bij de eerste van echt heel erg schrok van het feit dat het hartje was gestopt. </p><p>Morgen heb ik mijn eerste echo en hoop heel erg dat alles goed is en goed gaat. Ik heb zelf ook wel het gevoel deze keer dat het goed zit - mijn syptomen zijn verergerd terwijl dit de vorige keer reuze mee viel- toch blijf ik het ergens eng vinden en merk ik dat ik soms wel negatieve gedachtes heb. Of het hartje wel zal kloppen en wat nou als het weer niet goed zit? <br />Ik merk aan mijzelf gewoon erg dat ik langzaam aan tegen de echo van morgen op zit te hikken. Zijn er meer mensen die hier last van hebben/ last van hadden? Heeft iemand misschien tips om misschien wat rust hierin terug te vinden? <br /><br /></p><p>Hoop dat iemand een tip of truc voor mij heeft.</p><p>Xxx</p>

Ik heb op dit moment geen echte tip voor je, kan alleen meegeven dat zolang je er nog niet bent geweest je er van mag genieten!

Heel veel succes morgen en ik duim voor je!

Hi, 
Ik heb een miskraam gehad bij 5 en 11 weken. Bij die van 11 weken hebben we bij 8,5 weken nog een goede echo gehad.
Nu opnieuw zwanger 18 weken. Maar als je dit hebt meegemaakt blijf je onzeker. Elke keer weer. Ik voel de baby nu dat dat is wel fijn. 
Het enige wat ik altijd in mn hoofd hield. Je hebt het zelf niet in de hand. Is het mis dan is dat zo, ik kan er niks aan veranderen.
Niet dat je er wat aan hebt, maar bekijk het van de nuchtere kant.

Hi, 
Ik heb een miskraam gehad bij 5 en 11 weken. Bij die van 11 weken hebben we bij 8,5 weken nog een goede echo gehad.
Nu opnieuw zwanger 18 weken. Maar als je dit hebt meegemaakt blijf je onzeker. Elke keer weer. Ik voel de baby nu dat dat is wel fijn. 
Het enige wat ik altijd in mn hoofd hield. Je hebt het zelf niet in de hand. Is het mis dan is dat zo, ik kan er niks aan veranderen.
Niet dat je er wat aan hebt, maar bekijk het van de nuchtere kant.

Oh, ik snap je volkomen!
Ik heb ook meerdere miskramen gehad... 
Mijn laatste miskraam was afgelopen juli, met 8 weken en nu weet ik net dat ik precies 4 weken zwanger ben. Zenuwslopend vind ik het en ik denk dat ik ook enorm op zal zien tegen de eerste echo. 
Ik heb geen tips voor je, maar wil je laten weten dat je niet de enige bent en je een virtuele knuffel geven!

Herkenbaar gevoel. Ook hier een niet kloppend hartje op de 1e echo bij 8 weken..
Nu opnieuw zwanger (6 weken), en over 6 dagen pas de eerste echo, gelukkig wel vroeg, maar de tijd kruipt voorbij!
Ik hoop dat je echo goed is gegaan vandaag!!

Hey meiden, 
Als eerste bedankt voor jullie lieve reacties!  Hoewel de zenuwen en angst gisteren aanwezig waren bij mijn afspraak heb ik toch echt veel gehad aan jullie steun! 
Dan nu het belangrijkste ? gisteren de echo gehad en alles zag er helemaal prima uit ❤️ een mooi kloppend hartje en inderdaad ±8,5 week zwanger. Pff wat was dat een opluchting zeg! Heb wel even een traantje moeten wegvegen toen ze bijna riep: En daar is het hartje! 
Moet ook wel zeggen dat gisteren zowel de echoscopiste als de verloskundige en de assistente alle 3 erg begripvol en aardig waren en erg goed snapte dat we daar met nogal wat angst zaten of zoals mijn man en ik elke keer zeiden: met volle angst vooruit! 
Over 3 weken hebben we de volgende echo gepland staan kan nu al niet wachten ❤️
Xxx

Terug
Bovenaan