[quote quote=10329899]Hier ook bij de eerste zwangerschap een miskraam gehad, en daarna meer dan een jaar geprobeerd voordat het weer raak was. Ook ik was natuurlijk erg nerveus maar ik moet zeggen dat ik beide keren instinctief (aan mijn lichaam?) merkte of het fout of goed zat. Bij deze zwangerschap hadden we ook bij de eerste echo een negatieve ervaring waarbij het vruchtje veel te klein was. Toch zei ik daarna meteen tegen mijn vriend: het komt goed, dit zit goed. En inderdaad, een week later was het precies een weekje gegroeid. Dat sterke instinct dat het goed zat heeft altijd in mijn onderbuik gezeten, probeer te vertrouwen op jouw intuïtie. Ik ben niet zweverig maar geloof daar wel in sinds mijn ervaringen met de zwangerschappen. Nu 28 weken, en steeds als ik me ergens druk over maak, kan ik het vrij snel relativeren omdat dat instinctieve zo sterk is. Kan me voorstellen dat dat allemaal wat abstract klinkt (is het ook) dus ik zou zeker daarbij ook aanraden dat je 1 of 2 mensen dicht bij je in vertrouwen neemt met wie je over al deze dingen kunt praten en luchten. Het liefste mensen die eenzelfde ervaring hebben gehad, vaak zijn dat meer mensen dan je vermoed. Zij zullen alle geduld hebben en het lucht soms zo ontzettend op om al die kleine dingetjes te kunnen delen. Heel veel geluk gewenst in deze zwangerschap, ik hoop dat je de rust kunt vinden om te genieten![/quote]
Wat mooi dat je er op deze manier mee omgaat! Knap ook hoor! Ik heb zeker mensen die ik in vertrouwen kan nemen, maar op de een of andere manier wil ik daar nu nog even mee wachten ?