Zwanger, vriend nog niet klaar voor

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties! Doet me zeker goed!
Gister ben ik het gesprek met mijn vriend aangegaan. En het was eigenlijk al zoals ik had verwacht. Hij stond nog steeds achter zijn mening en wil die ook niet veranderen. 
Ook kwam hij er nu mee dat het de laatste maanden minder gaat tussen ons en er eigenlijk al mee wilde stoppen. Tot ik met het verhaal kwam dat ik zwanger ben. 
Ik reageerde beduusd, dat had ik ook helemaal niet door gehad. Vervolgens zei ik; oke en nu? Als ik voor het kindje ga, wat dan? ‘Dan regel je het zelf maar’
Ik heb de discussie een aantal keer afgespeeld in mijn hoofd, en ben eigenlijk tot de verwondering gekomen hoe kinderachtig hij zich heeft opgesteld. Zoals hier al werd gezegd, hij is 27, wanneer is het wel ideaal?
Hij denkt voornamelijk in negatieviteit terwijl ik oplossingsgericht probeer te denken. 
Onze ouders weten het nog niet, en ik heb een vermoeden dat zijn ouders hetzelfde reageren als hij. Mijn ouders weet ik niet.. ik ben vooral ‘bang’ dat ik onze vakantie in juni (Canada) verpest voor hun gevoel.

wat moet ik nou?

Beste Maaike-B,
ik weet niet hoe de band is tussen jou en jouw ouders. Ik zou wel adviseren om hen op de hoogte te stellen en over de situatie tussen jou en je vriend te praten. Misschien lucht dit ook op. Dat je aangeeft dat je bang ben om de vakantie te verpesten, daar zou ik mij het minst druk om maken. Zwanger zijn is niet zomaar iets. Ik hoop in ieder geval dat je bij hen en je vriendinnen steun kan vinden en wens je verder veel succes met de hele situatie. Kies voor jezelf.
groetjes

Hey schat,
Wil jij het kind? De gevoelens van jouw vriend waren al aan het 'verdwijnen' dus een abortus gaat niet nieuw leven brengen in jullie relatie, denk dat het juist sneller kapot zou maken vanwege de gevoelens die erachter aan kunnen komen. Ik zou al helemaal uitbarsten van woede en schuld tegenover het weggehaalde kind als me vriend me zou verlaten ondanks dat ik deed wat hij wou...
Hij doet zeker kinderachtig! Wel leuk sex hebben maar de consequenties wat ervan kan komen: agh gewoon weghalen... 
Je wilt dit kleintje wel (wat ik uit je verhaal haal) dus ga ervoor! Je kan het wel zonder dat joch! Ik weet niet hoe jouw familie staat (bijv. met geloof of tradities) maar doe wat voor JOU goed voelt en niet voor anderen. 
Mijn vader was er helemaal niet blij mee, me moeder ook niet zo erg maar steunt me door dik en dun! Ze staat achter mij inplaats van me vader. 
Je kan als je wil wachten met het vertellen tot na de vakantie. Ik had dat ook gedaan maar was toen pas 5 wkn dus was makkelijker.
Ik wens je veel sterkte en een dikke knuf!

Ik zou met jouw ouders rond de tafel gaan zitten en vertellen wat er aan de hand is. Als je graag het kindje wil houden, dan gewoon er voor gaan. Maar het is fijn een goede vangnet te hebben. 
Als je vriend al twijfels over jou heeft, dan zal de zwangerschap er niks aan veranderen. Kies voor jezelf. Wat jij wil. 

Oh wat een nare wending! ? maar ik ben het eens met lady’s mom, een abortus gaat deze relatie niet redden vooral niet als hij zegt er eigenlijk al mee te willen stoppen en samen blijven voor de kleine wordt ook niemand beter van! Dus ik zou zeker advies vragen van mensen die jij vertrouwd en heel goed nadenken wat jjj wil!!

Zeker een hele nare wending..
ik heb morgen een bel afspraak met de verloskundige, ik wil exact weten hoe ver ik ben. Abortus heb ik eigenlijk al uitgesloten en na heel veel nadenken is dit uiteraard ook niet een realistische relatie om te onderhouden. Met of zonder kind.. tuurlijk zet je het houden van niet zomaar even uit, maar mede door verscheidene opmerkingen vanuit hem is het voor mij opeens heel helder.

Wat een nare en vooral rare wending. Lekker makkelijk om nu te zeggen dat ie er al langer klaar mee was... alsof je dan wel abortus zou doen of zo. Ik hoop met heel mijn hart dat je gewoon voor je kindje gaat en het niet weg laat halen. Dat zou zo zonde zijn, zo’n eikel hoort geen gelijk te krijgen. Ik word er onpasselijk van eerlijk gezegd. Succes bij de echo/verloskundige! Hou je ons op de hoogte?

Hoi lieve meiden,

Ik heb zojuist mijn eerste echo gehad, en zou volgens de berekening op 7 weken moeten zitten nu. 

De echoscopiste heeft een uitwendige echo gemaakt, waar je duidelijk een embryo zag. Alleen zag zij geen hartactiviteit. Toen ik vroeg of het niet inwendig nogmaals gecheckt kon worden, zei ze dat dat onnodig was, omdat het vruchtje naar haar mening niet vitaal is. Waarschijnlijk is het mis gegaan in de aanleg, noemde zij.

Ik zit met heel veel vragen die ik niet kwijt kon bij haar, ze had haar conclusie al getrokken. Want hoe kan het dan dat het vruchtje wel het formaat heeft van 7 weken? Daar heb je toch een hartfunctie voor nodig lijkt mij.. 

De verloskundige neemt een dezer dagen contact op, moet ik om een second opinion vragen?

groetjes

Terug
Bovenaan