Zwanger worden met een regelmatige cyclus

Hi!

Sinds afgelopen november hebben wij kinderwens. Tot vorige maand dacht ik “komt vast wel..”. Helaas nog niet zwanger. Ik merk wel dat ik de laatste tijd letterlijk elke dag eraan denk en kan het ook niet loslaten ?

Met de app Mijn Kalender houd ik mijn menstruatiecyclus en dagen van geslachtsgemeenschap bij. Toevallig in mijn vruchtbare dagen niet echt samen geweest.. Hopelijk komt het daardoor dat ik nog niet zwanger ben. Verder heb ik een regelmatige cyclus waar ik me niet druk om maakte, maar zoveel meiden worden ‘toevallig’ zwanger en waarom ik niet denk ik dan… ?
Vooral de afgelopen maand toen ik ongesteld werd, was ik zooo teleurgesteld ?

Deze cyclus heb ik de ovulatietesten geprobeerd. Ik zag duidelijk eerst een lichte streep een aantal dagen. Afgelopen woensdag een vet duidelijke 2 strepen. Dus deze week maandag + woensdag + vandaag gaan klussen. Ik hoop echt dat het raak is ?

Heeft iemand tips? Alles is welkom.

Liefs
 
Aanvulling op mijn bovenstaande vraag:
woensdag was dus mijn LH piek, maar we zijn maandag + woensdag + vandaag gaan klussen. Maak ik dan überhaupt wel kans? 
 
Ik snap dat je zwanger wil worden maar sinds november is heel erg kort. De meeste mensen doen er een jaar over en dat is normaal. Door het los te laten zal het wel sneller gaan. Ik heb genoeg voorbeelden in mijn omgeving waarop de vrouwen er bovenop zaten en het niet lukte en moment dat ze het loslieten zwanger raakte. Ik zelf ben er nooit mee bezig geweest en na. 7 maanden was het raak. Advies is laat het op ze beloop tot het na een jaar nog niet is gelukt
 
Je bent echt pas heel kort bezig en helemaal als je rond je vruchtbare dagen geen seks hebt gehad. De meeste vrouwen (80%) zijn binnen een jaar zwanger. Omdat je nooit precies weet wanneer je eisprong is (24-48 uur na je LH piek), raden ze vaak aan om in je vruchtbare week om de dag seks te hebben. Sperma kan 2-5 dagen in je lichaam overleven dus zo heb je de meeste kans. Maar het moet ook voor jullie allemaal goed voelen. En ja, sommige mensen hebben 'mazzel' dat het in 1x lukt, maar ik denk dat je die verhalen ook veel vaker hoort dan de vrouwen die langer er mee bezig zijn, daar wordt vaak minder open over gesproken
 
Ja precies.. ik hoor alleen maar "het was een surprise zo snel.." en dit zeggen ze na 1 maand ongeveer.
Ik fa proberen om wat RS ook zegt, los te laten..
dank jullie wel ♥️
 
Hee, wat vervelend voor je. Als je graag zwanger wil worden is elke maand te veel. November is dan misschien nog wel kort, maar begrijp je verdriet heel goed. Ik ben sinds het stoppen met de pil ook meteen regelmatig geworden, helaas is dit al dik anderhalf jaar geleden en nog niet zwanger. Wij zijn ook naar de arts geweest en er is niets mis. Ik vind je moet het loslaten en dan komt het echt de grootste bullshit die er is. In die 2 jaar heb ik echt elke maand anders erin gestaan, losgelaten of wat meer mee bezig geweest en ben nog niet zwanger. Dat het dus ineens zou lukken als je het loslaat slaat nergens op. Natuurlijk moet het je niet te veel stress op leveren, maar over nadenken en dromen heeft nergens invloed op. Wij zitten ondertussen in een traject en de artsen zijn echt verbaast dat het ons zelf niet gelukt is. Hopelijk wel snel met een beetje hulp, maar in zo'n traject kan je het helemaal niet loslaten. 
Ik hoop heel erg voor je dat je nooit zover komt en dat je snel een positieve test mag hebben. Maar zoek vooral naar wat jij fijn vind, of dat nu met Ovulatietesten is of zonder. Er af en toe aan denken of proberen het juist niet te doen. Ik duim voor je!!
 
Ik duim ook uit de grond van m'n hart voor jou @Frasseke ♥️!! Ik snap je zo goed...
"Loslaten" is een tip wat bij elk probleem wordt geadviseerd, maar totaal niet lukt. Al snap ik ergens dat het je enigszins rust kan geven, maar of je sneller zwanger wordt, denk get niet tbh. Voor mensen die niet los kunnen laten is dit extra moeilijk en zo vermoeiend.
Elke maand enirme spanning en vooral hoop waarna een teleurstelling is gewoon vermoeiend.
Ik hoop dat je snel zwanger raakt ♥️♥️ en iedereen die het graag wil ook!
 
 
Zoals anderen hier ook al zeiden, is sinds november echt nog wel kort. Ik snap de teleurstelling wel, als de wens er nou eenmaal is duurt elke maand lang. Ik bedoel er maar mee te zeggen dat het normaal is en dat je je nog geen zorgen hoeft te maken. Alles binnen het jaar is sowieso normaal in medische termen.
Waarom sommige zwangere vrouwen er graag bij willen vermelden dat het zo snel, onverwacht, in één meer raak etc. was, heb ik echt nooit begrepen. Je hebt als andere vrouw niks aan deze informatie, buiten dat het je onzeker en misschien wel een beetje jaloers maakt.
Ik heb er zelf 2,5 jaar over gedaan om zwanger te worden en wat betreft het loslaten, ik weet dat dit advies goed bedoeld is, maar ook daar heb je zo weinig aan. Zoals Frasseke hierboven ook al zei, ben ik er ook echt geen 2,5 jaar continu mee bezig geweest. Ik heb periodes gehad dat ik heel ergens anders mee bezig was en maanden dat ik van alles probeerde. In the end heeft het niks uitgemaakt.
Bij de meeste mensen komt het goed en ik hoop dat je binnenkort zwanger raakt!
 
Terug
Bovenaan