Zwanger worden met overgewicht, wie meer?

Ik heb ook overgewicht en ik en mijn man zijn proberen om zwanger te worden. 1e keer (deze keer) dus nog niet gelukt helaas! 
Ik lees overal dat het door overgewicht kan komen dat het niet lukt. Maar ik zie ook vaak ( ook hier ) dat het wel lukt dus ja heel onzeker voel ik me.
Ik weet dat het door mijn overgewicht kan komen en daarom wil ik ook echt aan mijn gewicht gaan werken!

@Gebruiker deze onzekerheid voel ik ook heel erg. Ik weet alleen dat ik er alles aan doe om af te vallen en al heel veel heb gedaan en dat blijf ik ook doen. Ik loop sinds kort (opnieuw) bij een diëtist en ben onlangs naar de gynaecoloog geweest omdat ik al nu al op dag 98 van mijn cyclus zit! Ik blijk pcos te hebben wat kan komen door mijn overgewicht. Een flinke domper maar de dag van mijn echo had ik een positieve ovulatietest en 2 dagen geleden een positieve zwangerschapstest! Is nog heel pril en kan nog mis gaan, maar voor mij een geruststelling dat overgewicht niet perse in de weg hoeft te zitten!
Verder is het het beste om er niet vanuit te gaan dat het meteen lukt. Het kan zeker wel een half jaar tot een jaar duren (ook zonder overgewicht).
Veel succes in ieder geval ?

@Zweeuws-meisje
 Wat fijn dat je nu zwanger bent!
Dit is ook onze eerste ronde en kan misschien bij de tweede ronde al raak zijn. Dat weten we niet. Ook wat ik fout deed is mijn ovulatie bekijken op een ovulatie/menstruatie app op mijn telefoon. Daar ga ik nu helemaal op afstappen want dat is niet betrouwbaar. Ik heb nu ovulatietesten gekocht van clearblue dus wie weet bij de 2e ronde wel maar ik moet er ook niet teveel mee bezig zijn. Maar het is zo onwijs moeilijk want je wilt zo ontzettend graag. Maar we houden vol en we gaan gezonder leven en afvallen en wie weet mag ik ook van geluk spreken. 
Maargoed! Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe. En gefeliciteerd! 

Oke, laat je niet afschrikken door rare berichten over overgewicht en moeilijk zwanger worden. De gynaecoloog in het ziekenhuis vertelde me dat het meer ligt aan je lichame gesteldheid. Ik weeg 110 kg en ben maar 1.65 m. Een BMI van ongeveer 40 dus. Ik ben binnen 4 maanden zwanger geworden. Ik sport 4 dagen in de week, eet gezond en ben al wel 50 kg afgevallen voordat ik zwanger raakte. Je staat gewoon extra onder controle bij de gynaecoloog. Meer niet. Ik wens je veel succes!

Terug
Bovenaan