Zwanger van de vierde

Ik wil gewoon even wat delen met jullie. Wij hopen in december ons vierde kindje te verwelkomen. Waar we heel erg blij en dankbaar voor zijn. Nu is het me alleen zo 'tegen'gevallen dat mensen zo anders reageren dan bij een eerste of tweede zwangerschap.
'Is het wel de bedoeling?'
'Kun je het wel aan, wordt het niet te druk?'
'Hadden jullie het zo wel 'gepland'?'
En meer van dit soort vragen. Ik heb constant het idee dat ik me moet verdedigen, dat ik me moet verantwoorden.
Terwijl het zo welkom is , we zijn er zo ontzettend blij mee.
Is dit herkenbaar bij jullie, graag jullie reacties.
Groet, Fieke
 
Ik ben zelf pas zwanger van de eerste, dus ik ken het niet. maar ik zou dolgraag 4 kinderen willen hebben!!!! Dus ik ben enorm blij voor je. Ik denk alleen dat wij het financieel helemaal niet zouden trekken.
Mensen verwachten dat tegenwoordig gewoon niet denk ik. Als ik alleen al zeg dat ik er 4 wil kijkt iedereen me aan alsof ik iets raars gezegd heb. Dus ik kan me goed voorstellen dat je al die opmerkingen rot vind. Probeer je er niets van aan te trekken en die mensen gewoon uit te leggen dat dit jullie bedoelding was.
Maar het enige wat ik kan zeggen is: PROFICIAT!!!!

groetjes, Ester
 
hoi,

ik krijg van mezelf nu de 3e maar mijn vriend heeft er ook 2 dus we hebben er dadelijk 5 als dit hummeltje geboren is.
maar ook ik krijg veel reactie's van nou is wel erg veel he.
dus ik snap je heel goed.
ook hier is dit hummeltje erg welkom.
dus ik heb zoiets laat de mensen maar kletsen wij zijn er blij mee en dat i genoeg he.

groetjes carola
 
Hoi Fieke,

Allereerste heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik ben weliswaar niet zwanger van de 4e maar van de 2e. Mijn zoontje is januari dit jaar geboren en ben nu een week of 8 zwanger van de 2e. Mensen vragen mij ook steeds: Is het een ongelukje o nou je krijgt het wel heel druk hoor. Ik zeg dan gelijk dat het wel gepland is en dat wij er heel blij mee zijn en het ook leuk vinden voor de kleintjes want ze hebben dan heel veel aan elkaar. En dan geven ze me wel gelijk maar ze staan inderdaad heel raar te kijken. Trek het je niet aan. Als jullie er blij mee zijn is dat toch het allerbelangrijkste?
Veel succes en geniet van je zwangerschap.

Groetjes Wendy
 
Hoi Fieke,

Ik ben in november mijn vierde kindje verloren en de reacties waren hartverwarmend. Dus niet!!! Af en toe was ik bang dat iemand zou vragen of we niet enorm opgelucht waren. Aangezien het dus wel de bedoeling van ons was om het allemaal nog een keer te beleven en wij idd een groot gezin wilde (als dat zo zou mogen zijn) hoop ik dat ik weer zwanger word. Helaas tot nog toe niet. Ik zou zeggen "neus in de wind en wees trots op je kinderen!!" Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt als je daar niemand tekort mee doet. Veel geluk met je 'grote' gezin!!!
 
Hoi,

Ik ben zwanger van een tweeling en hoor ook regelmatig "oh dan ben je meteen mooi klaar", alsof 2 het maximum is ofzo.
Ik denk trouwens niet dat het lelijk bedoeld is, maar in onze huidige maatschappij is blijkbaar de norm 2 kinderen, en als je van die norm afwijkt, proberen ze voorzichtig (of verre van dat) te polsen of het 'gepland' was en je er blij mee bent of dat het een 'ongelukje' was.
Ik zou er niet teveel over in zitten / er achter zoeken. (Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms ook wel van die domme vragen stel om erachter te komen of ik een meelevende arm om de schouder moet leggen of gewoon volmondig de persoon kan feliciteren.) Maar je hebt er inderdaad ook wel mensen bijzitten die geen idee hebben dat hun norm niet de jouwe hoeft te zijn en dus afkeurend reageren. Gewoon negeren die reacties en geniet van je 3 kinderen en je 4e op komst!
 
ik be nzwanger van de derde en ik merk ook wel dat mensen je soms aan kijken van nou nou,jij durft...inderdaad wat hierboven al gezegd wordt,twee lijkt inderdaad wel de norm,en als er meerdere komen zal het wel een foutje zijn.ik vind het zo wie zo heel erg om te vragen of het misschien een ongelukje was,of wel gepland...dat vraag je toch niet? feliciteer gewoon en als het zo is dat het inderdaad niet gepland was,dan vertellen ze het zelf wel,kun je er altijd nog op ingaan toch? geniet jij maar lekker van je 4 kindertjes,dat doe ik ook van de mijne...en ik sluit een 4e ook niet uit!!!

groetjes claudia
 
Dan zal ik jullie eens even een verhaaltje vertellen:

Ik ben 'PAS' 20 en 'AL' zwanger.
En nee; het was niet gepland, en ja; we zijn er wel blij mee. En ja; het is erg erg welkom!

Hoe vaak ik dat al niet heb moeten zeggen....


Veel plezier met je 4e zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan