<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik heb al eerder een topic geschreven over de relatie met mijn vriend, de aanstaande vader, die verbroken was en wat ik moest doen met de achternaam. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen zijn achternaam te houden (een erkenning intrekken kan ook niet meer, tenzij hij niet de biologische vader blijkt maar dat is hij wel. Of ik zou na de geboorte via de rechtbank een naamswijziging moeten doen). Onze band was nog prima en hij blijft een rol spelen en is immers gewoon de vader. Ik zeg onze band was, want er is heel veel gebeurd en ik moet dit even van me afschrijven want ik ben enorm verdrietig en paniekerig. We konden alles goed overleggen samen, alleen praten over geldzaken leverde soms wat spanning op (hij heeft ontslag genomen op zijn werk zonder een nieuwe baan te hebben én heeft schulden en woont daarnaast weer bij zijn ouders, toch heeft hij de plicht financieel bij te dragen aan onze dochter (als hij een rol gaat spelen, wat hij gaat doen) en ik heb het ook niet breed (leef van een uitkering) dus heb zijn bijdrage ook nodig). Ik begon hier vd week weer over, gewoon op een normale manier dat we dit binnenkort moeten regelen en even vast moeten laten leggen, en toen begon het. Ik kreeg een hele lading over me heen, dat hij abortus wilde maar omdat ik dit niet wilde hier zich maar bij neer had gelegd. Hij verweet me vanalles en trapte me finaal de grond in. Dit maakte me erg verdrietig en deed me erg pijn en we stopten dan ook het gesprek (om het bij de pop poli weer op te pakken). Echter vond ik het zo lastig dat we zo met elkaar om gingen, omdat we het ook anders hebben gekund (ondanks dat het al uit was) en we voor onze kleine gewoon op een volwassen manier met elkaar om moeten gaan. Ik schreef hem een berichtje met excuses van mijn kant en met mijn wens en hoop dat we begrip voor elkaars situatie konden opbrengen, elkaar konden respecteren, meningen en verwijten even links lieten liggen omdat wijzelf maar met name ons kind daar niks aan heeft en ons best te doen er voor haar het beste van te maken. Ook gaf ik aan dat ik nog steeds hoopte dat we het samen zouden kunnen doen. Echter werd dit niet zo opgepakt als ik wilde, wederom kreeg ik een lading aan verwijten over me heen; het was allemaal mijn schuld, allemaal mijn keus (hij is uiteindelijk weg gegaan omdat hij geen voldoening meer in onze relatie kon vinden), hij wilde het kind niet (hij heeft, toen hij over abortus begon en ik aangaf dat niet te kunnen/willen nooit tegengestribbeld en aangegeven er ook voor te willen gaan) en ik bepaal nu zijn toekomst. Dit is nog maar een kleine greep uit een stortvloed aan shit die ik over me heen kreeg. Het doet me ontzettend veel pijn. Hij is net zo verantwoordelijk geweest voor deze zwangerschap als ik, hij wilde dit destijds ook en ik heb hem niet gedwongen. Tevens heb ik aangegeven dat hij ook nu nog een keus heeft afstand te nemen, maar als ik dat zeg zegt die allerlei dingen als dat hij het kind gewoon te zien krijgt en allerlei rechten heeft en het niet zo zou gaan als ik zou willen (alles wat ik wil is een goede band met hem en samen voor ons meisje kunnen zorgen). Het maakt me zo angstig, ik ben zo bang dat er alleen nog maar meer ellende gaat komen. Hij heeft het kind al erkend en ze heeft zijn achternaam, maar als hij zo met mij omgaat wil ik helemaal niet meer dat die betrokken is. Tuurlijk wil ik dat mijn kind haar vader ziet, gun ik hun samen die band, maar hoe hij mij behandeld (en praat over het kind) doet me zo pijn en maakt me zo angstig..</p><p>Ik moest dit even van me afschrijven. Wellicht is er iemand die de situatie herkent. </p><p>Liefs </p>