Zwanger van ex, eist nu moslim opvoeding!?

Dit gaat mss een beetje gek klinken, maar eigenlijk heeft zijn geloof hier niets mee te maken. In de basis wil je een respectvolle en liefdevolle relatie met iemand. Die niet wegloopt van de verschillen of zijn eigen zin door drijft, maar die oprecht luistert en probeert het goed te doen voor jullie allebei. 
Als je voorkeuren zo sterk zijn, in dit geval zijn geloof, snap ik dat je in tweestrijd komt. Het feit dat hij nu niet eens wil praten met je, getuigt niet van veel respect of liefde. Dat je anders tegen dingen aankijkt, tuurlijk dat kan. En dat maakt de opvoeding voor jullie kind wellicht extra mooi, verschillende visies, etc. Maar wel vanuit liefde en respect. 
Bedenk wat jij nodig hebt, maar vooral nu ook wat je kind nodig heeft. Tweestrijd, haat en gedoe liever niet. Geeft hij jouw kind liefde en zorg, kijkt hij naar wat het kind nodig heeft? Dan is hij welkom. Komt hij alleen zijn zin door drijven? Joh, ga fietsen, daar zit niemand op te wachten. Al kan ik me voorstellen dat het voor hem ook lastig is, als hij committeert was aan jou en jullie kind had hij andere keuzes kunnen maken. Hij kiest hier ook zelf voor. Dus voel je biet schuldig om voor jezelf en je kind op te komen! 

Dit gaat mss een beetje gek klinken, maar eigenlijk heeft zijn geloof hier niets mee te maken. In de basis wil je een respectvolle en liefdevolle relatie met iemand. Die niet wegloopt van de verschillen of zijn eigen zin door drijft, maar die oprecht luistert en probeert het goed te doen voor jullie allebei. 
Als je voorkeuren zo sterk zijn, in dit geval zijn geloof, snap ik dat je in tweestrijd komt. Het feit dat hij nu niet eens wil praten met je, getuigt niet van veel respect of liefde. Dat je anders tegen dingen aankijkt, tuurlijk dat kan. En dat maakt de opvoeding voor jullie kind wellicht extra mooi, verschillende visies, etc. Maar wel vanuit liefde en respect. 
Bedenk wat jij nodig hebt, maar vooral nu ook wat je kind nodig heeft. Tweestrijd, haat en gedoe liever niet. Geeft hij jouw kind liefde en zorg, kijkt hij naar wat het kind nodig heeft? Dan is hij welkom. Komt hij alleen zijn zin door drijven? Joh, ga fietsen, daar zit niemand op te wachten. Al kan ik me voorstellen dat het voor hem ook lastig is, als hij committeert was aan jou en jullie kind had hij andere keuzes kunnen maken. Hij kiest hier ook zelf voor. Dus voel je biet schuldig om voor jezelf en je kind op te komen! 

Wat een heftige en lastige situatie zit je in. Een partner die vreemdgaat en vervolgens wel allemaal eisen gaat stellen aan de opvoeding van jullie kind zonder dat hij enkele moeite doet om betrokken te zijn.
Ik sluit mij aan bij alle eerdere reacties. Het staat een ieder vrij om te geloven en daar een eigen weg in te vinden, maar zo strikt als hij het kind opgevoed wil hebben terwijl hij zelf andere regels binnen datzelfde geloof totaal niet naleefd is natuurlijk belachelijk. En dan wil hij ook nog dat jij het gaat doorvoeren en zelf er niets voor hoeven doen ook. Vergis ook niet wat iemand eerder ook aanstipte: de moeder van (een van de) kinderen van een moslimman staat heel hoog in waarde volgens het geloof. Als vader moet je juist heel veel of zelfs meer liefde en respect tonen voor de moeder van zijn kind(eren). 
Maar al deze reacties helpen je natuurlijk niet verder, ik vind persoonlijk dat de vader zich eerst maar eens goed moet gaan gedragen naar zowel jou toe als later jullie kindje. Een kind krijg je samen en als hij er iets over te zeggen wil hebben qua opvoeding vind ik dat hij ten eerste maar eens wat meer betrokkenheid moet gaan tonen. Hou tot die tijd de touwtjes in eigen handen, desnoods inderdaad niet laten erkennen mocht je echt bang zijn dat hij het kindje wil wegnemen bij je.
Heel veel sterkte, focus je op jezelf en je kindje en stop pas energie in de vader als hij bereidt is dat ook in jullie te stoppen.

Nou, ik zou je zoon Nederlands opvoeden, de vader niet erkennen, en nooit meer met zulke mannen in zee gaan. Verschrikkelijk

Wat vreselijk!  Ik zou mijn kind zeker niet als moslim opvoeden, als ik geen moslim ben. En zou de vader 10000 procent zeker niet gezag geven, straks gaat hij hem nog van je afpakken als je hem niet islamitisch genoeg opvoed. 
En als je nu al tijden geen contact met hem hebt gehad, dan zou ik dat gewoon zo laten. Hij is vreemd gegaan dus geeft duidelijk niet om jou en de baby, anders doe je dat niet. En hij liegt blijkbaar ook. 
Als je al zegt dat je hem gewoon opvoed hoe je kind maar wil zijn, en niet volgens de regels van de islam. Wil de vader misschien wel niet eens meer contact met hem. 

my God meid, waar ben je in beland. Dit gaat denk ik een hele moeilijke weg worden. Die jongen noemt zich moslim maar zijn gedachtegoed is niet normaal, dat is haast fundamentalistisch. en dat hij sowieso de nederlandse kant van zijn nog ongeboren kind wil afpakken... dat moet dan een goede opvoeder zijn? Sorry, maar ik heb hier geen enkel goed woord voor over. Ik heb zeer weinig vertrouwen in dit soort types en ik denk echt dat je je beter helemaal van die man kan distantieren, hoezeer ik ook vind dat je een kind NOOIT van zijn ouder weg moet houden, nu niet en ook niet met het oog op de toekomst. Maar in dit geval is er in mijn opinie geen toekomst en kan dit alleen maar slechter worden voor jou en vooral voor je kindje. Dit is echt een hele slechte start en het klinkt nu al eng. Als je je niet distantieert van zo'n persoon (plus familie die er ook zo over denkt?) krijg je het nog erg zwaar. En ik hoop dat je geen problemen gaat krijgen, nu niet, maar ook niet over een paar maanden/jaren. Misschien ben ik heel rigide in mijn verhaal, maar dit zijn dus uiteindelijk wel de verhalen die het nieuws halen en vind ik heel beangstigend.

Terug
Bovenaan