Zwanger van de vierde

ook wij verwachten ons zeer gewenste derde kindje en ja ook bij ons word er steeds gepolst of het wel de bedoeling is en of ik het wel aankan en of we niet een groter huis moeten hoezo groter huis? er kunnen toch best 2 kids op 1 kamer? en o je hebt geen babykamer nee bij een derde is die ruimte er niet meer nou en? Ik wil dit kindje de eerste maanden bij mij op de kamer.

enne ik was ook 20 toen mijn eerste (wel gepland en zeer gewenst)werd geboren en ja ook de houding van mensen vast een ongelukje.

Tja ik merk dat als je hier in nederland afwijkt van de norm en dan ook nog een laag inkomen hebt. Dan slaan her en der mensen een beetje door.
 
Allereest gefeliciteert,
Ik ben momenteel zwanger van de 2de. Mijn zoontjes is nu 10 maanden. Ik krijg nu ook vragen van het is vast een ongelukje waar begin je aan dit red je niet (zegt mijn moeder).
Allereest het is een bewuste keuze geen ongelukje en ik red dit wel anders was ik er nooit aan begonnen.
Ik vind het geweldig dat je een vierde krijgt. Ik laat mij niet kisten door allerlei uitspraken do jij het alsjeblieft ook niet. Je bent aan niemand verantwoording schuldig. Geniet net zoals mij van je zwangerschap.
 
Wat verwachten jullie nu eigenlijk van de mensen. Ze mogen niets meer zeggen want het is toch niet goed. Oke er zijn mensen bij waarvan de reactie misschien vervelend is maar als mensen je polsen is dat toch niet zo erg. Of moeten ze zeggen o leuk voor je en verder niets? Je moet toch ook wat kunnen vragen om je interesse te tonen? En dan liggen die vragen voor de hand. Om daar nu kwaad over te worden. Het is ook nooit goed.
 
Mensen vragen zich af of je het wel kan bolwerken (financieel) met meer dan 2 kinderen. Nou dat moet toch ieder voor zich weten.
Wij moeten bijv. rondkomen van 1 salaris en men vraagt of wij dat wel kunnen. Nou wij hoeven niet veel luxe en vele vakanties. Wij willen een gelukkig en gezond gezin. Het is maar waar je prioriteiten liggen. Waar bemoeien mensen zich toch eigenlijk mee. Dat jullie 3 kinderen hebben en een 4e krijgen is toch een geschenk uit de hemel. Nou ik wens jullie heel veel geluk en gezondheid.
 
Dat is geen bemoeien. Dat is interesse hebben in ...Dat is toch iets heel anders. Volgens mij snappen jullie het punt niet waar het hier om gaat. anders zeggen we toch gewoon niets meer. Ieder woordje wordt op een weegschaal gewogen.
 
ik ben nu zwanger van mijn eerste. ik ben 22 en ik ben dan ook al vroeg begonnen, want ik wil er ook graag 4. in ieder geval meer als 2. (en dan ook het liefst voor m'n 30e) men weet het nog niet van mij, maar ik ga straks ook leuke en minder leuke reacties krijgen. vooral van onbekenden neem ik aan. ik lijk namelijk heel jong. mensen schatten mij vaak op een jaar of 16 a 17, nou en die krijgen vaak nog geen kinderen. het maakt mij niet uit hoor en jij moet je er ook niets van aantrekken hoor. het gaat erom dat jij er blij mee bent.

liefs mirjam
 
Hoi, dit is heeeeeel herkenbaar.
Toen ik zwangr was van mijn 4de kindje kreeg ik bijna geen leuke opmerkingen, iedereen vondt het raar en heel dom. Weg halen was de beste oplossing , maar dat wilde ik niet , het was gewenst.
De mensen oordelen te vaak en te veel.
Informeren ok maar het ligt er an op welke manier.
Ik heb inmiddels mijn 5de kindje, deze is uit een nieuwe relatie, dus onze eerste van samen en dan zijn de reacties wisselend. Mijn man heeft er ook al 2 dus samen hebben we er 7.
Ze zijn er nooit allemaal tegelijk. Van mijn 4 kids wonen er 2 bij ons dus we zoregn er nog voor 3, 2 bij mijn ex en 2 bij zijn ex.

Ik zou zeggen geniet ervan tis jullie keuze. En je weet zelf of het gewenst is en of je het financieel aan kan.
 
Ten eerste ik respecteer ieder z'n keuze, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik ook tot de groep behoord, die even raar staat te kijken als iemand zegt het is mijn vierde of vijfde.
Dan denk ik ook (zal het overigens nooit uitspreken) waar begin je aan.
En waarom, maar ja het gaat me niet aan hoor, ieder moet dit voor zich weten.
Maar in deze tijd, ja verwacht je het niet zo snel, het leven is duur en ik vind het met 1kind al druk, bij mij komt te tweede eraan en weet bijna zeker dat er geen meer bijkomt.
Nogmaals ieder moet dit voor zichzelf weten, maar waarom zoveel kinderen krijgen???
 
Terug
Bovenaan