Zwanger van een tweede beeb!!

Hallo mama's en mama's in spe,

Ook ik kom me hier voorzichtig aanmelden!
Ik ben nu 5 weken en 6 dagen zwanger.Ik ben dan ook uitgerekend in augustus. Net als een heleboel mama's op dit forum.  Ik heb vrijdag 19 dec mijn tweede echo.
Ik heb al een zoontje van 8 maanden.
En ik vind het allemaal weer zooo spannend en leuk.
En ik vind zo'n forum ook echt leuk en gezelli..
Gezelli kletsen.
Dus andere mama's, gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Liefs Suus

Hoi Suus,

als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangeschap! Nog heel pril en oh zo spannend.

Vond het zo sneu dat je nog geen reacties had.

Zelf ben ik nu 13 weken zwanger van de tweede. Onze eerste is al wel wat ouder dan die van jou. Hij is 20 maanden. Hoop tegen de tijd dat ik uitgerekend ben dat hij in een groot  bed kan slapen. Hij gaat na een andere/grotere kamer, die opnieuw behangen word. De nieuwe spruit krijgt dan zijn kamertje. Die laten we dan zo zoals die nu is. Kan voor een jongen of een meisje, dus dat scheelt weer werk.
Sinds van de week voel ik me weer beter, maar ben in die 13 weken al 2 keer goed verkouden geweest (ben bijna nooit ziek). M'n weerstand is op dit moment niet echt optimaal. Ook is deze zwangerschap nu al zwaarder dan de eerste. Heb veel meer klachten. Maar ja niet elke zwangerschap is het zelfde. En het is gelukkig maar tijdelijk.

Geniet ervan!

Liefs,

Hallo,

Wat lief van je.. Ik begon me al een beetje apart te voelen,, whahaha
Nee hoor, maar ik vind de felicitaties erg leuk, want ik ben erg blij dat ik zwanger ben.
Jij dus ook gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik snap dat jij hoopt, dat je oudste straks in een bed kan. Ik kan dat wel vergeten. Wij wilde wel een tweede, maar we hadden niet zo snel verwacht!!! Maar het is echt zo welkom en spannend. Ach we kunnen alles gewoon laten staan, want de tweede kan er zo achteraan..

Veel liefs Suus

Hoi dames,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik ben ook zwanger van de tweede. Ik ben nu 6 weken en 5 dagen. Volgens de standaard berekeningen dan. Ik had namelijk een onregelmatige cyclus. Maar 31 dec heb ik een afspraak bij de verloskundige en een echo dus dan weten we hoe ver ik PRECIES ben. Spannend! Mijn eerste kindje is al wat ouder dan die van jullie. Ze is namelijk al vier. En bijna vijf als ik ga bevallen. Zij is al lang verhuisd naar een grotere kamer en bed. De 'babykamer' is nu een soort waskamer. Maar die is zo weer omgetoverd tot babykamer.
Het bedje e.d. had ik toen van een vriendin geleend dus dat heb ik niet meer maar dat komt wel goed.
Leuk he, om weer zwanger te zijn!
Geniet ervan!
Liefs, mama1977.

Hoi Suus,

waarom ga jij trouwens zo snel al voor de tweede echo? Dacht je bij de eerste dat je al verder was? Want met 5 weken kunnen ze toch nog niets zien?

@mama, wij moeten eerst de toekomstige kamer helemaal opruimen en behangen. Het is langzaamaan een rommelkamer geworden. Ik zet er van alles neer en doe de deur weer achter me dicht.
Het is wel leuk dat  je dochter (was het toch ben het vergeten) al 4 is, want dan snapt ze het al wel. Ons zoontje weet niet echt waar we het over hebben, volgens mij. Hij kijkt wel graag naar mijn babyboek en wil ook mijn buikie buikie aaien. Is toch wel lachwekkend.

Genieten doe ik nu zeker. Al kan de tijd niet hard genoeg gaan. Op dit moment.
Hebben jullie het al verteld aan je familie enzo?

Liefs,

Mama 1977, Wij wilde er eigenlijk ook een paar jaar tussen laten, net zoiets als jullie, maar dat is even anders gelopen.
Maar we vinden het nu echt leuk hoor.

First mum, Ik ben op verzoek van de huisarts en gyn, naar de gyn gegaan.
Ik had namelijk zwangerschapsvergiftiging en een spoedkeizersnee, bij de eerste. Ik was mijn zoontje bijna kwijt.....
Dus ze wilden een termijn echo en gewoon een gesprek. Toen bleek, dat ik pas 5 weken zwanger was, mocht ik vrijdag terug komen., om het hartje te bekijken. En dan krijg ik het gesprek met de gyn. Waar ik ook de hele zwangerschap zou blijven.
Hoe lang was jij nou zwanger?? Of had je dat al opgeschreven, want dan heb ik nu al weer last van zwangerschapsdementie. whahaah

Groetjes Suus

Gefeliciteerd!
Ook hier zwanger van de tweede! Jules is vorige week 2 jaar geworden en ik ben eind januari uitgerekend!
Toch wel weer spannend zo'n tweede! Ik voel me prima, maar toch is dit heel anders. Het beweegt veel meer en ik ben veel minder kilo's aangekomen als bij de eerste. Wel meer rugklachten omdat ik Jules nog veel te vaak optil....
Succes verder!!

Gr Antoi

Goede avond meiden,

Ik weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje. Onze dochter is 3 jaar en als de kleine is uitgerekend (22 augustus) net een week 4 jaar. Zelf wilde ik altijd graag dat er ongeveer twee jaar tussen de kinderen zou zitten maar mijn mannetje wilde in eerste instantie geen tweede kindje. Daarna duurde het ook nog eens 8 rondes voor we zwanger werden dus dan komt er een steeds groter leeftijdsverschil.

Heb nog niet gebeld met de verloskundige dus weet ook niet wanneer ik een echo ga krijgen. Ga vrijdag denk ik even bellen.

Debbie

Terug
Bovenaan