Ik heb zelf ook een onregelmatige en lange cyclus (33-40 dagen) en niet altijd een eisprong (en al heel wat jaren pilvrij, dus ben niet aan het ontpillen). Ik heb blijkbaar ook cystes op mijn eierstokken, dus ik gok dat ik PCOS heb, want voldoe al aan twee van de drie "kenmerken". Aangezien nu stilaan een kinderwens begint op te komen, ben ik er meer over beginnen opzoeken. En een oorzaak van lange onregelmatige cyclussen (dus een disbalans in je hormonen) is insuline resistentie. Kan je veel over vinden op internet. Dokters schrijven heel vaak een hormonenbehandeling voor bij PCOS als het na 6 maand niet lukt, maar met een veranderende levensstijl (voeding, beweging) raak je naar mijn aanvoelen al érg ver én pak je ineens ook de oorzaak aan, niet een symptoom. Zeker eens googlen (komt erop neer: complexe koolhydraten, veel vezels, géén suiker (!)... ). Ik ben nu al een tweetal cyclussen mijn eetpatroon aan het aanpassen en voel me minder moe, heb minder dipjes overdag, ben serieus voldaan na elke maaltijd, veel minder zin in zoet (en was vroeger echt een zoetebek), én mijn laatste twee cyclussen waren al de kortste sinds een jaar! Dus ik geloof er echt in, eens we willen starten, dat mijn lijf er volledig op een gezonde manier klaar voor zal zijn, zonder hormonenbehandelingen!