Zwanger van een tweeling

Hallo aanstaande mama’s en papa’s,

Inmiddels ben ik 8,5 week zwanger en weten wij sinds een paar dagen dat wij zwanger zijn van een tweeling.
Heel bijzonder, maar ook erg spannend aangezien het ook nog eens onze eerste zwangerschap is.
Nu vroeg ik mij af of er meerdere dames zijn die zwanger zijn of zijn geweest van een tweeling om mee te kletsen en ervaringen te delen.

Ik ben heel benieuwd.
Groetjes!

Hey Lisa,
wat leuk gefeliciteerd!
ik ben ook zwanger van een tweeling. Een twee eiige. 
Namelijk een jongen en een meisje. 
Weer jij al of het een of twee eiig is?
zeker spannend. Ook mijn eerste zwangerschap. 
Ik ben nu 26.5. Ik laat alles gewoon lekker op mij afkomen en doe lekker mijn eigen ding. Je zal merken dat heel veel mensen zich geroepen voelen om zich met je te bemoeien. Mocht je vragen hebben of wat ook mag je die zeker stellen. Vind ik leuk om ervaringen uit te wisselen. 
Groetjes Irene

Hoi Irene,

jij ook gefeliciteerd met dit wonder en wat leuk een jongen en een meisje! En hoe voel je je en ben je nog aan het werk?
Wij verwachten een een-eiige tweeling en willen waarschijnlijk nu wel weten of het twee jongens of meisjes worden. Als het er 1 was geweest hadden wij ons graag laten verassen.
Tot nu toe is iedereen nog enthousiast en merk dat jij bij mij nu een beetje begint te landen. 
Groetjes 

Hey Lisa,
vanaf vandaag hebben we (afdelingshoofd en ik) besloten dat ik van huis uit werk. Dat komt omdat ik het wat zwaarder begin te vinden. 
Wat grappig. Als het er bij ons 1 zou zijn wilden we het ook niet weten. Maar met twee is dat toch wel erg handig. Ben al erg bezig geweest met het verzamelen van kleding. Vandaag was het uitzoekdag voor meisjes kleding. Zo schattig allemaal. Morgen is het jongentjes dag. Haha. 
Het feit dat het bij je land is fijn. Het idee zal steeds makkelijker worden. Moet wel zeggen dat bij ons nog steeds af en toe een besef gevoel komt hoor. Babykamer staat nu in elkaar en dan het zien van die twee bedjes is dan weer een aanleiding om even verbluft er naar te kijken en elkaar veel betekend aan te kijken en hard te lachen. Het worden er echt twee! ??
groetjes

Hey Lisa,

Ik ben ook zwanger van een eeneiige tweeling en is voor ons ook de eerste zwangerschap. Ik ben inmiddels 18,5 week zwanger. Voor ons was het erg schrikken maar zijn nu echt heel erg blij. Soms zijn er af en toe twijfels van gaan we dit redden maar als we dan weer een echo hebben gehad is er alleen maar een gevoel van trots.

Groetjes,
Kayleigh

Hoi Irene,
een drukke week geweest dus niet meer op het forum gekeken.
Ik heb een vrij intensieve, fysieke en mentale baan in de zorg en merk dat fulltime werken nu al pittig is. Ik merk dat ik tijd heb voor mijn werk, maar zodra ik thuis kom is mijn energie helemaal op en ga ik na het eten direct naar bed en val als een blok in slaap. Hoop dat het straks in het tweede trimester beter wordt!
Merk je dat je je nu beter voelt nu je thuis werkt?
zo ontzettend leuk om op zoek te gaan naar kleertjes. Heb het van weekend ook geprobeerd, maar vindt het toch knap lastig als je het geslacht nog niet weet. En vooral wat je zegt.... ik benoem ook geregeld, het zijn er twee.. in de hoop dat het steeds weer beter land. Gister voor de tweede keer een echo gehad en volgende week het termijn echo. Merk nu al dat ik opgelucht ben als ik twee kloppende hartjes zie. 
Heb jij een combinatietest gedaan?

Hoi Kayleigh,

Wat ontzettend leuk, ook een eeneiige tweeling.
ik kan mij goed indenken dat het heel erg schrikken is geweest, maar fijn dat je er nu blij om kan zijn.
hoe voel je je en hoe vind jij de spannend om elke twee weken naar het ziekenhuis te moeten voor controle?
gister hebben ze ons het risico verschil tussen een eeneiige en tweeeige tweeling uitgelegd en vond dat best wel heftig dat er een grotere kans is op risico’s.
weten jullie al of het meisjes of jongens worden of gaan jullie voor de verassing?

Hey Lisa,
met oog op je zware werk zou ik zeker korte lijntjes houden met je gyn hier over. Meestal willen ze dan al dat je eerder stopt. En please luister daar naar want ik hoor geregeld verkeerde verhalen waar ik je niet perse mee wil confronteren maar het rustig aan doen is echt heel belangrijk. 
Ik heb geen enkele test gedaan. Er zit niets in onze families wat kan duiden op iets positiefs en er was geen verwachting op. Ik vind het veel geld kosten en evt stres voor uitslagen had ik geen zin in ?
grappig. Jij gaat richting tweede trimester en ik zit nu een week in het derde. Op de een of andere manier is er echt een grens. Vanaf die week voel ik ook weer meer klachtjes en dergelijke. Hahaha. 
Inmiddels heb ik ook weer een groei echo gehad en ze zijn aardi aan de maat ? ze hoefden toen maar 800 gram te wegen maar t jongetje weegt 1200 gram en t meisje 1100. Haha. Geen diabetes gelukkig want dat zou een aanleiding kunnen zijn. Het is gewoon aanleg. En ik moet zeggen dat ik echt heel rustig aan doe. 
Mooi he die hartjes. Maakt je gelijk een weeig moedertje vind ik ?
groetjes Irene

Terug
Bovenaan