Zwanger willen worden maar een onregelmatige en lange cyclus

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik en mijn vriend hebben besloten dat het tijd is om aan kinderen te gaan beginnen. Nu momenteel een stabiel inkomen, koophuis met meer dan genoeg ruimte is het er wel tijd voor. We hebben sinds vorig jaar een neefje en dat heeft wel mijn eierstokken doen gaan rammelen. Nu is het alleen wel zo dat ik een onregelmatige cyclus heb. Mijn vorige cyclus duurde 34 dagen, de gene waar ik nu in zit duurt al meer dan 60 dagen. Ik heb mezelf vandaag getest, niet zwanger. Ik hou mijn cyclus al enkele jaren bij, vond het fijn om te weten en dit is ook behoorlijk lang voor mij, vandaar ik toch de test heb gedaan. Onwijs frustrerend is het om geen idee te hebben wanneer je overtijd bent en om nu al die dagen een ovulatietest te moeten gaan doen is ook zo wat. Is er iemand in dezelfde situatie of in deze situatie zit? We zijn net begonnen, dus voor nu nog geen reden om er al allerlei onderzoeken over te gaan doen. Ben nog jong (28) dus optijd genoeg.</p>

Als je al langere tijd een onregelmatige cyclus hebt en dit hebt bijgehouden, dan zou ik alvast naar de huisarts stappen als ik jullie was. Een onregelmatige en lange cyclus kan op PCOS wijzen

Ik heb ook een hele onregelmatige cyclus, maar wel alle keren zonder al teveel moeite zwanger geworden. Bij de eerste duurde het 8 maanden, de 2e(helaas een miskraam) en 3e keer was het zelfs (tot onze grote verrassing) direct raak. Heb alle keren geen ovulatietesten gebruikt omdat ik bang was dat er daardoor teveel druk op kwam te liggen. 
Je kunt dus ook met een lange en onregelmatige cyclus goed zwanger worden. Ik vond het alleen lastig om te bepalen wanneer je dan gaat testen omdat ik dus niet goed wist wanneer ik over tijd was. Ook is het met de 1e echo wat lastiger plannen om niet te vroeg de echo te hebben. Ik heb alle echo's gepland met de verwachting rond de 8 weken te zitten, maar bleek bij de 1e en 3e zwangerschap nog maar rond de 6.5 week zwanger te zijn. 

Jaaaa hier ook altijd onregelmatig en lang.. heb wel vrouwen gehoord die baat hadden bij teunisbloemolie (ff googlen). Ik ben 2x redelijk makkelijk zwanger geworden door regelmatig gemeenschap te hebben en ovutesten rond de geschatte eisprong. Dat kostte soms best wat testen maargoed. Soms had ik geen zin om te testen en hadden we gewoon 2 xper week seks, eigenlijk is dat de makkelijkste en meest relaxte aanpak. Even kijken wat voor je werkt denk ik.

Fijne reacties, bedankt. Een van de redenen waarom ik nog niet nu het gevoel heb dat ik naar de huisarts wil, is omdat ik heel veel vertrouwen heb in mijn eigen lijf. Er kan zeker iets aan de hand zijn, maar wil mezelf nu nog focussen op het feit dat ik vertrouwen heb in dat het wel natuurlijk goed gaat komen. Ik wil voor mezelf ook nog niet de druk erop leggen dat ik allerlei onderzoeken wil, wie weet is er niets en heb ik mezelf druk gemaakt om niets? Dan word je daarin ook een periode tegen gehouden. We zijn letterlijk nu nog bezig met "ronde" 1, wie weet is mijn volgende cyclus er een van 30 dagen en is het raak. Ik vind de verhalen hierboven heel fijn om te lezen. Als je gaat googlen kom je gelijk alleen de slechtste scenario's tegen, positieve verhalen zijn er niet zo snel te vinden. 

Het wanneer moeten testen en de kwaaltjes die je denkt te voelen is wel een hele "mindfuck". Heb mezelf tot op de eerste test in dit avontuur allerlei kwaaltjes aangepraat ben ik bang (gevoelige en wat opgezette borsten, moe). Ik ga het zeker over een paar dagen nog een keer proberen, misschien was ik te vroeg.

Hi,
Ga eens kijken naar orthomoleculaire therapeut ik heb PCOS en volg meerder op insta. En alleen doormiddel van de tips die je daar krijgt ging mijn cyclus van heeeel onregelmatig naar 32-33 dagen en nu Zwanger. Doormiddel van de juiste voeding en dingen laten staan ging bij mij alles weer normaal functioneren. Op insta heb je Vivianne reijs, Iris de Goede en vele andere evt zou je ook een afspraak kunnen maken bij een orthomoleculaire therapeut.

Succes en vooral niet teveel over nadenken en gewoon blijven proberen dat werkt meestal nog het beste :)

Terug
Bovenaan