zwanger van een tweeling maar 1 probleem 1 hartje klopt er maar

hoi allemaal ikheb een tijdje niet geschreven   omdat ik het best wel druk had en omdat mijn vader in het ziekenhuis lag met een hartprobleem maar goed ik heb zelf sinds afgelopen maandag een probleem en ik weet niet wat ik daar van moet denken   of moethopen ik hoop dat jullie mij hierover meer kunnen vertellen,het zit zo ik ben zwanger en omdat ik een medische indicatie heb moest afgelopen dinsdag naar de gyng voor een echo [ook om vast te stellen hoever ik was, ik dacht zelf trouwens langer maar goed ] de gyn zag eerst een vruchtzak met een vruchtje met kloppend hartje wij helemaal blij , tot zei in een keer verast zag dat er nog een vruchtzak was met iets erin alleen kon ze geen hartje hiervan vinden ,deze vruchtzak was kleiner als de andere   de gyng zegt dat het zeker een tweeling is maar dat het nog niet met zekerheid is te zeggen of het met de andere ook goed komt ,wij moeten nu aankomende dinsdag terug voor een nieuwe echo om te kijken of er dan meer te zien is ik ben trouwens nog maar heel pril zwanger ze zei uit de meting ongveer 6 weken dit zou misschien een reden kunnen zijn dat het ene hartje wel klopt en de andere nog niet omdat het misschien nog te vroeg is om het goed te kunnen zien wie heefd dit toevallig ook meegemaakt[ik hoop het eigelijk niet voor juliie] en weet mij er meer over te vertellen groetjes lizzy

Hallo,

Vervelend is die onzekerheid he! Ik kan daar helaas niks aan veranderen anders zou ik het zeker voor je doen. Ik wilde alleen even zeggen dat het heel goed mogelijk is dat er nog geen hartslag te zien is. 6 Weken is inderdaad erg vroeg. Probeer dus maar positief te denken. Ik hoop dat je na die week een goed bericht krijgt.

Sterkte..

Groeten Nova

gefeliciteerd. het kan zijn dat het te vroeg is om beide hartjes te horen. en hou moed.

Nu even iets minder nieuws.Mijn collega was ook in verwachting van een tweeling toen er een vruchtje verloren ging. Ze wist toen nog niet dat het een tweeling was en was helemaal bedroefd dat ze een miskraam had. Maar bij een echo kwam eruit dat het ene vruchtje er nog zat. ze heeft een gezonde zoon van 3 inmiddels.
Ik wil je niet bang maken ofzo en ik hoop voor je dat het hartje van beide volgende week klopt.
succes
groetjes sacha

Hallo,

Toen ik 10 weken zwanger was kregen wij  een termijnecho. Toen bleek dat ik in verwachting was van een tweeling. Het ene kindje bleek 4 cm groot te zijn, ca.  10,5 week.  Er bleek  nog een vruchtzak te zitten met daarin nog een kindje. De echografiste zag geen hartje kloppen. Dit kindje was ook kleiner  als de andere (2 cm.) en na opmeten bleek dat dit vruchtje na 8 week was afgestorven.
De echografiste vertelde ons dat er nu een paar mogelijkheden zijn. Of het gestorven vruchtje wordt opgenomen in mijn lichaam (hier zal ik niets van merken). Of ik krijg een bloeding en dan wordt het afgestorven vruchtje afgestoten. Of een andere mogelijkheid is dat niet alleen de afgestorven vrucht wordt afgestoten, maar dat hij ook het levende kindje meeneemt. Ze verwacht dat dit binnen 4 weken zal gebeuren. Dan krijgen we weer een echo en gaan ze bekijken of het afgestorven vruchtje kleiner is geworden of helemaal is opgenomen in mijn lichaam. We moeten dus maar afwachten wat er gaat gebeuren.
Zijn er meer die dit hebben meegemaakt ???

Groetjes Miha

Hallo Lizzy.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik ook zwanger van een tweeling alleen is een vruchtje niet verder ontwikkeld dan 7 weken. Het andere vruchtje deed het overigens prima en is inmiddels een gezonde zoon van 3 jaar... Wel heb ik het heel jammer gevonden dat het andere vruchtje niet door is gegaan aangezien wij eigenlijk best graag een tweeling wilde hebben. Maar aan de andere kant, er zat nog een gezond kindje en dat maakte het allemaal wel wat gemakkelijker...

Veel succes...

Daniëlle

hoi moes bedankt voor je intresse ik ben gistermorgen naar de gyng geweest maar we zijn eigelijk nog geen stap verder gekomen bij het gesprek vroeg hoe de week was geweest en of ik krampen of bloedverlies hed gehad ,nou nee ik hebjuist helemaal nergens last van [behalve van spanningen dan] toen ging ze kijken en we zagen gelukkig het eerste kindje al het hartje klopte en het was flink gegroeid , toen ging ze verder kijken en toen zij ze dat ze alleen maar een lege vruchtzak zag ,mijn eerste reactie was dat ik gelukkig was dat het andere kindje het zo goed deed   maar ik vond het wel vreemd dat het andere zomaar verdwenen was terwijl ik niks gemerkt heb ,toen kwam mijn man erbijstaan en heb ik de gyng nog een keertje gevraagt of ze voor de zekerheid nog een keertje wou kijken dat deed ze en toen kreeg ze de vruchtzak wel beter in beeld en zag wel nog de vrucht er in zitten alleeen het hartje klopte niet .de gyng zegt dat we blij moeten zijn met een kindje dat het goed doet en dat het altijd beter om kind te krijgen in plaats van een tweeling in verband met de complikaties ,nou daar ben ik het niet zo mee eens want als je er 2 in je buik heb wil je ze ook graag alle 2 hebben hoeveel tweelingen worden er wel niet gezond geboren,dus ik vond dat niet zo,n goede reactie ,de gyng weet ook nog niet wat ze van moet denken   we weten nu nog niet waar we aantoe zijn en dat is niet zo leuk ik moet over 9 dagen weer terug komen en dan gaat ze weer verder kijken misschien weten we dan iets meer   tot dan is het afwachten   groetjes lizzy

hoi danielle bedankt voor je reactie , even een vraagje wat is er gebeurd met het vruchtje wat niet door is gegroeid ? ik hoor daar verschillende verhalen over en weet eigelijk niet zo goed wat ik ervan moet denken de gyng kan er ook met zekerheid nog niets over zeggen, hebben ze bij jou nog extra in de gaten gehouden toen bleek dat het andere vruchtje afgestoten was [ en eventueel aangeboden om testen  tedoen of zo] of heb je geen verhoogde kans dat er ook iets is met het overgebleven kindje ik ben daar zelf best wel bang voor want het [was of is een tweeling]   en als eentje iets mankeerde ,waarom de andere dan niet of maak ik me alleen maar ongerust om niets laat het evne weten als je wilt al vast bedankt groetjes lizzy

Terug
Bovenaan