Zwanger van de 4e, wie ook

Hai

Ik ben dus zwanger van de vierde en mij lijkt het leuk om te kijken wie
ook allemaal inverwachting is van de vierde.
Bij mij is het bewust gepland, dit wilde ik ook graag.
Mijn probleem is dat anderen er altijd zo 'RAAR' van opkijken.
Goh de vierde al, nu ben je zeker wel klaar.
Ik wilde altijd al een groot gezin en vier vind ik genoeg, zou niet meer willen.
Al zou ik dat wel willen is het mijn zaak!

Ik heb het ook heel laat gezegt tegen anderen en familieleden omdat ze al raar
antwoorden bij de 3e, laat staan de vierde!
Nu ben ik eraan gewend ,en trek ik me er niks van aan wat anderen zeggen.

We hebben genoeg om ieder te kunnen geven wat een kind nodig heb, en vooral veel liefde en aandacht!

Ik ben benieuwd of anderen ook van die rare reakties krijgen/ kregen.!

Mijn kinderen zijn nu 7,3, 2 en 16 wkn zwanger.

Liefs mama van bijna 4Kidz

Hey hallo,

Ik ben ook zwanger van ons 4e wondertje!! Ben alweer 32 weken zwanger en uitgerekend op 2 mei.
We hebben 3 dochters van 8 jaar, 5 jaar en 2,5 jaar oud.

Ik herken al die reacties wel. Heel irritant. Bijv. of het gepland is?? Ja, en we zijn er superblij mee!!
En omdat we 3 meiden hebben krijg ik ook opmerkingen als: gaan jullie voor een dames elftal? Of: gaan jullie door tot je een jongen hebt??

Echt vervelend vind ik, maar goed, ze zijn niet wijzer denk ik dan maar.

M'n locatiehoofd op werk maakte het ook wel bont, die zei: ik neem aan dat dit je laatste is??

Ehm, wat heeft zij daar me te maken? denk ik dan.

Maar goed, familie en naaste vrienden vinden het allemaal erg leuk, t zijn meer de mensen die wat verder van ons afstaan die zulke opmerkingen maken.

Hoe gaat het met je? Voel je je goed? En wat vinden de kinderen ervan dat er een broertje of zusje bijkomt? De meiden hier vinden het helemaal geweldig! Erg leuk.

Liefs Annemarie

Hai

Ja de kinderen zijn erg blij alleen snapt de jongeste
het nog niet echt denk ik.

Ja mijn moeder zei wel van, nu moet je stoppen hoor.

Het gaat erg goed heb weinig last van zwangerschapsverschijnselen, voel me fit
vol met energie dus kiplekker.
Ik heb 2 meiden en een jongen. De middelste is een jongen, toen die kwam zeiden ze van
een koningskoppel, nu ben je klaar.
Een Jongen en een meid wat wil je nog meer.
hahaha wel grappig ben dus niet de enogste die zulke reakties heeft gekrgen.

Dus jouw zwangerschap zit er dus al op fijn hoor.
Weet je al wat het is?

nou groetjes

Ha, ha, wat herkenbaar!
Hier nog iemand zwanger van de vierde. Ik ben nu 36 weken.
Bij de derde kreeg ik wel nare reacties. Ook toen het kindje geboren was (een derde meisje). Zelfs briefjes dat het zo jammer was dat het geen jongetje was!
Bij deze zwangerschap krijg ik gelukkig geen rare reacties over het feit dat het de vierde is.
Wel hééél veel reacties dat ze hopen voor ons dat het nu wel een jongetje is. Ik vind dit erg vervelend, en schiet gelijk in de verdediging. Ik zou het heerlijk vinden als het een meisje zou zijn! Maar een jongetje zou ook erg leuk zijn.
Mijn andere kinderen zijn 8, 6 en 4, en ze beleven het zó intens. Het is zoooo leuk, ze houden nu al van de baby. Ze zullen ook nooit vergeten een kus op mijn buik te geven als ik ze naar bed breng. En vinden het prachtig om aan mijn buik te voelen, en de baby daarop reageert. Ik kan ook haast niet wachten hun broertje of zusje te laten zien, het lijkt me zo mooi, ook voor hun!

Hey,

Nee, de jongste snapt er hier denk ik ook nog niet veel van hoor, hoewel er de laatste tijd in de familie wel veel baby's zijn geboren en dat vindt ze wel erg interessant.

Ik voel me ook goed gelukkig. Heb alleen last van m'n bekken, had ik de vorige 2 zwangerschappen ook. Maar verder mag ik echt niet klagen!

We weten niet wat het wordt, wisten we de vorige keren ook niet. Maar ik merk dat ik er wel een beetje vanuit ga dat het gewoon weer een meid gaat worden. Ik zou wel erg verbaasd zijn als het nu een jongen zou zijn!

En willen jullie wel weten wat het wordt?

Liefs Annemarie

Hey Teddy,

Ja, erg hè, die reacties. Toen wij onze 3e dochter kregen zei idd ook iemand: Jammer weer een meid.

Nou, toen was ik echt wel ff boos hoor! Tis een wonder als alles goed mag gaan en ik heb net zo lief nog een meid erbij.

Als ik dat zeg tegen mensen zie je ze echt denken van ja, dat zeg je nu wel, maar je wilt vast wel graag een jongen.

Maar goed, laat ze maar denken, wij zijn dolgelukkig met onze mooie meiden, en een 4e meid zou ik ook super vinden!

Ja, dat is waar, dan kijken ze je zo aan........ en dan zeggen ze nog : "ja, dat is waar, ach.........als het maar gezond is he! " Grrr......
Ik zou het ook fantastisch vinden hoor, een vierde meid!!!

Ha, leuk die herkenning!!
Ik ben (nog wel) zwanger van de vierde, ons wondertje wordt uiterlijk donderdag geboren. Dan ben ik 38 weken en 5 dagen, maar ik word ingeleid vanwege BI.

Ik kreeg bij de eerste al commentaar omdat ik "te jong" was (21 jaar), bij de tweede heb ik geloof ik geen commentaar gehad maar bij de derde begon het alweer. Toen omdat ik al een jongen en een meid had en blijkbaar niemand kon begrijpen dat we er nog een wilden, terwijl we alle soorten al hadden.

Tja, en toen werd ik zwanger van nummer 4! Eerlijk is eerlijk, dit kindje was niet gepland, we hadden eigenlijk nog een jaar of 2 willen wachten, maar het is wel ontzettend welkom! De oudste 2 vinden het geweldig dat ze nog een broertje of zusje krijgen, de jongste is net zaterdag 2 geworden dus die snapt het nog niet zo. Hij geeft wel kusjes op mijn buik enzo maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Mensen vragen nu wel vaak van: " dan ben je nu wel klaar zeker?"
Ja, dat zijn we wel, voornamelijk omdat mijn lichaam nog een zwangerschap waarschijnlijk niet meer aan zou kunnen, maar waar bemoeien ze zich mee!? Net of we inderdaad niet zelf kunnen beslissen of en hoeveel kinderen we willen.

Ik heb ook geen commentaar op mensen die 1 kind hebben/willen, dat moet iedereen zelf beslissen en soms heb je helemaal geen keuze. Of iemand die 2 kids genoeg vind, ook prima! Wij wilden graag een groter gezin.

Overigens vind ik 4 kinderen nog geen eens echt een "groot" gezin, ik denk ook niet dat ik het veel drukker heb dan moeders met 1 of 2 kinderen. En wat betreft gezeur over ruimte in huis, dure kleren e.d.: kinderen hebben liefde en aandacht nodig, de rest is bijzaak.

Leuk om te lezen dat er meer moeders tegen deze dingen aanlopen!

Terug
Bovenaan