Zwanger proberen te worden en nieuwe baan

Ik heb een promotie aangeboden gekregen bij mijn huidige werkgever toen we net besloten ervoor te gaan. Reden was dat een andere collega zwanger was en ze wilde mij daar (permanent) voor in de plaats. Ik heb wel eerlijk gezegd dat ik een kinderwens heb en dat ik die niet uit wilde stellen.
Manager vond het erg leuk voor mij en wilde er verder geen rekening mee houden. Hij gaf zelfs aan dat hij voor mij hoopte dat hij snel vervanging moest zoeken.
Voordeel van mijn situatie is dat ik binnen mijn werk promotie kon maken.
Ik voelde me er prettiger bij om open te zijn maar jij kan het beste beoordelen hoe graag je de nieuwe baan wil. Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat de zekerheid van je huidige baan ook wel fijn is. Kun je misschien iets meer op de automatische piloot werken en meer focussen op je lichaam. Doe vooral waar jij je fijn bij voelt!
 
Vooral doen waar jij je prettig bij voelt. Persoonlijk zou ik er gewoon voor gaan... Er zijn altijd wel redenen te bedenken om nog even te wachten. Nu misschien de nieuwe baan, over een tijdje de verhuizing, etc. En wat betreft open kaart spelen. Zelf zou ik wachten totdat ik zwanger zou zijn en de 12 weken gepasseerd. Discriminatie komt helaas nog steeds erg vaak voor en je bent het je werkgever niet verplicht. Daarbij ben je natuurlijk niet voor niets op zoek gegaan naar een nieuwe baan. Je hebt een doel voor ogen, ga ervoor! Deze kans krijg je voorlopig misschien niet meer. En een switch van baan wordt tijdens een zwangerschap alleen maar lastiger (spreek uit ervaring, zou het zelf erg graag willen).In de tussentijd gewoon 100% gaan voor die baan en een kindje :) 
 
Terug
Bovenaan