Zwanger van de vierde

Nou Natascha, dat is een gevoel! De een voelt zich prettig bij 1 en de andere bij 10. Hoe financieel dat plaatje inelkaar past, daar heeft de buitenwereld geen boodschap aan lijkt me. Ik koop leuke kleren bij zeeman. Mijn schoonzus met 1 bij H&M. Jij vind het met 1 al druk. Ik was stapelgek met m'n oudste maar 'voelde' dat er meer bij me hoorden. Ik hou van het rumoer, de drukte. Bij ons zijn ook altijd vriendinnetjes te spelen. Wat is druk?! Ik vind het gezellig en nee, het is geen zooitje in huis! Een half uur voor het eten ruimt iedereen zijn deel op. En in deze tijd? Ach, misschien zijn onze kinderen wel wijzer en slimmer als wij die er een zooitje van maken en zijn zij juist de generatie die de wereld een tweede kans geven. Misschien zijn zij de generatie die niet zo gauw oordeelt en veroordeelt. Veel geluk met je gezin, ik heb het met het mijne!

Een groot-gezin moeder.





 
Het kunnen ook potentiële kanslozen zijn die weinig aandacht kregen thuis en gedwongen werden hun spullen op te ruimen waardoor ze psychosomatische klachten opliepen en vervolgens kleptomaan en daarna zwaar crimineel werden....Ik hoop het niet voor je maar sluit de mogelijkheid niet uit. Jij doet nu net alsof je een nest verlichte geesten hebt gebaard. In dit verschrikkelijk drukke land zit niemand meer te wachten op grote gezinnen. Denk ook eens aan het milieu en zo.

Succes met de stoeterij!
 
Met 'onze' kinderen bedoelde ik niet alleen de mijne maar van ieder die het stukje leest. Dus nee, de pretentie dat ik "een nest verlichte geesten heb gebaard" heb ik niet. Zou wel mooi zijn. En van je eigen zooi opruimen is nog nooit iemand slechter geworden. Is ook beter voor het mileu. Ik bedoelde het niet negatief naar anderen wilde alleen de vraag beantwoorden waarom men aan een groot gezin wil beginnen. Aan ieder de keus. Maar idd als de mensen van tegenwoordig allemaal zo negatief in het leven staan als jij, kunnen we beter massaal stoppen met voortplanten.
 
hallo fieke en de andere dames

ik zit toch met verbazing de reacties te lezen....
waar zijn we mee bezig?? kunnen de mensen die niet 'normaal' kunnen reageren gewoon beter niet meer op deze site kijken....
je moet je toch diep schamen als je dit soort teksten uitkraamt....
ik vraag me dan echt af hoe zo'n vrouw (daar ga ik nu vanuit) er uitziet....maar ik kom niet verder als een aso-vrouwelijk tiepje die altijd de grootste bek en geen fatsoen heeft!

maar ook ik wilde ff reageren op het grote gezin-thema.
Ik zelf ben ook het type 2 is voor ons genoeg, dit meer vanuit het oogpunt dat het tegenwoordig niet goed op te brengen is (financieel bedoel ik dan). ik vraag me ook inderdaad af bij grotere gezinnen..waar doen ze het van. maar dat bedoel ik positief. misschien is het inderdaad dat de ouders met grotere gezinnen genoegen nemen met minder luxe. dat vind ik knap. ik weet niet of ik dat zou kunnen, vandaar dat ik denk ik ook niet verder denk als 2 kinderen.....je kunt het inderdaad misschien wel zien als een norm aantal ofzo.

ook denk ik dat het te maken heeft met een bepaalde manier van afgunst. niet bij iedereen maar bij een enkeling. ik kan me daar iets bij voorstellen en zal me ff nader verklaren....
er zijn vrouwen/mannen die al heel lang een kindje willen en bij wie het niet wil lukken....iedere zwangerschap bij een ander kan dan best pijnlijk zijn om te zien/horen. als je zelf zo'n persoon bent die al jaren aan het dokteren is en iemand verteld voor de 3de of 4de keer zwanger te zijn, kan ik me voorstellen dat je denkt: oh, alweer....waarom zij wel en wij niet.

wij hopen ook binnenkort ouders te worden (ik ben nog niet zwanger helaas) en ik wens fieke en alle andere een fijne zwangerschap toe.
hopelijk als jullie het soms van de kant bekijken die ik als laatste noemde dat jullie kunnen begrijpen dat een enkeling een wat minder leuke reactie kan geven. niet dat ik het dan goedkeur, maar soms wordt aan die reden niet gedacht....

groetjes kim
 
Erg mooi en begrijpend gesproken Kim. Kinderen krijgen is een van de vrijheden die een mens heeft en eigenlijk kun je er dus ook niets van zeggen als mensen meer dan bijvoorbeeld 2 kinderen krijgen. Ben ik helemaal met je eens.

Ik kan je verzekeren dat de mensen die ongenuanceerd reageren heel 'normaal' en absoluut niet asociaal hoeven te zijn. Er stonden bijvoorbeeld in het stukje van de anoniem van 10-6 21:45 uur geen spelfouten of zo en het taalgebruik was ook netjes. Behalve dat van die stoeterij, dat ging wat ver inderdaad.

Het gaat om een mening hebben over het onderwerp en zoals kinderen krijgen een recht is zo is ook de meninsguiting hier in Nederland gelukkig een vrijheid die iedereen heeft. De een drukt zich wat plastischer uit dan de ander zullen we maar zeggen.

Ik ben het wel eens met bovengenoemde anoniem trouwens al zou ik het nooit zo onder woorden brengen. Ik weet ook niet wat ik moet zeggen als mensen aankondigen een 4e of 5e kind te krijgen. Gefeliciteerd zeg ik dan maar. Tegelijkertijd vraag ik me wel altijd af waarom mensen zoveel kinderen willen hebben maar die vraag stel ik niet als ik de personen in kwestie niet heel goed ken. 'Het is zo gezellig, een groot gezin' kan bijna niet de enige reden zijn volgens mij maar misschien vergis ik me.

Je bent vrij om zoveel kinderen te krijgen als je wil tenslotte. Snappen doe ik het persoonlijk dus ook niet maar ieder zijn meug n'est pas?
 
Terug
Bovenaan