Zwanger na miskraam

[quote quote=10329913]Bij mij duurde het na mijn miskraam met 11 weken 32 maanden voordat ik zwanger was dus voor degene die na een miskraam langer moeten wachten voordat ze weer zwanger raken blijf hoop houden![/quote]
Wauw 32 maanden, wat moet dat moeilijk geweest zijn zeg! Respect!

[quote quote=10329901]Hoi Kikik, Ik kan mij helemaal in je verhaal vinden. Wij weten sinds zaterdag dat we zwanger zijn maar kan er helaas nog niet van genieten. Op 13 februari en op 10 mei 2 miskramen gehad in het begin van de zwangerschap. Bij elk krampje ben ik bang dat ik weer ongesteld wordt. Wij staan inmiddels wel op de wachtlijst voor IVF, dus ergens blij dat t ook nog spontaan kan. Ps: nog gefeliciteerd en probeer zoveel mogelijk te genieten ervan[/quote]
Wat een verdriet heb jij al voor je kiezen gehad, wat erg zeg! Hopelijk is het dit keer een blijbende plakker en kun je straks net als ik hopelijk gaan genieten! Maar het is inderdaad heel moeilijk! En uiteraard voor jou ook nog gefeliciteerd!

En daarna nog een zoontje gekregen waarbij het in ronde 4 al raak was ik heb dus beide uitersten meegemaakt en nu zit ik in ronde 18 dus mooi er tussen in haha

[quote quote=10329792]Hoi Ook een miskraam gehad, nu 20 weken zwanger. Heeft even geduurd voordat ik ervan kan geniet maar vanaf week 16 na het hartje gehoordt te hebben was ik overtuigd dat het ook goed kan gaan. Iedereen zei geniet ervan maar dat was lastig. Probeer er wel in te geloven, het kan ook goed gaan. Dat het 1 keer fout gaat zegt helmaal niks voor deze keer.[/quote]
Ja kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is om ervan te genieten als je weet wat er eventueel ook kan gebeuren.. Je probeerd jezelf te beschermen! Maar het hoeft inderdaad niet te betekenen dat deze zwangerschap mis gaat, al ben ik daar wel vreselijk bang voor!

[quote quote=10329899]Hier ook bij de eerste zwangerschap een miskraam gehad, en daarna meer dan een jaar geprobeerd voordat het weer raak was. Ook ik was natuurlijk erg nerveus maar ik moet zeggen dat ik beide keren instinctief (aan mijn lichaam?) merkte of het fout of goed zat. Bij deze zwangerschap hadden we ook bij de eerste echo een negatieve ervaring waarbij het vruchtje veel te klein was. Toch zei ik daarna meteen tegen mijn vriend: het komt goed, dit zit goed. En inderdaad, een week later was het precies een weekje gegroeid. Dat sterke instinct dat het goed zat heeft altijd in mijn onderbuik gezeten, probeer te vertrouwen op jouw intuïtie. Ik ben niet zweverig maar geloof daar wel in sinds mijn ervaringen met de zwangerschappen. Nu 28 weken, en steeds als ik me ergens druk over maak, kan ik het vrij snel relativeren omdat dat instinctieve zo sterk is. Kan me voorstellen dat dat allemaal wat abstract klinkt (is het ook) dus ik zou zeker daarbij ook aanraden dat je 1 of 2 mensen dicht bij je in vertrouwen neemt met wie je over al deze dingen kunt praten en luchten. Het liefste mensen die eenzelfde ervaring hebben gehad, vaak zijn dat meer mensen dan je vermoed. Zij zullen alle geduld hebben en het lucht soms zo ontzettend op om al die kleine dingetjes te kunnen delen. Heel veel geluk gewenst in deze zwangerschap, ik hoop dat je de rust kunt vinden om te genieten![/quote]
Wat mooi dat je er op deze manier mee omgaat! Knap ook hoor! Ik heb zeker mensen die ik in vertrouwen kan nemen, maar op de een of andere manier wil ik daar nu nog even mee wachten ?

Ik heb er 2 gehad, bij 11,5 en 5 weken. Daarna weer zwanger en nu moeder van een dochter en opnieuw zwanger.
Die roze wolk komt nooit weer ook nu ik opnieuw zwanger ben niet.
Ik kende veel mensen in mn omgeving die miskramen hadden gehad maar waar het uiteindelijk allemaal goed bij kwam. Daar hield ik mij aan vast.
Ben ook altijd positief gebleven met het gevoel dat het wel een x goed zou gaan. Maar na 20 weken kon ik een beetje genieten, en nog streepte te ik elke week weg

Hi. 
Ik ben nu 17 weken zwanger van mijn tweede kindje. Maar dit is mijn 4de zwangerschap. Ik heb vorig jaar twee miskramen gehad en daarna heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik weer zwanger werd..
Ik ben tot de termijnecho angstig geweest. Heb net 7.1, 8.5 en 11.1 echo's gehad en zelfs daarna vond ik het nog spannend. Nu met 17 weken voel ik de klei r al heel goed en wordt het eindelijk minder spannend. Toch kijk ik met de nodige zenuwen uit naar de 20 weken echo, en hoop ik daarna echt helemaal gerust te zijn.
Hou hoop!

Wat spannend! Ik herken je verhaal! Ik kreeg met mijn volgende zwangerschap extra echo's, met 5 en 7 werken erg fijn maar ondanks dat blijft het erg spannend! Ik praatte er veel over met een vriendin die hetzelfde had meegemaakt. Hopen op een goede echo 2 Juli! 

Terug
Bovenaan