Zwanger van 4e kindje

hallo allemaal,

ik wil even reageren op het verhaal van miep,het is inderdaad zo dat mensen soms zo   onwetend kunnen reageren, ik ben nu zwanger van de vijfde, en iedereen gaat er maar van uit dat het een ongelukje is en vinden het erg voor   ons.
het is bewust gemaakt en we genieten erg van een groot gezin,en als mensen vinden dat wij het straks zo druk krijgen dan komen ze maar helpen,maar dan zie je ze niet!!!

Met vier schoolgaande kinderen en een wasmachine die twee keer per dag draait enz. is het ook druk , ik heb straks een babytje voor mezelf alleen iedereen naar school en ik kan lekker tutten, dus laat allemaal maar kletsen wij willen het zo ,en wie het er niet mee eens is heeft pech !
Ik vraag nooit iemand om hulp doe alles zelf ,werk nog als kapster , dus laat zeuren die mensen!!!

p.s. ben oud (41) en wijs genoeg om zelf keuzes te maken, en de mensen die zo met hun oordeel klaar staan vragen wel op zondag aan mij kan je nog even m'n haar doen , nou vraag ik je !!!   meiden geniet van jullie zwangerschap en van al jullie kinderen doe ik het ook.

groetjes jeannette

Hoi

't lijkt me erg vervelend die ongewenste opmerkingen over ongelukjes en dergelijke. Gelukkig heeft nog niemand aan mij gevraagd of het wel de bedoeling was, een vierde kind. Maar misschien komt het omdat in onze omgeving (o.a. familie) wel meer gezinnen zijn met 3 of 4 kinderen.
Ik moet wel zeggen dat in onze situatie van het een het ander komt zeg maar. Zoals ik al eerder schreef ben ik ruim een half jaar geleden gestopt met werken. Als dit niet zo was geweest was het misschien wel bij 3 kinderen gebleven, maar nu liep het anders.
Maar iedereen in onze omgeving was wel erg verrast met de aankomende gezinsuitbreiding, en enthousiast gelukkig!
Leuk dat jullie oudere kinderen ook zo betrokken zijn. Voor ons is het 'loslaten' van de oudste 2 een beetje begonnen. Ze gaan sinds kort regelmatig alleen naar school. Nu wonen wij in een rustige buurt, dus dan heb ik er wel vertrouwen in. Eigenlijk noodgedwongen want ik heb een longonsteking opgelopen en ga zo min mogelijk naar buiten op dit moment. Gelukkig mocht ik een penicillinekuur gebruiken en nu knapt het aardig op. Ik ben normaal erg terughoudend met medicijnen tijdens de zwangerschap, maar ik was echt ziek, dus toch maar naar de huisarts geweest en die constateerde dus een longonsteking.

groetjes Henriëtte
15w 2d

Henriëtte,

moeilijk he dat loslaten. Mijn oudste dochter gaat sinds dit voorjaar alleen naar school. Dat is begonnen tijdens mijn zwangerschapsverlof. Oh wat zijn die eerste keren moeilijk. Heel af en toe komen de dames samen naar huis. Mijn oudste is eerder vrij dan de jongste dochter en dus moet de oudste even wachten op de jongste dochter. Regelmatig komen ze ruziend thuis, want jou die oudste he die voelt zich zo verantwoordelijk en de jongste is af en toe zo'n vlindertje.

De meiden vinden hun kleine broertje geweldig en ze kunnen hun geluk niet op dat er nmog zo'n hummel bijkomt. Wel spannend hoor om ze te vertellen dat er weer een kleintje komt. Door hun leeftijd maken ze ook de mindere dingen bewust mee. Zo hebben ze vorig jaar heel bewust ervaren dat het ook mis kan gaan. Ik ben toen bevallen na 18 weken zwangerschap.

Nu vragen ze regelmatig of deze baby net als hun kleine broertje wel gaat lukken en na de bezoekjes aan de gynaecoloog is het stevast "leeft de baby nog".

Meiden wat zullen wij straks trots zijn op onze kroost.
(zijn we nu natuurlijk al waanzinnig)

Miep

goede morgen,

Mijn naam is simone en 17 weken zwanger van de 2de.
Mijn man heeft nog een zoontje van bijna 5 en komt hier in de weekenden.
Wat geweldig om te lezen dat jullie een groot gezin hebben.
Dat is ook altijd mijn wens geweest en wat niet is kan nog komen hoor,
ben net 26 jaar geworden...

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen:
Hebben jullie zo een groot huis met 5 slaapkamers??
of liggen de kinderen bij elkaar op de kamer????
Hoe vinden ze dat??

Onze dochter is net 2 jaar geworden en gaat naar de kamer van Dani die hier
de weekenden slaapt, ben benieuwd hoe dat zal gaan...

groetjes simone en een fijne zwangerschap allemaal...

hallo,

wij hebben vijf slaapkamers, de kinderen hebben nu ieder een eigenkamer,
de twee oudsten 15 en 13 houden die ook, de jongsten 8 en 6 gaan bij elkaar slapen
dat wilden ze zelf en doen dit nu al regelmatig,dus kan ik nu een nieuwe babykamer maken.
het is wel zo fijn om de baby een eigen plekje te geven want er word boven volop gespeeld op de kinderkamers en zo heeft de kleine nog een beetje rust!

voorlopig blijft de kleine wel bij ons op de kamer ivm. voedingen en de gezelligheid
dus het kan nog wel een half jaartje duren eer we de boel omgooien.

groetjes jeannette

Op dit moment slapen mijn meiden samen op één kamer, en heeft onze knul een eigen kamer. Straks gaan we verhuizen en dan hebben de meiden een eigen kamer,maar onze knul en de baby gaan samen op één kamer. Het is wel een flinke kamer 3,5 bij 5 m2.

Wat ik wel belangrijk vond is veel ruimte beneden en dat is met ons nieuwe huis gelukt. Het is daar echt moegelijk een speelhoek te creeeren en ook is er genoeg ruimte als de meiden eens flink willen knutselen (en dat doen ze heel graag).

Kinderen hoeven niet echt een iegen kamer hoor, dat is meer iets wat we ons zelf aanpraten. Tuurlijkz e hebben wel behoefte aan een eigen hoek, maar dat is gelukkig in ons huis straks helemaal geen probleem.

Miep

Toen ik zwanger was van onze zoon (nu ruim 16 maanden) zijn onze meiden (nu 7 en 5) samen op een kamer gegaan in een stapelbed. Nu nummer vier op komst is willen we onze zolderkamer (deze was tot nu toe rommel- strijk- logereerkamer enz.) gaan vergroten d.m.v. dakkapellen. Dit wordt dan echt een grote kamer. De 2 meiden gaan daar dan samen naar toe. Wel halen we dan het stapelbed uit elkaar zodat ze allebei toch een eigen plek hebben. Ze kunnen prima met elkaar overweg maar we merken dat nu ze steeds meer met vriendinnetjes spelen het toch prettig vinden om een eigen plekje te hebben. Onze zoon gaat dan naar de kamer die nu van de meiden is en de baby komt ook alleen in een kamer.
het is ook maar net wat je gewend bent. Ikzelf was thuis de oudste van drie en we hadden allemaal een eigen kamer. Mijn man komt uit een gezin van 6 kinderen en daar deelden ze met drie kinderen een kamer.  

groetjes, Henriëtte
15 w 3d

hoi

Bij ons liggen de 2 oudste (jongen van 4 en meisje van 6) samen op een kamer. Dit is niet omdat we niet genoeg kamers hebben maar omdat ze dat zelf wilden, en ik moet bekennen dat ze veel beter slapen sinds ze samen zijn. onze zoon was vaak erg bang alleen en sliep slecht in nu gaan ze tegelijk naar bed en slapen elke avond binnen 15 min. onze jongste dochter (1.5)  heeft sinds een maand een eigen kamer, dit meer omdat ik het gezellig vond dat ze nog bij ons op de kamer lag als voor haar zelf, en nu mag de nieuwe baby eerst bij ons in de wieg en daarna evt. nog in het ledikant, en dan hebben we nog een kamer over. 1 dec krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en daar gaan we 5 kamers maken maar de oudste 2 willen nog geen eigen kamer en we zien verder wel hoe het loopt, ze kunnen straks in elk geval ieder appart als ze willen.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan