zwanger van een jinge van 20!

Henny, helemaal mee eens! Komop, zeg, je bent 32....dan weet je toch zelf ook wel waar kinderen vandaan komen.

Ik denk dat je voor jezelf goed de vraag moet stellen of je in je eentje voor twee kinderen kunt/wilt zorgen en daar dan de gepaste actie op ondernemen.
 
@ Henny : Volgens mij geven we dat ook aan ? Maar ongeacht of er wel of niet aan anticonceptie gedacht is door de 2 partijen, als je als jongetje oud genoeg bent om te vrijen met iemand dan behoor je ook je verantwoording te nemen.

En volgens mij praat de ts al met onafhankelijke personen...........
 
@ Aeryn: dus in jouw ogen mag hij wel betalen, maar mag hij niet mee beslissen om het kindje te laten weghalen? Beetje krom, vind ik. Als je geen relatie hebt met je sekspartner, of er geen duidelijke afspraken zijn gemaakt mbt eventuele zwangerschap, dan vind ik dat je er als vrouw zelf moet voor zorgen dat je niet zwanger wordt, Of dat nu is door seks zonder condoom te weigeren, of door een ander voorbehoedsmiddel te nemen.
 
@ watermama : waar zeg ik dat hij mag betalen ?? Als jij oud en wijs genoeg bent om ergens je lul in te steken dan hoor je ook om te kunnen gaan met dingen die daar uit voort kunnen komen. Of dat nou een soa is of een zwangerschap. Kan je dat niet aan, dan moet je ook niet met iemand naar bed willen. En dat is dan buiten het feit om gerekend dat geen enkel voorbehoedsmiddel 100 % veilig is. Het enigste wat 100 % safe is, is GEEN SEX!

Ik heb nog nooit een 20 jarige (of van welke leeftijd eronder of erboven) meegemaakt die voor de seks een gesprek aangaat over wat te doen bij eventuele zwangerschap.

Hoe gaat zo`n gesprek in zijn werk ? Als in : Ha lekker schat, moet je luisteren, voordat we van bil gaan wil ik wel nog even zwart op wit wat we precies gaan doen en hoe te handelen bij een eventuele zwangerschap. Ja, hier en hier nog even een paraaf, oke dan. Oke, waar waren we.
 
Het is natuurlijk een lastige situatie, maar ik vind als je samen vrijt en er allebei niet aan denkt om voorbehoedsmiddelen te gebruiken, dan is het ook ieder voor zich kiezen hoe nu verder.
Als de man het niet wil hebben en de vrouw wel, dan vind ik in dit geval van geen relatie, dat de vrouw er dan maar alleen voor staat.

Wat zou hij dan moeten doen? Gedwongen voor het kind zorgen? Als de vrouw er niet alleen voor wil zorgen, dan kan ze het ook laten weghalen. Een man heeft die keus niet.

Als je geen kind wil, zorg dan dat je de pil slikt o.i.d. en gebruik daarnaast ook nog een condoom als je geen relatie met iemand hebt... dat leer je volgens mij al in de 1e klas middelbare school.
 
@ Aeryn: wat bedoel je dan met `zijn verantwoordelijkheid opnemen`.

Ik heb ook nooit gezegd dat je zo´n gesprek MOET aangaan, maar het lijkt me wel handig dat als je geen toekomst samen ziet, of het er (nog) niet over wil hebben, je gewoon zorgt dat je niet zwanger raakt. Er zijn meerdere voorbehoedsmiddelen die, als ze correct gebruikt worden, wel zeer veilig zijn. Pil tegen zwangerschap in combinatie met condoom tegen soa´s, om maar iets te noemen. Maar neen, sommige vrouwen laten het allemaal maar wat op z´n beloop, en als ze dan zwanger zijn, dan wordt er ineens verwacht dat een 20jarige student de problemen wel even voor hen gaat oplossen. Kansloos!
 
Mag ik erop wijzen dat er genoeg vrouwen zwanger raken die wel pil en condoom gebruiken ?

En verantwoordelijkheid nemen is algemeen bedoeld. Als jij daar niet aan toe bent hoor je geen sex te hebben. Moet niet zo zijn van ow, doe maar een abortus want daar merk je toch niets van.

Lees trouwens ook nergens dat het de bedoeling is dat de 20 jarige het gaat oplossen....
 
ik heb het vermoeden dat watermama het niet zo heeft op mannen die niet 100% daar zijn voor de moeder en ongeboren kind.
Bij het onderwerp "zwanger van een gertouwde man" had je ook al zo'n commentaar.

Tuurlijk is het geweldig als je getrouwd bent, super verlieft en een kindje krijgt waat je allebei blij mee bent. Helaas werkt het niet altijd zo.
Soms is het een ongelukje, of door de anticonceptie heen. Of gewoon een lul van een kerel die je verlaat als je zwanger bent. Ik denk niet dat de vrouwen in questi voor deze situatie gekozen hebben.
Maar een perfect gezinnentje is ook niet alles...hoe veel scheidingen zijn er tegenwoordig ?

Niks en niemand is perfect. Maar probeer je even een beetje in te leven in de situatie. Ik ben ook jong geweest en gelukkig is er nooit zo'n situatie uitgekomen, maar dat was geluk.Nu ben ik gelukkig getrouwd en heb idd een man die blij is met de kinderen. En daar ben ik ook heel blij mee. Maar ik kan me ook voorstellen dat het niet zo geweldig gaan.

Ps lady g
jij 32 en de vader 20 ??? Wouw, zo'n lekker jonge kerel!!! Datzal wel een wilde nacht zijn geweest ;-)
Je probleem wil ik apsoluut niet ruilen maar ik droom er af en toe wel van om een jongen kerel aan de haak te slaan (krijg je na 13 jaar met 1 kerel samen te zijn )
 
Terug
Bovenaan