zwanger van een jinge van 20!

Lady G: denk dat je vooral voor jezelf moet weten of je het kind alleen wilt opvoeden. Misschien draait de papa bij, misschien ook niet, maar daar kun je in ieder geval niet je keuze op baseren/bouwen

Lastige keuze!
Succes
 
Jeanine, ik heb het niet zo op vrouwen die vrij losjes omgaan met anticonceptie, dan ineens zwanger blijken te zijn en verwachten dat iedereen (andere forummers, dan wel de persoon waar ze zwanger van zijn - en die al dan niet hun partner is) behalve zijzelf het probleem gaan oplossen. Ik vind dat je als vrouw zelf verantwoordelijk bent voor het niet zwanger worden. Het klopt dat zowel de pil als het condoom geen 100% garantie geven, maar ze geven wel 95% (voor het condoom) en 99% (voor de pil) bescherming, mits correct gebruikt. Maw, als je echt niet zwanger wil worden, dan word je het niet. Ik vind het krijgen, en het opvoeden van een kind een veel te belangrijk iets om zo lichtzinnig om te gaan met zwanger worden. Sorry als ik daardoor op zere tenen trap.
 
hallo dames!

kheb mn verhaal op dit forum gezet voor tips en adviezen!
en niet voor hoe stom ik ben of wat dan ook... bespaar jezelf de energie want deze reacties ga k niet eens lezen...

groetjes lady g.
 
enne k hoef geen mening vh feit dat k seks heb gehad met een jongen van 20, maar tips, adviezen en/of ervaringen delen met vrouwen die ook in zo'n vergelijkbare situatie hebben gezeten!

vrouwen die mn boodschap wel begrijpen, bedankt!
 
Hallo Lady G,

Ik heb eens nagedacht over jouw situatie en denk het volgende:

Vooral voor jezelf op een rij zetten hoe gewenst het kindje bij jou is en bij jouw situatie past. Ben jij zelf in staat het kindje op te voeden, voldoende tijd, veel liefde en aandacht te geven. Redt jij het zelf financieel als je straks een tweede kindje hebt.
Het lijkt mij verstandig de 'vader' even te vergeten en vooral even uit te gaan van jouw eigen situatie en mogelijkheden.

Ik ben geen grote voorstander van abortus, maar vindt wel dat het goed is dat de mogelijkheid er is. Wat heeft een ongewenst kindje eraan om op de wereld te komen? Wat heeft een kindje eraan als zijn papa en/of mama hem niets kunnen bieden?

Ook is adoptie altijd nog een optie natuurlijk. Er zijn zoveel papa's en mama's die wachten op een lief kindje.

In elk geval, ga uit van jouw eigen situatie en of het voor jou mogelijk is om dit kindje een goed bestaan te geven. Ga er niet vanuit de de 'vader' bijdraait, mocht dit wel zo zijn dat is dat hardstikke fijn maar voor alsnog...

Ook is natuurlijk nog het onderwerp liefde aan bod. Dat hij wellicht later bijdraait en voor zijn kindje wil zorgen, wil nog niet zeggen dat het uitdraait op een liefdevolle relatie tussen jullie beiden.

Al met al, je hebt een boel stof om over na te denken, ik wens je dan ook veel sterkte en wijsheid. En hoop dat als je besluit het kindje te houden, je een goede zwangerschap mag hebben.

Groetjes,
Wendy
 
Ik heb zo ongeveerl alle berichtjes even gelezen, behalve alle meningen staan er ook wel veel tips en adviezen tussen.
Misschien toch slim om ze eens (zonder op het commentaar te letten) door te lezen.

Heb je inmiddels al over het een en ander nagedacht? En heb je nog wat van de vader gehoord?

Je schreef dat je met de vader van je andere kindje goed contact hebt en dat hij daar 3 dagen in de week is. Hoe ga je dat doen als je nog een kindje hebt? Heb jij tijd om je kindje 7 dagen te hebben? Of heb je misschien familie die eventueel kan oppassen? Is een kinderdagverblijf een optie?

Succes met je keus en laat eens weten hoe het gaat!
 
hallo allemaal,

nou ik ben r nog niet uit wat k ga doen! pfff k vind t moeilijk...
morge een gesprek met een maatschappelijk werker. kheb ook al een gesprek gehad met iemand vd stimezo kliniek.
ja zoals jullie lezen ben k er dus behoorlijk mee bezig, maar dat komt omdat k t gwn niet weet!!!

k wou jullie ff op de hoogte stellen...

gr lady g.
 
Terug
Bovenaan