Zwanger: wel/geen booster prik Omikronvariant Corona?

Ik ben nu 39.1 en ik ga de booster nu niet meer halen. Ook ben ik "te kort" geleden gevaccineerd, want er moet 3 maanden tussen zitten. Ik wacht dus tot na de bevalling en dan kijk ik even wanneer ik me goed genoeg voel voor de booster.
 
Ik ben 27 weken zwanger, niet gevaccineerd en ga de booster ook niet halen. Hier voel ik mij goed bij. Succes met je keuze!
 
36 + 3, wordt 3 jan ingeleid en moet na afloop minimaal 24 uur in het ziekenhuis blijven.

Was vroeg gevaccineerd jan en feb ivm beroep. Gisteren de booster laten zetten. Op een stijve arm en wat minder energie na, niks aan de hand.
 
Goede vraag, ik twijfel ook. Ik heb mijn 1ste en 2de vaccinatie gehad voordat ik zwanger werd. En omdat ik in de zorg werk kan ik al een boosterprik halen. Hier twijfel ik nu over (ik ben 10 weken zwanger), dus ik lees graag mee. Succes met het maken van een keuze.
 
Hoi. Ik ben nu 23 weken zwanger, kinder verpleegkundige en heb veel getwijfeld over wel of niet boosteren. Kinderartsen en gynaecologen hier zijn er echt stellig in: laat je vaccineren, om de placenta zeker goed te verzorgen. De vannacinaties in de eerste ronde zijn langzamerhand uitgewerkt en geven geen bescherming voor jou en de baby...
Ik ben er nog niet over uit maar verneem dat ik het wel prettig vind om mee te lezen met mede zwangeren! 
 
 
Ook ik twijfel heel erg wat te doen. Ik ben 16 weken zwanger. Artsen en verloskundigen raden het allemaal aan, maar niemand weet op de (lange) termijn wat het met jou en de baby kan doen. Er bestaat alsnog de kans dat je het krijgt. Wellicht dan wel minder heftig als dat je het niet doet + het nieuws rondom je placenta.Ik heb mijn vaccinatie voor de zwangerschap gehaald en ook toen twijfelde ik enorm. Veel last gehad van bijwerkingen zoals hevige menstruatieklachten. Verder heb ik in april al Corona gehad en loop ik nu nog in een long covid traject.
Lastig.. je wilt jezelf en je baby optimaal beschermen maar welke van de twee opties is dan wijsheid. :(
 
Hey, ik ben nu 9weken3 d zwanger en ik twijfel enorm voor de booster prik. We zijn nog nooit zo ver geraakt in een zwangerschap.. we hebben de voorbije 2 jaar, 3 miskramen gekregen. Daarmee ben ik nog meer bang dat er iets zal misgaan.. heeft er iemand ook de booster genomen terwijl je nog niet zo lang zwanger bent? 


groetjes Isabeau 
 
1e prik 5 dagen voor ovulatie, 2e prik bij 6 weken zwanger en de 3e prik bij 30 weken zwanger. Geen complicaties gehad.

@isabeau: Ik snap je angst vanwege de miskramen. Ik heb er ook vier gehad. De derde miskraam kreeg ik overigens terwijl ik Corona had.
Je mag gewoon de hele zwangerschap je vaccinatie halen, dus ook in het eerste trimester. Maar misschien voel je je er beter bij als je je vaccinatie haalt na de 13e week. Dan is de spannendste kop eraf. Mocht het toch fout gaan, wat nu uiteraard niet gaat gebeuren het gaat gewoon goed deze keer, dan zal je jezelf ook niet afvragen of je verstandig hebt gedaan aan de vaccinatie. Persoonlijk zou ik gelet op het grote aantal besmettingen dan wel extra voorzichtig doen.. met vaccinaties leef ik nu overigens ook nog in een aardige bubbel gewoon voor de zekerheid. Maar dat is aan een ieder voor zich uiteraard :)

En gefeliciteerd met je zwangerschap!

 
Terug
Bovenaan