Zwanger worden met een korte cyclus? 19/21 dagen.

Hi.

Een tijdje zit ik al op deze site. Nu ben ik in Oktober gestopt met de pil. En sinds toen een onregelmatige cyclus van 17, 19, 21 dagen. Deze maand net ongesteld geworden dus zit weer op dag 1 hiervoor had ik een cyclus van 19 dagen. Mijn vriend en ik doen ons best om tussen de eisprong/ovulatie om de dag te klussen. Ook voel ik mijn eisprong 2 dagen na mijn menstruatie altijd goed. Met steekjes onderin mijn lies.

Mijn vraag is en ik hoop dat jullie dit weten. Kan ik zwanger worden met een cyclus van 19 dagen? Als ik het Google kan ik het niet goed vinden dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Liefs Demi
 
Hoi!
Ik heb ook even voor je gegoogled ;)
Wat ik heb kunnen vinden is dat als je een cyclus van korter dag 21 dagen hebt, je kans heb dat je geen eisprong hebt. Er staat dat dat komt omdat het eitje minimaal 8 dagen nodig heeft om te rijpen. 
Volgens die site waar ik het heb gelezen staat er dat als je een korte cyclus hebt, en het lukt niet om zwanger te worden, je dan contact op kunt nemen met de huisarts.
Maar als jij wel je eisprong voelt zal dat dus niet aan de orde zijn en is het voor nu waarschijnlijk gewoon een kwestie van blijven proberen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen ervaring heb. Wij zijn pas net bezig met het klussen voor ons eerste kindje. Heb zelf een cyclus van 24/25 dagen.
Misschien heb je wat aan mijn berichtje, misschien ook niet...
Maar is wel vervelend als niemand reageert. Dus daarom wilde ik het toch met je delen!
Succes!
 
En als je zeker wilt weten hoe het zit met je eisprong, kun je natuurlijk ook nog altijd een ovulatietest doen ;)
 
Hi JBB.
Super bedankt voor je berichtje.. ja vind het super lastig ik loop dus bij een internist en die verteld mij omdat ik net gestopt ben ik moet wachten tot dat mijn cyclus weer normaal zou worden en ik wel gewoon zwanger kan worden. Maar dan denk ik ik heb maar een cyclus van 19/20 dagen hoe kan dat dan? Vind het allemaal zo raar. 
Terwijl er mensen om me heen allemaalmzo zwanger worden naar de eerste ronde en na jaren de pil te hebben geslikt.
Kan je dan echt niet voorstellen dan. 
Als ik volgende maand nog steeds een klorte cyclus heb ga ik na de huisarts toe.
X Demi
 
He,
 
Mijn huisarts heeft met de gynaecoloog gebeld. Ik ben nu al ruim een jaar dan bezig om zwanger te worden en mijn cyclus wordt steeds korter.
Volgens de gynaecoloog is er vooralsnog geen reden tot paniek, ze laten mijn lichaam dan ook zijn gang gaan. Als m'n cyclus echt heel veel korter nog wordt (15 dagen bijv), moet ik wel weer terugkomen.

Tis enorm frustrerend dat ze me weer laten wachten maar ik moet het maar accepteren helaas. Was ik ouder geweest, dan had ik wel gemogen. Maar vanwege m'n leeftijd (25) moet ik langer wachten. Helaas..... 
 
Hi denies! 
Oh iemand die hetzelfde heeft. Hoeveel dagen cyclus zit je nu dan? En kan je wel een eisprong hebben dan hebben ze dat ook gezegd? Ik vraag me dat echt af ik zit nu op 17,19,20 dagen cyclus. Dus heel onregelmatig als ik volgende maand weer zo kort heb ga ik na de huisarts toe. 
Klinkt ook niet goed volgens mij?
Ben benieuwd naar joun ervaring? 
Liefs Demi en bedankt voor het reageren!
 
 
Nja volgens de gynaecoloog zou het kunnen! Als het niet te kort wordt raden ze mij aan om het nog een half jaar normaal te proberen.
Mocht het nog korter worden of helemaal weggaan moet ik wel terugkomen. Jij bent gestopt sinds oktober? Kan ook zijn dat je cyclus misschien nog op gang moet komen?
Ik had in mijn omgeving ook alleen maar vrouwen die binnen 3 maanden xwanger raakten. Fijn voor hun maar voor mij wel frustrerend. Je weet dat veel vrouwen er langer over doen, maar als iedereen snel is heb je onbewust toch de verwachting dat het niet lang zal duren..
 
Terug
Bovenaan