Zwanger van een tweede beeb!!

Hallo mama's,

Ik heb gister mijn tweede echo gehad. En je zag een mooi kloppend hartje..
Smelt, weer zo mooi!!!!!!!
Ik ben vandaag 7 weken en mag over 4 weken weer terug komen voor een echo. Want volgens de gyn, zag dit er nog niet echt uit als een baby, dus dan mag ik weer komen... Hij wil wel dat wij onze kleine baby goed zien. Ik heb zo'n gave gyn!!!

Nou meiden, geniet van jullie weekend en van jullie mooie wonder!

Groetjes Suus

Hoi dames,

Wat fijn dat het forum het weer doet he!
Suno, jij had het al gelezen bij het augustusforum maar ik wilde hier ook even laten weten dat ik maandag 22 dec een miskraam heb gehad. Heel triest. Morgen heb ik nog een afspraak bij de verloskundige en dan krijg ik ook een echo om te kijken of alles er goed uit is gekomen. Morgen had een mooie dag moeten worden waarop we voor het eerst ons kindje zouden zien op de echo maar helaas.....

Liefs, mama1977.

Mama 1977,

Ik vind het echt heel erg voor je..
Ik weet ook echt niet hoe je een banner moet stoppen, had nog wel ff voor je gekeken, maar ik kan niks vinden. Misschien kan je een berichtje achter laten bij een moderator ( of hoe ze ook heten) of hun het misschien kunnen verwijderen..?
Ik wens je heel veel sterkte en ik weet dat je dit mag zeggen  tegen iemand die net een miskraam heb gehad, maar ik hoop je snel hier weer te zien, met een goede gezonde zwangerschap.

Groetjes Suus

Hallo allemaal,

Vindt het een beetje moeilijk om gelijk onder zo bericht te komen.
Ik wil je eerst nog sterkte wensen ookal ben ik iets laat.
Ik heb eigenlijk een vraag aan jullie namelijk deze hadden jullie bij je tweede zwangerschap ook sneller last van kwaaltjes. Ik heb namelijk steeds last van mijn darmen en buik, boven in mijn buik te hoogte van mijn ribben dit had ik ook bij de eerste maar toen was ik al wat langer zwanger. Het is nog niet zeker dat ik zwanger ben moet nog testen maar mijn gevoel zegt van wel en wil niet te snel testen. Maar omdat jullie ook zwanger zijn van de tweede wilde ik dit eigenlijk wel even aan jullie vragen.
Ik hoop dat ik niet lastig ben.

Groetjes

mama 1977, vind dit heel rot voor jullie en wens jullie heel veel sterkte met het verlies!

De rest, gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Leuk die verschillen tussen 1e en 2e. Ik ben 17 weken zwanger en 15 juli uitgerekend. Onze zoon word 11 juli 5 jaar. Best wel groot verschil, maar vorig jaar januari missed abortion gehad (ze kwamen met 12 weken erachter dat het hartje met 9 weken was gestopt) en aangezien ik bij elke zwangerschap de eerste 3 mnd ziek op bed lig (kotsen, kotsen en nog een kotsen) hebben we daarna even rustpauze genomen. Voor mezelf omdat ik even wilde herstellen en wilde genieten van eten haha en ook voor onze zoon. Omdat ik zo ziek ervan was hebben we het hem verteld en hij moest van de ene opa en oma naar de andere als mijn man was werken en je merkte daarna aan hem dat hij mama niet meer los wilde laten en ook steeds zei: ik wil niet meer dat je een baby in je buik krijg. Daarom dus even gewacht.
Merk wel dat ik door die miskraam bang blijf dat het mis gaat. Voel het sinds vorige week heel af en toe en vanmorgen gelukkig weer. Heb eind januari 20 weken echo en eind februari 3d echo. Willen jullie weten wat het word? Bij mijn zoon in eerste instantie niet totdat we met 27 weken een 3d echo deden en ik toch nieuwgierig werd en nu wil ik het heel graag weten ondanks dat het me niet uitmaakt wat het word. Als het maar goed blijft gaan en gezond is.

groetjes davina

Hoi allemaal,

Wat leuk om al die verschillen te lezen tussen de 1ste en 2de.
Bij mij begon het hetzelfde en wist net als bij de 1ste al voor ik over tijd was dat ik zwanger was. Heb heel veel geluk dat het meteen de eerste maand al raak was met beide keren en gelukkig nooit een miskraam gehad.
Nu ik ruim 22 weken ben, kan ik rustig zeggen dat de zwangerschap niet hetzelfde  is.
Was ik bij de vorige alleen 'smorgens misselijk, maar wel de hele zwangerschap, was ik nu echt 13 weken ziek. Dag en nacht spugen, zo uit het niets. Met 13 weken werd er een knop om gezet en was het over, gelukkig!!!!
Bij de eerste had ik wel wat last van bekkeninstabiliteit en kon aan het eind bijna niet meer lopen, nu is het veel erger.
Na een val in januari ben ik al blij dat ik mijn zoontje zelf naar school kan brengen met de auto en kleine stukjes kan lopen(half uurtje) met een stevige bekkenband en krukken als ondersteuning.
Ook heb ik veel meer last van nachtmerries(ook wel bij de 1ste) en is mijn algehele gevoel best belabberd.Ik denk stiekem weleens "ik wil niet meer", maar als ik die kleine dan voel draaien en schopjes voel geven.Tja....  Het enigste waar ik erg blij mee ben is dat ik nu nog niet zoveel ben aangekomen, pas 7 kg.
Ik weet wat ik ervoor terug krijg en dat maakt alles goed.
Als ik straks die kleine vent in mijn armen hou en hij naar me lacht is alles vergeten.
Maar we zijn het wel eens dat dit de laatste is en laat mij bij de keizersnee meteen helpen.Voor mij geen kunstmatige of op hol gelspagen hormonen meer

groetjes Evelien

hallo,iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
ook ik ben zwanger en dit word mijn 3e zwangerschap maar heb helaas maar 1 kindje nog.de 2e keer was t een windei.6 febr heb ik een echo en weet ik of ik mag gaan genieten.mijn zoon is inmiddels 4.als alles goed gaat hoop ik 2 ocktober te bevallen en mijn zoon is dan 5.
heb op t moment futloos haar.een ramp gewoon.ben met vlagen misselijk.vooral bij zoete luchten.verder ben ik veel moe en heb ik af en toe pijn in mijn rug terhoogte van mijn stuitje.
groetjes monique

Terug
Bovenaan