Zwanger van ex, eist nu moslim opvoeding!?

Moeilijke situatie zeg.

Ik zal zo eens beginnen. Ik ben ook een moslim (turkse afkomst). De İslam is een mooie en opzicht een makkelijke geloof als je je van beginaf aan aan de regeltjes houdt.

Zelf als moslim kan ik er niet tegen als zulke 'moslims' praten over halal eten, geen christelijke feestjes, besnijdenis enzovoort. Echt aan alles houden ze zich "zogenaamd". Maar als het op vrouwen komt 'gaan ze wel voor het trouwen naar bed en maken hier en daar van ieder een kindje'. Als moslim zou je je daar ook aan moeten houden, en geen seks hebben voor het huwelijk!

Maar als hij wilt dat je zoontje islamitisch wordt opgevoed had hij zich eraan moeten houden en bij jou moeten zijn. Ik heb respect voor ieders geloof en denkwijze. Jij gaat je zoontje opvoeden en jij gelooft niet in God. Go for it girl!

Doe wat je hart wilt, hoe jij het gewend bent, hoe jij je op t gemak voelt..

heel veel sterkte met deze situatie, hoop dat je er uitkomt.

groetjes

Weet je wat ik nou echt niet snap?!

Hij loopt wel te eisen dat z'n zoontje islamitisch moet worden opgevoed en dat de niet gelovigen slecht zijn etc... Maar deelt dan wel om t zo te zeggen ( niet aanvallend bedoeld ) met een ongelovige t bed.... Als hij zich strikt aan z'n geloof houdt dan moet hij ook niet voor t huwelijk na bed gaan etc..

en aan jouw, je wist toch waar je aan begon neem ik aan?

Ik vind persoonlijk altijd dat de kinderen eronder lijden, bij ouders is t vaak wel de lusten maar niet de lasten.  Ik hoop in ieder geval dat je er uitkomt.

Ik vind het echt heel naar voor je dat je in deze situatie zit.  Een relatiebreuk is al zwaar en in jouw geval nog een heel stuk zwaarder.

Alleen ik val een beetje over je tekst, je zegt namelijk dat je als moslim leert dat alle ongelovigen slecht zijn.

Ik ben een moslima, en ik heb juist het tegenovergestelde geleerd. Wij hebben van huis uit meegekregen dat we iedereen moeten respecteren ongeacht geloofsovertuiging of seksuele voorkeur.

Ik denk dat als je je in de islam gaat verdiepen je erachter komt dat de islam veel meer is dan een waslijst met dingen die "verboden" zijn.

Het leert ons juist vele mooie dingen, bijvoorbeeld respect voor elkaar en voor de wereld. Omgang met familie/vrienden en allerbelangrijkste je ouders.

Ik denk dat je een goed gesprek moet voeren met de vader van je kind. Jij bent de moeder en jij weet wat het beste is voor je kind.

Je kunt altijd het geloof stimuleren, en als je kind ouder is zelf een keuze laten maken. Ik hoop voor jou dat jullie er samen uitkomen.

Ten eerste, dankjewel voor je reactie!

Ik zal t een beetje verduidelijken, mijn ex is degene die het zo altijd richting mij verwoorden. Ik heb namelijk vanaf dag 1 duidelijk gemaakt dat ik heel veel respect en begrip heb voor zijn geloof maar dat ikzelf niet zou bekeren. En in onze gesprekken wilde het nog wel eens naar voren komen dat dat allemaal niet goed was.

Ik had mij al wel wat verdiept in de islam (dat moet in mijn ogen ook wel als je een relatie hebt met een moslim). Maar nu eigenlijk alleen maar meer om later mijn zoon er over te kunnen vertellen, het is toch een deel van hem. Het is inderdaad een heel mooi geloof!

Een gesprek met de vader is niet mogelijk. Die wilde niet langs komen, en alleen telefonisch contact (met diezelfde ex waar hij nu mee is op de achtergrond). Ik heb gezegd dat we het hier niet over een pakje boter hebben en hij lachte en zei ik kom toch niet langs, dus dan maar niet (in de zin van dan zie ik mijn kind maar niet). Hij heeft zn punt gemaakt denk ik zo.

Ik vind het allemaal heel moeilijk en kan moeilijk begrijpen dat iemand er zo makkelijk over kan denken. De vader van het kind is werkelijk 180 graden gedraaid. Nooit gedacht dat ik nog versteld kon staan van mensen. Maar helaas...

We zijn ondertussen een maand verder sinds hij vertrok. Voor nu is het mijn zoon, die ik opvoed met het mooie van 2 werelden en hem ook zal vertellen over zijn afkomst van de vaders kant en de islam, en als hij straks de keuze maakt om moslim te zijn of niet is dat helemaal aan hem!

Hoi hoi ik wens je allereerst veel sterkte. Jij als moeder moet natuurlijk je gevoelens volgen maar ik begrijp je wel om logisch advies te vragen.

Ten eerste de vader van jouw kind is geen praktiserende moslim maar een "moslim" die het alleen maar over bepaale tradities heeft. Geloof me zo zit het absoluut niet in elkaar.

Hij is in ieder geval geen voorbeeldmoslim als partner en ook niet als vader.

Als moslim ga je met vrouwen niet zo om. Je laat een zwangere vrouw niet alleen achter. Zulke mannen vervloeken ons mooie geloof en laten mensen denken dat het een achterbakse religie is.

Maar nu gaat het over jouw kind. Een vader die al tijdens een zwangerschap zich zorgen maakt over de opvoeding en niet over de gezondheid of de liefde de hij nodig heeft...mij maakt het niet meer uit welke afkomst of geloof... jij kan makkelijk je kind uitleggen dat hij een zogenaamde moslimvader heeft. Een echte moslim herken je in rechtvaardigheid en respect.

Wees sterk en verdiep je in dit geloof, niet om te bekeren maar om je kind later goed te kunnen informeren.

Wil hij perse zijn kind blijven zien? Dan zal hij zich aan de afspraken moeten houden. Ook de afspraken die hij aan God heeft gegeven!!

Succes!!!

Ten eerste is hij JOUW zoon, de vader, hoe lullig ook, heeft NIKS te vertellen zolang hij hem niet erkent heeft. Hoewel ik snap dat het je zwaar valt allemaal, kan ik je dus alleen maar zeggen, doe wat JIJ als moeder goed acht. Wat de vader daarvan vind, sorry, maar dat doet er in deze niet meer toe. In mijn ogen heeft hij alle recht op zeggenschap verspeelt door de keuzes die hij gemaakt heeft.

Wil hij zijn zoon zien, prima, maar wel op jouw voorwaarden.

Jouw zoon zal op een dag zelf de keuze kunnen maken of hij al dan niet moslim wil zijn.

Ik wens je heel veel sterkte met deze nare situatie!

Jeetje wat een lastige situatie.

ik zou als ik in jou schoenen stond vader iig niet het kind laten erkennen.

laat hem eerst maar bewijzen dat hij een goede vader is en niet alleen komt aanwaaien en opeisen als het hem uitkomt.

heel veel sterkte en wijsheid.

Hoi hoi, 
Ik heb zelf een moslim als man en is goed mee te leven. Iedereen heeft een vafer en een moeder nodig in zijn leven. Probeer het contact te behouden weet dat het kind altijd zijn eigen weg zal kkesen. De islaam is geen slecht geloof moeders staan in de islaam op een hele hoge rang hij zal dus ook leren altijd juist te zijn voor zijn moeder! En halal koken is niet moeilijk je haalt je vlees alleen bij een halal slager verder kun je het zelfdr koken zoals jij wilt. Er zijn veel ergere dingen ik raad het je echt aan om dit gewoon aan te gaan ISLAMITISCH mannen zijn echt niet allemaal dominant. En lees zelf anders over de islaam? Zodat je weet wat het geloof in houd en weet waar je kind in zal gaan geloven. Mocht je hier hulp bij willen ik heb nog veel boeken die jw mag hebben van mij.
Groetjes

Terug
Bovenaan