Zwanger van een tweede beeb!!

Leuk hoor mama's  allemaal weer zwanger!
Hoe gaat het met jullie??
Ervaren jullie deze zwangerschap anders als de eerste?
Ik was in het begin wel bang dat je minder zou genieten van een tweede keer, maar tot nu toe is dat helemaal niet zo. Ik heb zelfs een beetje het idee, omdat ik juist nu besef wat voor een moois ik op de wereld heb gezet en ik er juist daarom nog intenser van geniet.. Begrijpen jullie wat ik bedoel?
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap werkelijk nergens geen last van gehad.
Niet moe, niet miselijk niet zwaar, helemaal niets! ( alleen futloos, beroerd haar)
Ik was het dan ook nog helemaal niet zat, toen de kleine geboren werd.
Ik ben wel benieuwd hoe ik me in deze zwangerschap ga voelen. En als het dan ook anders is, of het dan ook een meisje word. hihi
Tot nu toe, ervaar ik het niet veel anders. Ben geloof ik ietsjepietsie moeier, maar ik weet niet of dat door de zwangerschap komt, of omdat je er al één hebt.

Hoe vinden jullie eerste het dat hij/zij een broertje of zusje krijgen?
Mijn zoontje is dus nog te klein, maar ik vind het wel echt gezellig voor hem.

En hebben jullie een voorkeur.
Ja natuurlijk, het moet gezond zijn. Maar bij de eerste wil ik echt graag een zoon.
Toen ik met de echo erachter kwam dat het ook een zoon werd, was ik intens blij, maar vond ik het ineens jammer dat het geen dochter was. En zag ik allemaal leuke meiden kleren enzo.  Ach hormonen....
Nou mama's geniet ervan

Liefs Suus

Hoi Suus,

ja die zwangerschapsdementie hè. Ik moest vandaag naar de vk en was alles vergeten wat ik mee moest nemen. haha, ik geef de schuld maar aan mijn zwangerschap.
Ik ben 20 juni uitgerekend.

Ik ervaar deze zwangerschap heel anders, heb veel meer zwangerschapskwaaltjes. Bij onze eerste ben ik er zo'n beetje doorheen gefloten. En nu krijg ik de andere kant te zien. Gelukkig gaat het nu (inderdaad na week 12 ) wel weer beter.

Ik geniet zeker wel net zoveel van deze zwangerschap. Je weet hoe het allemaal 'werkt' en ben je dus meer bewust van alles. Vind ik dan.

Ons zoontje is nog te jong om het helemaal te snappen. Maar wil wil allemaal babies kijken in boekjes enzo.
Heb vandaag bij de vk zo gelachen. We hebben het hartje geluisterd en nadat ik van het bed af was, wilde hij erop. Hup trui omhoog en wilde ook dat ding op zijn buik om te luisteren.

Ik heb niet echt een voorkeur. Mijn gevoel zei bij Rafael heel sterk dat het een jongen zou zijn. Maar nu weet ik het niet het is leuk om natuurlijk een meisje tekrijgen, maar een jongen zou ik ook geweldig vinden. Ik vertrouw mijn gevoel nu niet echt. En die jurkjes en frutseltjes zijn ook wel erg leuk.

Wij wachten nog 6 maanden, want willen het eigenlijk niet eerder weten.

Liefs,

Hoi,

Hier nog een mama die zwanger is van de tweede beeb.
Ik heb een dochtertje van net 1 jaar en deze zwangerschap is een complete verassing...maar wel een hele leuke.
Ik ben nu 10 weken zwanger en 15 juli uitgerekend.
Ik heb trouwens net als bij de eerste bijna geen kwaaltjes, alleen vreemde eetgewoontes....zuurkool en waterijs, heerlijk. O ja en mijn haar, dat wil ook niet zitten.

Groetjes van Gea

Hoi dames,

Sorry dat jullie niks meer van mij hoorden maar ik was ziek. (Nog niet helemaal beter)  Dacht eerst dat het door de zwangerschap kwam maar ik denk dat het een combinatie is van de zwangerschap en buikgriep of zo. Ik heb dinsdag alles uitgebraakt en vandaag heb ik ineens HEEL ERG diarree! Als ik een scheet laat zit m'n broek vol! (sorry voor het vieze verhaal) Maar goed, het zal wel weer over gaan. In ieder geval genoeg drinken he, tegen uitdrogen.  

Wij hebben niet bewust gekozen voor het leeftijdsverschil tussen nummer een en nummer twee. Eigenlijk wilde ik graag  2 of 2,5 jaar tussen de kinderen maar dat is anders gelopen. We stelden het steeds uit omdat er altijd wel een reden te bedenken is waarom het NU niet handig was.  En we hebben het financieel een tijdje ook heel moeilijk gehad. Dat is nu nog niet helemaal opgelost maar dat gaat de goede kant op. Het einde is in zicht. Dus nu vonden we dat we maar voor een tweede moesten gaan. Gelukkig! De tweede wordt geboren ongeveer een maand voordat mijn dochter vijf wordt.

Het klopt wel dat mijn dochter het al kan begrijpen dat ik zwanger ben maar we vertellen het haar nog niet. Anders moet ze nog zo lang wachten voor haar broertje of zusje komt. Het is ook wel lastig dat ze al zo veel snapt en opvangt. Wij moeten dus erg uitkijken wat we tegen elkaar zeggen waar zij bij is. Ze heeft het er wel eens over dat ze een zusje wil en soms speelt ze dat ze zwanger is van een knuffel. Hahaha. Maar een vriendin van mij is ook zwanger en die is 20 weken dus daar zie je het aan.  

Wij hebben het aan een paar mensen verteld dat ik zwanger ben maar willen nog wachten met de rest tot na de 13 weken. Ik heb in juli namelijk een miskraam gehad dus daarom willen we er even mee wachten. 31 dec hebben we een afspraak bij de vk en krijg ik ook een echo. Spannend hoor!

Liefs, mama1977.  

Hallo meiden,

Firstmum, wat onwijs lief van je zoontje, dat hij zijn buikje liet zien. Onze kleine is daar gewoon nog te jong voor dus zal er niets van mee krijgen, wat ik na jouw verhaal best jammer vind. Zou zulke acties ook onwijs leuk vinden.. Hihi maar ik krijg andere verhalen.

Gea, jij ook gefeliciteerd!!! Bij ons was de zwangerschap ook een verassing, maar wel zo'n leuke!!! En die rare eetgewoontes ken ik wel. Ik was in mijn eerste zwangerschap gek op pindakaas en dat is nu dus weer het geval. En ik lust nu geen hutspot, terwijl ik daar normaal gek op ben. Ik had verder bij de eerste zwangerschap geen klachten en dat lijkt tot nu toe ook wel goed te zitten. Maar goed, dat kan nog komen hé.

Mama1977, Ik ben ook ziek geweest. Afgelopen dinsdag begon ik in de middag ook te spugen en ik bleef tot woensdag echt misselijk! Ik was echt bang dat het bij mij zwangerschap hoorde, maar het word nu toch echt minder. En mijn stoelgang, ach ik hoor niet anders dat mensen verstopt enzo zitten. Dat heb ik niet. De hele zwangerschap loop ik leeg, zeg maar..
Nou dat was weer praatje poep! hihih

Nou mama's ik heb straks mijn tweede echo! Kijken of er een hartje klopt. Dan word het zo echt vind ik....

Groetjes Suus

Hier nog een mamma die in verwachting is van een tweede. Lotte is zal 2 jaar en 2 maanden zijn als deze kleine komt.   Ze maakt er dus nog niet veel van mee. We zeggen het wel vaak dat er een baby in mijn buik zit en lezen er boekjes over. Tegen de tijd dat de baby dan echt komt weet ze waarschijnlijk niet beter.

Ik ben deze zwangerschap eigenlijk wat zenuwachtiger en ongeruster dan de eerste keer. Lotte's zwangerschap was alles behalve goed en ik realiseer me constant hoe fragiel dit kleine leventje is.
Ik ben mer er ook meer bewust van dat ik zwanger ben. Ik heb het altijd heel raar en abstract gevonden dat ik in verwachting was en vind het nog steeds raar dat Lotte 'uit mij' gekomen is.  Op de een of andere manier voelt het nu 'echter'.

Ook voel ik een veel grotere band al met dit kindje dan ik toen met Lotte had. Mijn buik is nu ook al echt aanwezig en dat kwam bij de eerste pas veel later. Ik ben zo gek op ons meisje dat ik niet kan wachten om deze kleine te kunnen vasthouden. Het voel al heel echt als Lotte's broertje of zusje en ons kindje.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan