Zwanger na miskraam

<p>Hai meiden</p><p>Zoals jullie al in de titel lezen zijn wij er afgelopen donderdag achter gekomen dat ik zwanger ben geworden na een miskraam die ik in februari heb gehad.</p><p>Ik ben zo ontzettend bang dat dit weer zal gebeuren en ik opnieuw dat vreselijke verdriet moet doorstaan. Ik durf me nergens aan vast te houden en probeer me nergens aan te hechten nu, puur om mezelf in bescherming te nemen. De eerste echo zullen we 2 juli hebben (als we dat halen), en ik merk dat ik er nu al wat tegenop zie.</p><p>Ik vroeg me af of er meerdere mama's zijn die zich in mijn verhaal herkennen en tips hebben voor me!?</p><p>Liefs van mij! </p>

Hey kikik,
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap van! Wat vervelend en heftig van jullie miskraam. Herkenbaar en logisch je gevoel nu. Wij hadden onze eerste zwangerschap die een miskraam werd. Tijdens de tweede zwangerschap kon ik pas ontspannen na 2p weken. bang dat alles wat ik deed of at verkeerd kon zijn. Dat was natuurlijk gek gedacht. Gelukkig had ik goede steun aan partner door veel te praten over gevoel en een zus die het zelfde had meegemaakt. Probeer t focussen op goede dingen, er even op uit met zn 2en en even los Laten proberen te genieten. Dat zegt iedereen maar is lastig genoeg. Een hele fijne zwangerschap toegewenst!

Wat lief, dank je wel Jilda! Kan me voorstellen dat je vanaf 20 weken pas kon genieten ik verwacht dat dat hier ook zo zal zijn!

Een vroege echo kon helaas niet. Dus zal gewoon moeten afwachten! :)

Hoi 
Ook een miskraam gehad, nu 20 weken zwanger. Heeft even geduurd voordat ik ervan kan geniet maar vanaf week 16 na het hartje gehoordt te hebben was ik overtuigd dat het ook goed kan gaan.
Iedereen zei geniet ervan maar dat was lastig.
Probeer er wel in te geloven, het kan ook goed gaan. Dat het 1 keer fout gaat zegt helmaal niks voor deze keer.

Hier ook bij de eerste zwangerschap een miskraam gehad, en daarna meer dan een jaar geprobeerd voordat het weer raak was. Ook ik was natuurlijk erg nerveus maar ik moet zeggen dat ik beide keren instinctief (aan mijn lichaam?) merkte of het fout of goed zat. Bij deze zwangerschap hadden we ook bij de eerste echo een negatieve ervaring waarbij het vruchtje veel te klein was. Toch zei ik daarna meteen tegen mijn vriend: het komt goed, dit zit goed. En inderdaad, een week later was het precies een weekje gegroeid. Dat sterke instinct dat het goed zat heeft altijd in mijn onderbuik gezeten, probeer te vertrouwen op jouw intuïtie. Ik ben niet zweverig maar geloof daar wel in sinds mijn ervaringen met de zwangerschappen. Nu 28 weken, en steeds als ik me ergens druk over maak, kan ik het vrij snel relativeren omdat dat instinctieve zo sterk is.
Kan me voorstellen dat dat allemaal wat abstract klinkt (is het ook) dus ik zou zeker daarbij ook aanraden dat je 1 of 2 mensen dicht bij je in vertrouwen neemt met wie je over al deze dingen kunt praten en luchten. Het liefste mensen die eenzelfde ervaring hebben gehad, vaak zijn dat meer mensen dan je vermoed. Zij zullen alle geduld hebben en het lucht soms zo ontzettend op om al die kleine dingetjes te kunnen delen. Heel veel geluk gewenst in deze zwangerschap, ik hoop dat je de rust kunt vinden om te genieten! 

Hoi Kikik,
Ik kan mij helemaal in je verhaal vinden. Wij weten sinds zaterdag dat we zwanger zijn maar kan er helaas nog niet van genieten. Op 13 februari en op 10 mei 2 miskramen gehad in het begin van de zwangerschap. Bij elk krampje ben ik bang dat ik weer ongesteld wordt. Wij staan inmiddels wel op de wachtlijst voor IVF, dus ergens blij dat t ook nog spontaan kan. Ps: nog gefeliciteerd en probeer zoveel mogelijk te genieten ervan

Bij mij duurde het na mijn miskraam met 11 weken 32 maanden voordat ik zwanger was dus voor degene die na een miskraam langer moeten wachten voordat ze weer zwanger raken blijf hoop houden!

Terug
Bovenaan