zwanger van 2e: een jongen! 1e ook een jongen...vooroordelen!

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,
ik ben in blijde verwachting van de 2e: nu 21 weken en het is weer een jongen!
onze eerste zoon wordt in juni 2 jaar!

waar ik alleen een beetje onzeker van wordt, is de meningen van anderen: "je had vast veel liever een meisje gekregen!"
Ik ben uberhaupt al blij dat zwanger worden lukt (ik heb een vorm van endometriose en als je soms goed om je heen kijkt, gaat het niet bij iedereen zo makkelijk) en 2 zoons is natuurlijk stoer! Vind ik!

Wel ben ik zo eerlijk, dat als je ze op bestelling kon laten komen, ik dan een meisje en een jongen gekozen hebben.

Wie heeft dat ook? En voel je je daar schuldig over? Ik namelijk wel! Je weet namelijk dat je niets te wensen hebt wat betreft geslacht. Je mag allang blij zijn dat je zwanger bent en het gezond geboren wordt!
en wat mij ook door het hoofd schiet: dan ben ik over 20 jaar de boze schoonmoeder....Vreselijk! Want die schoonmoeders die scoren zelden goed bij hun schoondochters...en nooit gezellig shoppen met je dochter!
Ik heb zelf een zeer goede band met mijn moeder en 2 zussen, dus ik weet hoe waardevol een goede familieband kan zijn, maar zit dat er voor mij ook in met 2 jochies?

ik denk dat het de hormonen zijn.....hoop ik. wie herkent dit?

ik heb dat nu al!!

ik heb een jongen en ben zwanger van de tweede. we willen deze keer weten wat het wordt en natuurlijk ik hoop dat het een meisje word want dan heb ik van allebei 1 maar als het een jongen wordt is dat natuurlijk geen enkel probleem. als mensen daar over beginnen zeg ik dat ook gewoon. dat zouden ze namelijk zelf ook hebben.

je hoeft je er niet voor te schamen dat als jemocht kiezen dat het dan een meid zou zijn. en mensen kijken je daarom echt niet raar aan want het is normaal ze zouden je pas raar aan kijken alsje zou zeggen ik wil geen meiden alleen maar jongens.

niet te druk om maken hoor komt allemaal goed

Ik herken het wel hoor, maar dan eigenlijk andersom. Wij hebben een dochtertje en om een of andere reden viel het een beetje tegen toen wij hoorden dat we deze keer een jongen zouden krijgen. Ik vind mezelf namelijk echt een meisjesmoeder.

Niet dat ik niet blij ben met deze vent, hoor. Ik had er natuurlijk ook rekening mee gehouden dat het een jongen kon worden ( ongeveer 50% ten slotte), maar ik moest er wel even aan wennen. Ik was daar ook enorm van in de war en heb hier toen ook om steun gevraagd. Gelukkig waren er heel veel moeders die er zo over dachten!

Groetjes, Marisa

hoi,

Ik hoor ook van alle kanten, ik hoop voor je dat het een meisje is , ik heb al 1 zoon, ik ben nog maar net zwanger en weet ook niet wat het gaan worden natuurlijk.
Ergens lijkt het me leuk als het een meisje is kan ik eens wat anders kopen kwa speelgoed e.d. en kleren, maar ja als het maar gezond is..
Ja tuurlijk als je mag kiezen....dan toch voor de afwisseling en leuk voor oma een meid want die heeft alleen maar kleinzoons haha en ze wil zo graag een poppenwagen kopen.

Ik zal blij zijn met wat het ook word , maar een stiekeme wens ....hebben we dat allemaal niet?

groetjes

Hallo mama's

Ik ben nu mama van een jongen en dus ook zwanger van de tweede. Ik vind voornamelijk de reacties van andere erg jammer en irritant! Je zou nu wel een meisje willen hè!?
Nou nee, ik vind een manneke net zo leuk. Natuurlijk is een meisje ook leuk, weer iets anders, maar ik ben net  zo happy met zo'n zoon, dat ik daar ook wel een elftal van wil.
Als ik nog een jongetje zou krijgen, zou ik me bijna schuldig gaan voelen, om het aan mensen te vertellen. Dan zullen ze straks teleurgesteld reageren, of denken dat ik teleurgesteld ben. Nou echt niet, ik zou het geweldig vinden, net als dat ik een meid krijg!! Gelukkig kan je er zelf niets aan doen...

Groetjes een trotse mama van een zoon!!

Hoi!
Ik heb nu 3 dochters en ben 16 weken zwanger van ons 4e kindje, weten nog niet wat het geslacht is.
Bij elk kindje hoopten we stiekem telekns op een meisje, misschien makkelijk gezegd nu, maar het was echt zo!!!Mensen om ons heen zeiden bij de 2e en 3e zwangerschap 'Nu willen jullie vast een jongetje'.Dat zetten ons aan het denken, waar komt die behoefte van een jongen en een meisje staat voor perfectie en geluk vandaan???Wij zijn nu onwijs blij met onze 3 meiden, nog een meisje zouden wij geweldig vinden, maar dit keer meer omdat we zo'n onwijs leuke meisjesnaam hebben!Da's dit keer de enige reden waarom nog een meisje gaaf zou zijn.
Maar denk voor de 1e keer bijna 100 % zeker te weten dat we een jongetje krijgen!!!
Over een paar weekjes weten we het.Vind ik wel fijn, wil me er op instellen, wennen aan het idee.Ergens erg spannend, een 4e kindje maar eigenlijk ook weer helemaal nieuw voor ons.
We zien het wel, maar inderdaad, ook wij hebben veel vooroordelen gehoord.
Niet iedereen weet hier al dat ik zwanger ben, ben soms zelfs een beetje bang voor de reacties, een kennis van mij is nu 38 weken zwanger, ook van de 4e.En die kreeg veel negatieve reacties als:'Jemig, jij gaat voor een weeshuis!'...
We zien wel, hoop dat mijn hormoontjes me niet in de steek laten zodat ik mijn woordje klaar heb staan hi hi!!!
Groetjes Roos.

Hoihoi,

Ow, wat herkenbaar... Wij hebben een zoontje, en ben nu 18 weken zwanger van de tweede. We weten nog niet wat het wordt, maar je krijgt inderdaad snel reacties van ow, dan wil je nu zeker wel een meisje... Nou eerlijk gezegd... ik zou het erg raar vinden als er nu ineens een meisje groeit waar eerst een jongetje heeft gegroeid. Verder maakt het me eigenlijk niet echt uit, in het begin wilde ik graag nog ene jongetje, makkelijk met kleding en speelgoed en voor de oudste leek het me ook leuk, maar nu maakt het me geloof ik niet zoveel meer uit.

Ben zelf ook niet echt zo'n winkeltype, maar denk dat het met een dochter idd toch anders is. Merk nu bij m'n zoontje al dat hij veel aan papa 'hangt' en dat met papa mee toch altijd leuker is dan met mama (ik bedoel maar klussen of boodschappen doen dan is de keuze toch snel gemaakt:)) En vraag me dan af of het bij een meisje ook zo zal gaan.. Moet het nu eerst maar afwachten wat het wordt, moet zeggen dat ik wel erg nieuwsgierig ben en echt bewondering heb voor de mensen die 40 weken (of meer) wachten totdat ze het weten!

Groetjes,
Jo

(Gelukkig) weet je niet van te voren hoe het allemaal gaat. Misschien heb je straks gewoon wel een hele leuke band met schoondochters. Of, en dat kan ook, krijg je juist een schoonzoon erbij. Of het klikt en wat je kinderen doen en laten en hoe ze worden als mens: je weet het niet van te voren, en dat is maar goed ook.

Ik herken het zeker. Ik heb twee prachtzoons en ben nu in verwachting van de derde (18 weken). En ja, iedereen roept en vindt dat het nu een meisje moet worden. En men vindt dat ik dat ook moet vinden. Nou, als ik heel eerlijk ben... manlief wil graag een dochter, dat wilde hij bij de eerste al. Ik zou het wel makkelijk vinden als het een jongetje is, want daar heb ik al van alles voor en ik geniet zo van mijn jongens: ik kan mezelf niet voorstellen als moeder van een meisje.

Maar ik zie wel wat het wordt en met of zonder piemeltje: het is van harte welkom. Zwangerschap en kinderen krijgen is niet vanzelfsprekend en ik ben gewoon blij als het goed gaat.

Laat je niet gek maken door wat anderen roepen en vinden. En wat jezelf voelt en vindt: het klinkt mij allemaal heel menselijk in de oren.

Mooie zwangerschap verder gewenst!

Terug
Bovenaan