zwanger van 2e: een jongen! 1e ook een jongen...vooroordelen!

...wordt gewoon een super schoonmoeder! En ik denk dat iedereen dat wel heeft hetgene wat je beschrijft.
Geloof mij maar, het kan veel extremer. Een kennis studeert voor verloskundige in mijn omgeving. Op een gegeven moment kreeg ze iemand in de praktijk die, nadat bleek dat ze zwanger was van een jongen het weg heeft laten halen omdat ze liever een meisje wilde hebben (!). Nou, dan zakt mijn broek dus echt af.

Hoi!
Ook ik heb twee jongens en ben nu zwanger van nummer drie..
Bij de tweede had ik stiekum wel een beetje voorkeur..
Toen de bevalling niet opschoot en het in een keizersnee dreigde te eindigen zei ik nog heel geïrriteerd: Zul je zien, dat het nog een jongen is ook..
Maar op het moment dat ik (na de keizersnee) inderdaad een jongen op mijn buik had, was het goed. En als ik die jongens nu met zn tweetjes, zie, twee handen op één buik, dan kan ik er zo van genieten, dan vind ik het juist leuk dat het een jongen is.  

Ik heb jaren geroepen dat als iemand mij kon garanderen dat nummer drie een meid zou worden, ik er meteen voor zou gaan. Maar dát is (voor mij) geen reden om aan een kindje te beginnen..
Nu ben ik zwanger van de derde, ik wil dit keer wel graag weten wat het wordt, en stiekum hoop ik  wel op een meisje.

Om me heen  vind ik vooral sommige jongensmoeders toch wat minder bewust van de mode en dergelijke. Ook lijkt een meisje mij leuk omdat je voor een meid zoveel kanten op kunt met kleding en haren.. en voor later om echte vrouwendingen mee te delen.. Maar misschien kunnen we het wel helemaal niet met elkaar vinden later, haha
En ik weet nu uit ervaring dat je met jongens ook heel veel kanten op kunt. Voor zowel jongens als meisjes zijn voor- en nadelen te verzinnen.

Maar als ik mocht kiezen, dan graag dit keer een meisje.. En nee, ik schaam me niet voor die voorkeur, want het betekent niet dat ik van een jongen niet net zoveel zou houden. Het is immers ONS KIND, ONS WONDER!

kan je nagaan.... ik 'heb' er 3 .
Tijdens de 2e zw.schap was het ook veel: je hoopt nu zeker wel op een meisje (nee.... een golden retriever nou goed ), 2 jongen is wel druk hoor (nee een jongen en een meisje met 1,5 jaar verschil zeker niet?), meisjes zijn zo leuk en gezellig (ik ben opgegroeid tussen 2 broers en meisjesachtig was ik allesbehalve en ken ook heel ongezellige vrouwen), voor meisjes is er veel meer.... en ja die klopt dan idd weer wel haha.

We wisten dat het een knul was en wij hebben er heerlijk om zitten lachen al die opmerkingen al kon ik me er soms ook wel aan ergeren hoor. Het allerergste vond ik geboortekaartjes na zijn geboorte met teksten in de trant van: ach 2 jongens is ook leuk. Nou vraaaag ik je!
Dat is niet OOK leuk, het is gewoon hartstikke leuk.
Ze zijn nu bijna 5 en net 3 en kunnen het goed samen vinden (kunnen ook goed samen ruzie maken hoor, het zijn wel broers natuurlijk ) en ze zijn in sommige dingen heel gelijk en in andere dingen juist weer heel verschillend. Ik denk dat ik met allebei straks hele andere dingen zal ondernemen.

De jongste (wederom een jongen dus) is nu 5 maand en tot nog toe vind ik het geweldig die 3 knullen van me. De opmerkingen kon ik deze zw.schap goed van me af laten glijden en had een hele rij met opmerkingen klaar voor mensen die vonden de te moeten vertellen dat ik echt een meisje zou moeten krijgen... het toppunt was deze keer de opmerking dat een moeder zonder dochters een beetje zielig is....
Ach ja, laat ze lekker.

Geniet ervan!

groetjes,
Marije

Ik zeg altijd maar zo: met 2 jongen en dus 3 mannen om me heen ben ik toch maar mooi de koningin van het huis! Mocht er ooit een meid bij komen, weet ik heel zeker dat ik zomaar van mijn "troon" gestoten wordt......

Hoi Papeet,

Je moet niet onzeker worden van de opmerkingen van anderen hoor! Gewoon lekker genieten van het idee dat je straks twee knulletjes hebt!
Ik ben zelf net zwanger van de tweede. Ik heb een zoon van twee en heb bij de tweede zw.schap een mk gehad. Ben nu voor de derde keer zwanger en hoop dat het deze keer goed gaat! Ik heb dus al een zoon en zou het heel leuk vinden als het nu een meisje wordt. Maar met een tweede ventje ben ik net zo gelukkig hoor! Door die mk besef ik heel goed dat zwanger worden niet vanzelfsprekend is, en dat je inderdaad heel blij mag zijn als het lukt om zwanger te worden! En of het nou een jongen wordt of een meisje het is zeker een groot wonder!
Dus gewoon lekker genieten en proberen om de opmerkingen van anderen van je af te laten glijden!

Groetjes Moesje79

Hoi hoi,

Ik zeg altijd maar: iedereen heeft een voorkeur, ik ook. Als ik mag kiezen zou ik een meisje heel leuk vinden. Maar, als het een jongetje is ben ik niet minder gelukkig.

En dan is iedereen altijd meteen stil. Ik zal het vrijdag hopelijk weten want dan heb ik mijn 20 weken echo.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, zwanger van nr. 2

Ik ben inmiddels de trotse mama van 2 kereltjes, Max is 2 en Tom is 6 weken.
En inderdaad, tijdens de 2e zwangerschap werd deze vraag ook zo vaak gesteld. Om er gek van te worden. Wij wisten niet wat het zou worden en het was voor mij een complete verrassing dat het een jongetje was. Op de een of andere manier werkte de kleur roze magnetisch op mij en daardoor ging ik er ook maar vanuit dat het een meid zou worden. Verder heb ik 2 totaal verschillende zwangerschappen gehad, buik rondom en buik naar voren, waardoor ik helemaal dacht dat het een meid zou worden.

Maar als mensen mij vroegen: "Wat hoop je dat het wordt?" had ik mijn antwoord klaar: "Gelukkig en gezond!"

gr. Hanneke

Hallo!

Bij mijn eerste zwnagerschap hoopte ik stiekum op een meisje, maar m'n hoofdgedacht was altijd dat ik graag een gezond kindje wil (dat zoudenw e graag allemaal wel willen!)
De eerste is een menneke. Ik zou hem voor geen goud willen missen of ruilen.
Nu ik zwanger ben van de tweede krijg ik idd ook van die vragen waar m'n voorkeur ligt. De meeste in mijn omgeving weten dat ik graag een meisje had gewild, dus gaan er nu vanuit dat dat ook wederom mijn voorkeur is. Maar ik heb het idee dat ik eerder een jongensmoeder ben!
Ik ben erg nieuwsgierig   wat het geslacht zal zijn. Nog een paar weekjes en dan zien we het hopelijk op de echo!
Ik ben overigs blij dat ik uberhaupt weer zwanger ben. Je hoort/leest zoveel verhalen dat het niet lukt en/of mis gaat.

X Els, mama van Quentin en 15,3 wkn zwanger

Terug
Bovenaan