Zwanger willen worden maar een onregelmatige en lange cyclus

Hey, ik ben inmiddels weer aan het einde van mijn menstruatie, maar vind het fijn om deze verhalen te lezen. Ik ben niet de enige, en je leest wel soms eens verhalen van een onregelmatige cyclus maar ik vond mezelf heel extreem. Ik heb zelf jaren in de horeca gewerkt dus ben daarna wat kilo's aangekomen, maar de onregelmatige cyclus heb ik altijd gehad. Sterker; toen ik net de horeca uit was, was mijn cyclus regelmatiger als ooit (schommelde tussen de 30-40 dagen). Ik heb nu een zittend beroep en ben daarin aangekomen maar druk bezig met afvallen/voeding om mijn gewicht op pijl te krijgen. Nu is mijn cyclus langer + onregelmatiger. Maar ik gaf het al aan: ik heb vertrouwen in mijn lijf en probeer het een paar maanden zo. Mijn ervaring met mijn lichaam is dat het tot wonderlijke dingen in staat is, ik hoop dat me dit ook gegund is. Lukt het niet dan is de huisarts een optie maar ik ga het eerst zo aankijken. Het is een fijn iets om te kunnen lezen dat ik hierin niet de enige ben, ik hoop dat daarin dit topic ook herkenbaar is voor sommige mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Wellicht kunnen we elkaar op de hoogte houden? :)
Qua voeding, ik eet al zo goed als suiker vrij, het enige waar ik onwijs veel moeite mee zou hebben is koolhydraten. Maar als dit echt niet lukt is zeker dat nog een optie. Dankjulliewel voor de tips. Ik ga daar zeker wat mee doen. Zal jullie tips ergens opslaan.

Terug
Bovenaan