Zwanger worden met een regelmatige cyclus

Hi hoi,
Onze situatie lijkt enorm op elkaar dus ik begrijp je heel goed. Ik wist ook niet dat ik het zo graag wilde tot ik het ging proberen en het niet direct lukte. Ik moet steeds terugdenken aan alle keren seksuele voorlichting vroeger op school waar ze het echt verkochten als: als je één keer vrijt zonder condoom ben je zwanger. Uiteraard is er een mogelijkheid (better safe than sorry), maar ik had graag gewild dat ze ook bespraken dat het bij de meesten helemaal niet zo snel en makkelijk gaat. Wellicht ook weer niet goed om met een puberbrein te bespreken hoor, maar goed dat is een ander verhaal haha. Ik vind dat er gewoon weinig over wordt gesproken. Zeker als je inderdaad nog niet heel lang bezig bent (aantal maanden) want dat schijnt dus toch normaal te zijn. Ik begrijp je gevoel en onzekerheid helemaal. Ik neem mij elke dag weer voor om vandaag los te laten, maar het is tot dusver nog niet gelukt... Afleiding werkt bij mij wel. Gewoon bezig blijven met dagelijkse dingen en die gedachten niet al te serieus nemen de hele tijd maar ook niet bewust onderdrukken. Dat is de enige tip die ik heb en zelf probeer toe te passen. Ik hoop enorm voor jullie dat het snel raak mag zijn!! 
 
Precies dat! Ik wist niet dat ik het zo graag wilde.. tot ik bewust ging proberen. Afgelopen 'meest vruchtbare' dagen wel voor het eerst geprobeerd moet ik zeggen. In december en januari gebruikte ik geen pil, maar liet ik het gewoon gaan en dacht, zal wel..
Ik moet volgende week zaterdag ongesteld worden, maar bij elk klein krampje denk ik: "zal dit wat anders zijn?"
Het lijkt me wel zwaar dat als je maanden gericht probeert (dus met ovulatietesten) en op meest vruchtbare dagen gaat klussen, maar elke keer niet zwanger wordt. Ik hoop dat niemand dit overkomt die het heel graag wil. 


ik hoop dat je ook snel zwanger wordt! @Belle Sofie ♥️
 
Terug
Bovenaan