Zwanger proberen te worden op latere leeftijd.

Wij wilden twee jaar geleden toen ik 37 was proberen voor een tweede. Het duurde precies een jaar voordat ik zwanger werd. Het duurt soms ook gewoon lang. Maar wij wisten natuurlijk dat het wel zou lukken. Dus ik zou wel even een second opinion vragen voor je partner zodat je gewoon rustig kan blijven proberen als alles oké is.
 
Wij hebben middels icsi twee kinderen gekregen. Nu had ik mijn leeftijd ‘mee’, ik was toen 30 jaar. Het probleem bleek te liggen bij mijn man. Persoonlijk zou ik toch vragen of je vriend ook getest kan worden en niet pas na een jaar. Onze huisarts houdt bij een oudere leeftijd aan dat je na een half jaar zelf proberen wordt doorgestuurd naar een kliniek. En onder de 35 jaar (volgens mij lag die grens daar) pas na een jaar proberen door verwezen
 
Nog een jaar proberen op die leeftijd? Als ik jouw was zal ik snel ergens anders aankloppen. Dan ben je bijna 42….zonde van je tijd meid!
 
Meiden, dank jullie wel voor het meedenken! De gyn. benoemde inderdaad dat we wel alvast een semenonderzoek bij de huisarts konden laten doen en ik denk dat we die stap inderdaad nu maar 'alvast' gaan zetten. Iemand benoemde hier dat op deze leeftijd alle tijd kostbaar is en zo voelt het ook zeker! 
Fijn om te lezen dat er ook vrouwen na hun 35ste zwanger worden, dat stemt weer wat positiever. 
 
Hey!!
Ik ben 37 jaar en we hebben beslist om te gaan voor mij mijn eerste kindje en voor hem zijn 2de. Ik had wat schrik owv mijn leeftijd. Je hebt meer kans op vanalles. Sinds 15 maart heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen. 10 april heb ik mijn ms gekregen na 27 dagen. Dus ik vermoed dat mijn cyclus 27/28 zal zijn rekening houdend voor het spiraal had ik ook een cyclus van 27/28 dagen. We hebben na het verwijderen van spiraaltje niet beschermd gevreeën. Maar ik had geen hoop ingesteld enkel dat ik eerst zou wachten op mijn eerste menstruatie na verwijderen spiraal. Dus nu tel ik pas ronde 1 ook omdat ik na het spiraaltje niet wist wanneer mijn eisprong zou zijn. En echt zou wachten op mijn menstruatie zodat ik vanaf dan kon tellen wanneer mijn volgende eisprong is. De hele maand voelde ik wel vanalles. Ik had wat bruine afscheiding, kleine druppels bloed tijdens de eerste maand. Maar ik ging ervanuit dat mijn lichaam moest wennen zonder hormonen. Ik heb tijdens de maand maart/april hevige buikkrampen gehad. Dan lage buikpijn, dan echte hevige darmkrampen. Met daarbij nog eens bruine afscheiding en soms druppels bloed. Allemaal symptomen van eventuele zwangerschap. Maar omdat ik niet teleurgesteld wilde zijn heb ik me gewoon voorgenomen wachten op 1ste menstruatie en erna zien we wel. Geen menstruatie na NOD testen. Maar ik heb dus vandaag mijn menstruatie. Ik had ze morgen pas verwacht. Maar vandaag is ook goed. Ik heb ze echt niet gemist.. Maar ja. Dus vanaf deze maand gaan we in ronde 1 van proberen zwanger te worden. En ja,  ik ben 37 jaar. En men zegt dat zwanger worden dan veel moeilijker is. Maar een collega van mij is 36 jaar. En na 10 maanden zwanger.  Nog eentje is 39 en na 3 maanden zwanger. We zullen zien hoe dit zal verlopen. Ik wens alvast vrouwen die proberen zwanger te worden veel succes toe. 
 
[quote quote=10547128]Hey!! Ik ben 37 jaar en we hebben beslist om te gaan voor mij mijn eerste kindje en voor hem zijn 2de. Ik had wat schrik owv mijn leeftijd. Je hebt meer kans op vanalles. Sinds 15 maart heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen. 10 april heb ik mijn ms gekregen na 27 dagen. Dus ik vermoed dat mijn cyclus 27/28 zal zijn rekening houdend voor het spiraal had ik ook een cyclus van 27/28 dagen. We hebben na het verwijderen van spiraaltje niet beschermd gevreeën. Maar ik had geen hoop ingesteld enkel dat ik eerst zou wachten op mijn eerste menstruatie na verwijderen spiraal. Dus nu tel ik pas ronde 1 ook omdat ik na het spiraaltje niet wist wanneer mijn eisprong zou zijn. En echt zou wachten op mijn menstruatie zodat ik vanaf dan kon tellen wanneer mijn volgende eisprong is. De hele maand voelde ik wel vanalles. Ik had wat bruine afscheiding, kleine druppels bloed tijdens de eerste maand. Maar ik ging ervanuit dat mijn lichaam moest wennen zonder hormonen. Ik heb tijdens de maand maart/april hevige buikkrampen gehad. Dan lage buikpijn, dan echte hevige darmkrampen. Met daarbij nog eens bruine afscheiding en soms druppels bloed. Allemaal symptomen van eventuele zwangerschap. Maar omdat ik niet teleurgesteld wilde zijn heb ik me gewoon voorgenomen wachten op 1ste menstruatie en erna zien we wel. Geen menstruatie na NOD testen. Maar ik heb dus vandaag mijn menstruatie. Ik had ze morgen pas verwacht. Maar vandaag is ook goed. Ik heb ze echt niet gemist.. Maar ja. Dus vanaf deze maand gaan we in ronde 1 van proberen zwanger te worden. En ja, ik ben 37 jaar. En men zegt dat zwanger worden dan veel moeilijker is. Maar een collega van mij is 36 jaar. En na 10 maanden zwanger. Nog eentje is 39 en na 3 maanden zwanger. We zullen zien hoe dit zal verlopen. Ik wens alvast vrouwen die proberen zwanger te worden veel succes toe.[/quote]
Dank je wel, jij ook heel veel succes, dat je maar snel zwanger mag worden!
 
Ik was zwanger toen ik 40 jaar oud, eerste kindje. In november heb ik een miskraam gehad (42). Nu ronde 4. Mijn dochtertje was alleen klein bij de geboorte, alleen maar fijn bij de bevalling ?
 
Hoi hoi,
Ik ben recent 40 geworden en mijn vriend en ik zijn nu een paar maanden bezig. Deze maand had ik goede hoop maar ik ben gisteren, precies één week voor mijn geplande menstuatie, begonnen met bloeden. Wat ik zo lees te veel dat het om een innesteling kan gaan. Ook flinke buikkrampen. Ik baal wel! Mijn huisarts heeft wel al aangegeven ons zodra we willen door te verwijzen. Volgende week sws een spermatest (zelftest) doen om mee te beginnen. Ik lees graag mee met jullie verhalen :) groetjes
 
Terug
Bovenaan