zwanger van het 8ste wondertje

Hoi Caro,

Ik haat het als mensen oordelen! Kan daar heel moeilijk mee omgaan, mij word nu al gevraagd: Als dit een jongen is zijn jullie zeker klaar....waar bemoeien mensen zich toch mee!! Ik heb bij mijn eerste zw.schap een slijmbeursontsteking gehad en kon me vanaf week 28 niet meer bewegen, dat was werkelijk waar afzien, nu bij de 2e is het ook fysiek zwaarder(gelukkig geen slijmbeursontsteking) en heb al in het ziekenhuis gelegen met weeen in de 26e week...Dus om nu te zeggen dat mijn zwangerschappen appeltje/eitje zijn, niet echt. Toch besef ik dat ik idd heel blij moet zijn met elk zwangerschap en kindje wat ons "gegeven" is. Ik ben voor elke zwangere blij en ik gun iedereen kindjes, maar laat iedereen lekker zelf bepalen hoe groot een kinderwens is! Dus meid, het is je gegunt en laat iedereen die er een negatieve mening over heeft lekker in zijn/haar eigen soppie gaar koken, zij hoeven je kleintjes niet groot te brengen!!!

Waar ik wel heel benieuwd naar ben...is deze zw.schap nu heel anders dan alle andere(en dan niet qua drukte want daar kan ik me wel wat bij voorstellen) maar het lijkt mij dat je bij je 1e t/m 3e nog wel tijd hebt om stil te staan bij het zwanger zijn, maar hoe is dat als je er 7 hebt rondwandelen??

groetjes Odette

hi Caro,

wij zijn zwanger van het zevende kindje in ons gezin, mijn man heeft al 6 kinderen. dit wordt mijn eerste. een groot gezin is heel gezellig. natuurlijk zijn er ook nadelen aan verbonden.

ik kijk ook vaak op www.grootgezin.nl

groetjes Miep36

Wauw wat ontzettend gaaf!! Van harte gefeliciteerd!! Een groot gezin lijkt me erg leuk maar weet niet hoe we dat financieel zouden moeten doen.
Lekker genieten van je gezin!!

Groeten Landi

quote: odette reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-02-2006 15:45:33'));

Hoi Caro,

Ik haat het als mensen oordelen! Kan daar heel moeilijk mee omgaan, mij word nu al gevraagd: Als dit een jongen is zijn jullie zeker klaar....waar bemoeien mensen zich toch mee!! Ik heb bij mijn eerste zw.schap een slijmbeursontsteking gehad en kon me vanaf week 28 niet meer bewegen, dat was werkelijk waar afzien, nu bij de 2e is het ook fysiek zwaarder(gelukkig geen slijmbeursontsteking) en heb al in het ziekenhuis gelegen met weeen in de 26e week...Dus om nu te zeggen dat mijn zwangerschappen appeltje/eitje zijn, niet echt. Toch besef ik dat ik idd heel blij moet zijn met elk zwangerschap en kindje wat ons "gegeven" is. Ik ben voor elke zwangere blij en ik gun iedereen kindjes, maar laat iedereen lekker zelf bepalen hoe groot een kinderwens is! Dus meid, het is je gegunt en laat iedereen die er een negatieve mening over heeft lekker in zijn/haar eigen soppie gaar koken, zij hoeven je kleintjes niet groot te brengen!!!

Waar ik wel heel benieuwd naar ben...is deze zw.schap nu heel anders dan alle andere(en dan niet qua drukte want daar kan ik me wel wat bij voorstellen) maar het lijkt mij dat je bij je 1e t/m 3e nog wel tijd hebt om stil te staan bij het zwanger zijn, maar hoe is dat als je er 7 hebt rondwandelen??

groetjes Odette

Hoi Odette,

Zelf probeer ik er ook zo min mogelijk op uit te doen,maarja soms echter valt t niet mee.
Heb gisteren aan een  "goede" vriendin van me verteld dat ik zwanger ben en ze heeft me niet eens gefeliciteerd(ze wilde zelf ook nog graag een kindje,is net gescheiden,nieuwe vriend,hebben schulden tot over hun oren,ben in discussie geweest met haar of t nu dan wel zo verstandig was op een baby te "nemen",en zo opeens wilde ze niet meer,want dan moest ze alles weer opgeven,haar jongste is nu 10)
Maar kan ze dan niet blij voor mij zijn?
Ik kreeg echter  de vraag of ik me niet schaamde dat ik haar haar 4de kindje niet gunde (omdat mijn mening was dat ze beter even kon wachten tot alles financieel weer beetje op poten is)en dat ik nu zwanger ben van de achtste.
Ik wist niet wat ik hoorde en  we zijn al 9 jaar vriendinnen,delen  lief en leed met elkaar,van haar had ik zo`n reactie dan ook absoluut niet verwacht,en dat bedoel ik dus met vooroordelen ,ik word er echt kotsmisselijk van ,dat mensen zo kunnen reageren zeg,ongelooflijk!

Vaak is t inderdaad zo dat zodra je een jongen en een meisje hebt dat ze zeggen nouja meer soorten zijn er niet he?dus .......
Daar zijn we toch zelf baas over?Dat mogen we toch zelf beslissen?

Vervelend wat je mee hebt gemaakt meid,maar hoe gaat t nu?hoe voel je je nu?

Ondanks dat ik al 7  wondertjes heb "lopen"geniet ik vollop  van mijn zw.schap,mensen lijken toch te vergeten ,dat   ondanks dat dit mijn 8ste zw.schap is,dat ik dit niet voor gewoon aanvaar maar echt nog steeds een groot wonder vind.
Tis  en blijft een ongelooflijk groot wonder en ik  loop de hele dag met een glimlach op mijn gezicht,rijker kan een mens zich toch niet voelen?Ik in ieder geval niet!

gr Carolien

Hoi Carolien,

als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap van dit wondertje! ben zelf de derde op rij van 8 kinderen, waarvan de oudste 21 is, ik 18 ben, en m`n jongste broertje 5 maanden is.
Zelf ben ik nu 14 wk en 4 dagen zwanger van ons eerste kindje. we zijn ook pas net getrouwd. op 24 november 2005. dus ik was wel in een keer zwanger, wat ik in het begin niet echt leuk kon vinden, maar er nu toch wel trots op ben. m`n kleine broertjes zijn ook maar wat trots dat ze oom worden!!!

Ik kan het ook niet anders toegeven dat het zeker weten maar wat gezellig is met zo`n koppel. en dat het nog gezellig is om weer met z`n alles thuis te zijn. En id de reactie van de buitenwereld vallen vaak tegen. helemaal omdat m`n moeder n tijdje ziek is geweest, waren de reacties echt verbaasd van ben je WEER zwanger? maar hun vinden het mooi, en zouden er zelfs nu nog graan een bijwillen. aangezien de oudste 3 het huis al uitzijn. allemaal binnen een jaar. of het ooit gebeurd weet ik niet,
maar dat zien we later wel weer....

Ik wens je veel plezier in je zwangerschap met al je kroost, en succes!

Groetjes Wendy (14 wk en 4 dg zwanger)

quote: Wendy1987 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-02-2006 10:35:30'));

Hoi Carolien,

als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap van dit wondertje! ben zelf de derde op rij van 8 kinderen, waarvan de oudste 21 is, ik 18 ben, en m`n jongste broertje 5 maanden is.
Zelf ben ik nu 14 wk en 4 dagen zwanger van ons eerste kindje. we zijn ook pas net getrouwd. op 24 november 2005. dus ik was wel in een keer zwanger, wat ik in het begin niet echt leuk kon vinden, maar er nu toch wel trots op ben. m`n kleine broertjes zijn ook maar wat trots dat ze oom worden!!!

Ik kan het ook niet anders toegeven dat het zeker weten maar wat gezellig is met zo`n koppel. en dat het nog gezellig is om weer met z`n alles thuis te zijn. En id de reactie van de buitenwereld vallen vaak tegen. helemaal omdat m`n moeder n tijdje ziek is geweest, waren de reacties echt verbaasd van ben je WEER zwanger? maar hun vinden het mooi, en zouden er zelfs nu nog graan een bijwillen. aangezien de oudste 3 het huis al uitzijn. allemaal binnen een jaar. of het ooit gebeurd weet ik niet,
maar dat zien we later wel weer....

Ik wens je veel plezier in je zwangerschap met al je kroost, en succes!

Groetjes Wendy (14 wk en 4 dg zwanger)

Hoi Wendy,

Wat leuk om een reactie van je te krijgen!Jij ook van harte gefeliciteerd met je zw schap.
Je zegt dat je het thuis erg gezellig vond,zou jij nu ook wel graag een groot gezin willen,als de natuur het toelaat,of toch juist niet?
Mijn eerste kindje kreeg ik toen ik 19 was,dus was ook 18 toen ik zwanger raakte.

Heb je er geen moeite mee(of gehad)dat jezelf een baby verwacht en dat je broertje nog maar 5 maanden oud is?
Ja idd,er zijn er niet veel die zo jong oom worden haha
Onze kinderen kunnen ook haast niet wachten en vinden t ook erg mooi,toen ik ze vertelde dat we het besluit hebben genomen dat ons gezinnetje na deze zw.schap compleet was waren ze er nog niet helemaal mee eens,daar moesten we wel om lachen.

Ik wens je ook een goede zw.schap toe en een gezond kindje.

liefs Carolien

Terug
Bovenaan