Zwanger worden met een regelmatige cyclus

[quote quote=10605677]Hee, wat vervelend voor je. Als je graag zwanger wil worden is elke maand te veel. November is dan misschien nog wel kort, maar begrijp je verdriet heel goed. Ik ben sinds het stoppen met de pil ook meteen regelmatig geworden, helaas is dit al dik anderhalf jaar geleden en nog niet zwanger. Wij zijn ook naar de arts geweest en er is niets mis. Ik vind je moet het loslaten en dan komt het echt de grootste bullshit die er is. In die 2 jaar heb ik echt elke maand anders erin gestaan, losgelaten of wat meer mee bezig geweest en ben nog niet zwanger. Dat het dus ineens zou lukken als je het loslaat slaat nergens op. Natuurlijk moet het je niet te veel stress op leveren, maar over nadenken en dromen heeft nergens invloed op. Wij zitten ondertussen in een traject en de artsen zijn echt verbaast dat het ons zelf niet gelukt is. Hopelijk wel snel met een beetje hulp, maar in zo’n traject kan je het helemaal niet loslaten. Ik hoop heel erg voor je dat je nooit zover komt en dat je snel een positieve test mag hebben. Maar zoek vooral naar wat jij fijn vind, of dat nu met Ovulatietesten is of zonder. Er af en toe aan denken of proberen het juist niet te doen. Ik duim voor je!![/quote]
Ik zeg niet dat je meteen zwanger word als je het loslaat maar bedoel dat het niet sneller opgaat als je dag en nacht er mee bezig bent en het zo geforceerd maakt. Vind het spijtig voor je dat het niet lukt bij jullie. 
 
Ik snap inderdaad ook nooit waarom vrouwen dit er zo nodig bij moeten vermelden (dat ze toevallig onverwachts zo snel zwanger zijn geworden)... Deze informatie maakt mij alleen maar onzeker, meer niet. Leuk voor je denk ik dan. Tuurlijk gun ik haar en iedereen.. maar je weet nooit of je een ander mee raakt, maar goed. Niet iedereen is even voorzichtig.
Dank je wel voor je lieve woorden en ik hoop dat ik snel zwanger raak ??? en iedereen die het graag wil ♥️
 
Nou dat dus! Als het je beste vriendin is en ze totaal overvallen is door haar zwangerschap en haar ei kwijt wil, dan snap ik het hè! Maar ik heb ook zo vaak van random dames dingen gehoord als "nou we waren het pas net aan het proberen dus het was een totale verrassing bla bla bla". Nou leuk voor je inderdaad, haha. 
 
Nee heb je helemaal gelijk in. Het heeft geen zin er dag en nacht mee bezig te zijn. Maar als mensen dan tegen je zeggen: je moet het loslaten, dan ben je vast snel zwanger. Dat komt voor mij alleen als een vervelende opmerking over, alsof het mijn schuld is dat ik er af en toe aan denk, ovulatie testen doe of temperatuur en daardoor niet zwanger wordt. Overigens dus ik nu geen ovulatie testen en temperatuur ik ook niet, want ga dus een IUI traject in en zal eisprong met echo's en injecties opvolgen.
Maar ik hoop inderdaad het het voor iedereen snel mag lukken!! En snap ook de opmerking van andere vrouwen niet van jaa het was meteen raak. Maar erger vind ik nog als ze zeggen ooh ja duurde echt lang wel 3 maanden voor ik zwanger was.... ?
 
Ja we blijven door duimen voor alles dames!!? dat we snel een gezonde zwangerschap mogen ervaren en dan die kleine eindelijk mogen vasthouden??
 
Ik ken eigenlijk beide kanten, van onze eerste was ik ineens zwanger en nu denk ik alleen maar Hoe dan?! Het is zo moeilijk om 'raak te schieten'! Vorig jaar 2 miskramen gehad en nu weer 3 maanden onderweg met ovulatietesten. Elke maand dat het niet lukt word ik onzekerder over mijn eigen lichaam (en mijn leeftijd ;)). Ik kan me helemaal voorstellen dat het ook na zo'n korte periode al te lang lijkt. Ik vind ook dat je vaak leest of voorgeschoteld krijgt alsof het allemaal ook zo makkelijk gaat terwijl het vaker niet zo snel gaat. En om het ook nog maar even te zeggen: als iemand mij die knop loslaten kan aanwijzen? Alsof ik het over mijzelf afroep, zo ervaar ik dat.. Heb je veel stress kun je jezelf misschien helpen met bijv yoga oefeningen ofzo maar daar moet je open voor staan denk ik.  Veel succes, vertrouw op je lichaam, komt vast goed ?
 
Terug
Bovenaan