Zwanger willen worden maar een onregelmatige en lange cyclus

Ik sluit me helemaal aan bij Anna V. Met behulp van dieet- en levensstijlaanpassingen kreeg ik een cyclus van 25-35 dagen (voorheen helemaal geen cyclus). Je eigen lichaam is écht tot veel in staat.

Hier ook niet een erg regelmatige cyclus (35-47 dagen). Afgelopen juli gestopt met de pil en in december zwanger geweest en nu weer (nu 12 weken :) ). Ik heb mijn cyclus wel bijgehouden met ovulatietesten. Met de goedkope strips van sensitest, dan blijft het ook nog wel leuk qua bedrag. Het kost veel geduld, maar ik vond wel uiteindelijk mijn eisprong. Soms wel twijfel of het streepje al donker genoeg was, maar uiteindelijk kwam er steeds wel een écht postieve. Hopelijk heb je snel een positieve zwangerschapstest :)

Hier ook niet een erg regelmatige cyclus (35-47 dagen). Afgelopen juli gestopt met de pil en in december zwanger geweest en nu weer (nu 12 weken :) ). Ik heb mijn cyclus wel bijgehouden met ovulatietesten. Met de goedkope strips van sensitest, dan blijft het ook nog wel leuk qua bedrag. Het kost veel geduld, maar ik vond wel uiteindelijk mijn eisprong. Soms wel twijfel of het streepje al donker genoeg was, maar uiteindelijk kwam er steeds wel een écht postieve. Hopelijk heb je snel een positieve zwangerschapstest :)

Heel blij dit bericht te zien. Ik had namelijk ook een hele lange cyclus van het ene op het andere moment. Bij de therapeut erachter gekomen dat ik oestrogeen dominantie had en nog allerlei tekorten aan vitamine en mineralen en allergieën. Ben toen de supplementen gaan innemen die zij aanraadde en me aan een soort dieet gaan houden. De eerste maand was m'n cyclus geluk 37 dagen ipv 52 of 62. De 2e maand was het 34 en de 3e maand bleek ik zwanger. Ben heel blij dat ik eerst voor deze weg gekozen heb ipv naar het ziekenhuis.

Ik ben blij om dit allemaal te lezen, gefeliciteerd dames! Goed om te lezen dat er veel meer mogelijk is, ik ben het sowieso met iedereen eens: als je goed voor je lichaam zorgt komt er heel veel ook goed. Bij de ene vast eerder dan de andere maar goede voeding doet daar zeker een hele boel in. Ik ben zelf een boerendochter, een compleet hormoomdieet gaat voor nu nog te ver maar het is zeker goed om wel het een en ander te kunnen veranderen en het te onthouden. Door lief te zijn voor je lijf is het tot hele bijzondere dingen in staat, is daarin mijn eigen ervaring. Het is voor mij enorm fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en er ook zeker "succesverhalen" zijn. Dankjulliewel. Ik ben natuurlijk pas net op weg, samen met mijn vriend, maar dit is echt fijn om mee te kunnen nemen. Het geeft je hoop, en dat is ook belangrijk. ☺️

Ik ben ook op dieet gegaan voor een onregelmatige cyclus (17-62 dagen, maar meestal 35-45). Ik heb me vooral gehouden aan wat de stichting PCOS voorschreef (en natuurlijk bekeken wat ik al at en deed) en daarmee naar een cyclus van 29-32 dagen gekomen. In mijn geval betekende het vooral meer letten op voldoende omega 3 vetzuren, dus meer (vette) vis eten (at ik daarvoor vrijwel nooit) en visolie capsules. 
Of het echt geholpen heeft voor mijn vruchtbaarheid weet ik niet, mijn vruchtbaarheid leek vooral negatief beïnvloed te worden doordat ik een eileider beschadiging had als gevolg van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mijn dieetverandering was namelijk kort voordat ik daaraan geopereerd werd en in de tussenliggende periode hebben we bewust niet geprobeerd om zwanger te worden omdat de artsen de kans op een nieuwe buitenbaarmoederlijke zwangerschap zonder operatie toen heel hoog hadden ingeschat. 

Ik heb ook een erg onregelmatige cyclus. Meestal 40-50 dagen. Ik kreeg op een ander forum de tip om gametix F te gaan proberen.
Dit zou haar door de gynaecoloog zijn aangeraden bij haar onregelmatig cyclus. En dit hielp bij haar. Je kan dit online bestellen bij apotheek sites in Nederland.

Dit is de eerste maand dat ik het probeer. Gestart op cd1 en vandaag op cd 17 een positieve ovulatietest waarmee ik ga uitkomen op een cyclus van 30 dagen. Dit heb ik in juli 1x gehad de 1e cyclus na het stoppen met de pil.

Ik heb zelf ook een onregelmatige en lange cyclus (33-40 dagen)  en niet altijd een eisprong (en al heel wat jaren pilvrij, dus ben niet aan het ontpillen). Ik heb blijkbaar ook cystes op mijn eierstokken, dus ik gok dat ik PCOS heb, want voldoe al aan twee van de drie "kenmerken". Aangezien nu stilaan een kinderwens begint op te komen, ben ik er meer over beginnen opzoeken. En een oorzaak van lange onregelmatige cyclussen (dus een disbalans in je hormonen) is insuline resistentie. Kan je veel over vinden op internet. Dokters schrijven heel vaak een hormonenbehandeling voor bij PCOS als het na 6 maand niet lukt, maar met een veranderende levensstijl (voeding, beweging) raak je naar mijn aanvoelen al érg ver én pak je ineens ook de oorzaak aan, niet een symptoom. Zeker eens googlen (komt erop neer: complexe koolhydraten, veel vezels, géén suiker (!)... ). Ik ben nu al een tweetal cyclussen mijn eetpatroon aan het aanpassen en voel me minder moe, heb minder dipjes overdag, ben serieus voldaan na elke maaltijd, veel minder zin in zoet (en was vroeger echt een zoetebek), én mijn laatste twee cyclussen waren al de kortste sinds een jaar! Dus ik geloof er echt in, eens we willen starten, dat mijn lijf er volledig op een gezonde manier klaar voor zal zijn, zonder hormonenbehandelingen!

Terug
Bovenaan