Zwanger proberen te worden en nieuwe baan

<p>Hoi dames, een dilemma: ik heb zojuist te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een nieuwe baan. Maar ik ben nu ook voor de tweede ronde bezig met zwanger worden (misschien ben ik het al). Wat zouden jullie doen? Gewoon door proberen? Of kun je dat niet maken als je net een nieuwe baan hebt? Aan de ene kant denk ik: voor het zelfde geld duurt het nog een jaar voor ik zwanger ben + het hoort bij het leven. Aan de andere kant denk ik: dan draai je hen een loer want je ligt er een paar maanden uit. </p><p> </p>
 
Je mag niet discrimineren he? Dus doe wat goed voelt! Je weet niet hoe het loopt in het leven. Maar ik weet niet of je te maken hebt met een proeftijd of tijdelijke arbeidsovereenkomst? Ik vind dat wel altijd een beetje eng.. je mag niemand ontslaan vanwege zwangerschap, maar een andere reden is er zo bijgehaald. Buiten dat zou ik gewoon fijn aan je nieuwe baan beginnen! Die paar maanden verlof overleven ze wel hoor! Plus: zometeen duurt t idd langer voordat je uberhaupt zwanger bent, daar kan je toch geen rekening mee gaan houden? Succes!
 
Ik zou doen wat goed voelt. Je weet idd niet hoe lang t gaat duren. 
Mocht je zelf heel veel moeite hebben met de onzekerheid dan zou ik het afraden. 
Goed naar je gevoel luisteren!
 
Dank voor jullie reacties. Dus gewoon doen. En wat als nu dit weekend blijkt dat ik al zwanger ben? Dan zou ik het denk ik wel zeggen... 
Deze baan zou voor mij carierretechnisch een enorme stap vooruit zijn. Het is wel een tijdelijk contract via een detacheringsbureau (jaar). Bewuste keuze, omdat ik graag wil uitproberen op klusbasis te werken, lijkt me echt wat voor mij en waarschijnlijk ga ik over anderhalf jaar toch stoppen omdat we dan in het buitenland gaan wonen. Dus in die zin hecht ik niet aan mijn vaste contract van nu. 
 
Hoi! Ik heb ook zoiets gehad. Ik heb het gewoon eerlijk gezegd en ze vonden het geen probleem. 
 
Heel veel succes met je nieuwe baan en gefeliciteerd met je zwangerschap !!!! - dat lees ik goed toch? X 
 
Ik zou je met detachering niet al te veel zorgen maken! Je kan toch in ieder geval voor 7 maanden gedetacheerd worden. Bovendien kunnen ze ook duidelijk aangeven voor hoe lang jij beschikbaar bent bij een opdracht. Verder krijgen ze net als iedere andere werkgever geld om jouw loon door te betalen tijdens je verlof. 
 
Gefeliciteerd! Als het goed voelt moet je het gewoon doen! Over je zwangerschap vertel je dan gewoon als je die spannende 12 weken door bent, dan kan je in de tussentijd laten zien wat je waard bent. En nu snel de verloskundige bellen voor een echo afspraak :)
 
Terug
Bovenaan