<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben momenteel 8 weken zwanger na 2 keer een miskraam te hebben gehad. De eerste miskraam kwamen we er tijdens de eerste echo achter dat het hartje was gestopt in de 6e week terwijl ik ongeveer 9 weken toen zou moeten zijn. De tweede miskraam was begin week 5 en deze was ook spontaan. Ik merkte toen al aan mij zelf dat de eerste miskraam veel meer indruk op mij maakte dan de tweede, Ik zelf denk dat dat komt omdat de tweede miskraam en heel vroeg al was en spontaan is ontstaan terwijl ik er bij de eerste van echt heel erg schrok van het feit dat het hartje was gestopt. </p><p>Morgen heb ik mijn eerste echo en hoop heel erg dat alles goed is en goed gaat. Ik heb zelf ook wel het gevoel deze keer dat het goed zit - mijn syptomen zijn verergerd terwijl dit de vorige keer reuze mee viel- toch blijf ik het ergens eng vinden en merk ik dat ik soms wel negatieve gedachtes heb. Of het hartje wel zal kloppen en wat nou als het weer niet goed zit? <br />Ik merk aan mijzelf gewoon erg dat ik langzaam aan tegen de echo van morgen op zit te hikken. Zijn er meer mensen die hier last van hebben/ last van hadden? Heeft iemand misschien tips om misschien wat rust hierin terug te vinden? <br /><br /></p><p>Hoop dat iemand een tip of truc voor mij heeft.</p><p>Xxx</p>