Zwanger: wel/geen booster prik Omikronvariant Corona?

De titel zegt het al. Ik ben momenteel 21 weken zwanger.

Ben jij van plan om de booster te halen? En zijn er hier misschien deskundigen die meer informatie kunnen geven?
 
Volgens mij adviseren de deskundigen alle zwangere vrouwen om de vaccinatie te halen.
Ik heb met 12 en 18 weken de vaccinatie gehad (nergens last van gehad), ben inmiddels bevallen maar zou anders ook de booster tijdens mijn zwangerschap hebben gehaald. Ik wilde het risico niet lopen om op de ic te komen/aan de beademing te moeten/vroeggeboorte etc.
 
Zeker doen, zwanger op de IC is geen succes. 
RIVM en vereniging verloskunde adviseren de prik ook. 
mij heb hem al gehad, bij 13 weken, omdat ik in de zorg werk. Wel een fijner idee nu met alle onrust vind ik! En geen bijwerkingen gehad. 
 
Ben ook 21 weken en ga zeker de booster halen. Hier betrouwbare informatie hierover: https://www.nvog.nl/wp-content/uploads/2021/12/Standpunt-vaccinatie-COVID-19-en-zwangerschap-en-bevalling-17-december-2021.pdf
 
Ik ga de booster ook zeker halen. Nu 13 weken zwanger en moet nog ff wachten tot ik opgeroepen wordt, maar alle risico's van covid tijdens de zwangerschap vermijd ik liever, ook als het met omikron misschien iets minder erg blijkt dan met delta (maar wie weet is het juist wel nog erger, dat duurt te lang om erachter te komen om het risico te nemen).
 
Ik ga de booster ook zeker halen. Heb alleen in januari ook al de 22 weken prik gepland, dus ik twijfel welke ik het beste eerst kan doen. Er moet namelijk 2 weken tussen beide zitten.
 
Ik zit met hetzelfde. De GGD raadde mij aan om de booster voorrang te geven, zo snel mogelijk in januari. En dan de 22 weken prik uit te stellen, deze mag je tot 36 weken namelijk krijgen. Dit ga ik ook op deze manier doen.
 
Mij is ook geadviseerd (verloskundige) eerst de booster te halen en daarna pas de 22 weken prik. Er moet inderdaad minimaal 2 weken tussen zitten.
 
Terug
Bovenaan