Zwanger worden na de pil. Hoe zit dat? Hoe lang duurt het?

Ho M
Super leuk om inderdaad meer leeftijd genootjes te zien, en bedankt voor je berichtje. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer jij en je vriend dit belsoten hadden. Mijn vriend en ik zijn namelijk nu 7 jaar bij elkaar. Ik wens je heel veel geluk met zwanger worden. En hou me op de hoogte.

he he,

nou eigenlijk zijn we er vorig jaar al over na gaan denken. We zijn nu 6 jaar samen.
We wilden nog even wachten want er moest nog heel veel gedaan worden aan ons huis. Dit is nu (bijna) klaar. op een paar kleine dingen na.
We spraken af dat ik in december zou stoppen met de pil.
Een maand geleden waren al mijn strippen op en moest dus nieuwe halen. We zaten samen op de bank en zeiden tegen elkaar, Waarom wachten tot december wat een onzin!! we gaan er gewoon voor.

We zijn heel blij. ik heb het wel gezegt tegen mijn moeder en ze is heel blij voor ons.

Waar ik wel bang voor ben is voor de reacties wat betreft mn leeftijd... Ik trek me er niets van aan, maar toch. Het is leuker als iedereen oprecht blij is en niet zegt van goh weet je het wel zeker je bent nog zo jong..

snap je wat ik bedoel? het lijkt me leuk als we elkaar op de hoogte houden!!

liefs M

Hallo lovely,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen: ik heet Döndü, ben 23 en ben 14 weken zwanger van mij 1e kind.

Als antwoord op je vraag:
Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. Je kunt nooit van te voren zeggen hoelang dat het zou duren.  Ik had ongeveer 2,5 jaar de pil gebruikt, en wilde dus een kind. Maar niet meteen op het moment dat ik gestopt was, ik kreeg van anderen namelijk te horen dat het een paar maanden zou duren om zwanger te raken. Maar bij mij was het meteen raak. Na de pilstop ben ik dus 1 x ongesteld geweest en daarna niet meer.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en binnenkort ook zwanger raakt.

groetjess

Hallo
Ik ben 23 en na 8 jaar gestopt met de pil (microgynon30) was direct uit mezelf na 1 maand ongesteld en maand erop zwanger.
Is bij mij heel snel gegaan en kindje lijkt ( ben nu 15 weken) goed te groeien en alles erop en eraan en gezond.
Het is niet te vertellen wanneer je zwanger kan worden na de pil.
De ene hormoonhuishouding neemt het direct zelf over en de andere hormoonhuishouding knoeit nog wat hier en daar en kan je niks aan doen.
Het gaat allemaal dat je op het juiste moment de zaadcellen al klaar moet hebben in je als de eisprong komt, zodat ze een kans maken erin te kruipen en samen te smelten.
Het schijnt voor de zaadjes een hele vermoeiende klus nog te zijn en weinig zaadjes redden het om een weg te boren door je ei.
Je moet gewoon wachten op dat ene moment die niet aan te geven is in tijd of een datum.
Je kan er alleen voor zorgen dat je zaadjes op de loer liggen en evt nog een extra lading er aan toe te voegen.
klus om de dag om je kans te vergroten en als je denk je ei te hebben klus je een keer extra.
Succes

quote: mijnnaam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-10-2005 17:43:59'));

he he,

nou eigenlijk zijn we er vorig jaar al over na gaan denken. We zijn nu 6 jaar samen.
We wilden nog even wachten want er moest nog heel veel gedaan worden aan ons huis. Dit is nu (bijna) klaar. op een paar kleine dingen na.
We spraken af dat ik in december zou stoppen met de pil.
Een maand geleden waren al mijn strippen op en moest dus nieuwe halen. We zaten samen op de bank en zeiden tegen elkaar, Waarom wachten tot december wat een onzin!! we gaan er gewoon voor.

We zijn heel blij. ik heb het wel gezegt tegen mijn moeder en ze is heel blij voor ons.

Waar ik wel bang voor ben is voor de reacties wat betreft mn leeftijd... Ik trek me er niets van aan, maar toch. Het is leuker als iedereen oprecht blij is en niet zegt van goh weet je het wel zeker je bent nog zo jong..

snap je wat ik bedoel? het lijkt me leuk als we elkaar op de hoogte houden!!

liefs M

Beste M.
Ik snap prima wat je bedoeld.
Mensen zeggen wel vaak tegen me, jij bent echt een moeder figuur.
Maar om dan eerlijk toe te geven dat ik probeer moeder te worden, op mijn jonge leeftijd. Vaak is dat schokking news. Al snap ik niet waarom. Al je een goede relatie hebt. Zeker bent van je zaak. Dat je weet wat de nadelen en voordelen zijn.
En alle andere bijkomstigeheden. En weet wat opvoedden betekend.
Denk ik dat iedereen met een goed hart. En een goed verstand. En zelf de keuze maakt. Jong of oud! Een goede start zou zijn voor een gezin.
En vaak denken mensen je bent te jong, en hangen ze daar ervaring aan.
Ik heb al zoveeeeeel meegemaakt. Jij niet.
Nou sorry maar ik denk dat niemand goed voorbereid is op wat gaat komen als je voor het eerst zwanger wilt worden.
Elke moeder, elke vader, en elk kind is anders. Dus ervaring is echt niet altijd relevant.
Ik moet wel eerlijk toegeven. Dat deze bovenstaande zinnen nog niet aan mijn schoonouders zijn voorgelegd.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik vind dat mijn vriend het ze zelf moet zeggen, en hij is doodsbang voor hun reactie.
Het zijn namelijk mensen van. Naar school gaan en geld verdienen. Dat is belangrijk. Onthoud goed, als je aan kinderen begint is je leven "voorbij".
Ik vind HET begint pas.
Mijn eigen ouders en zus en vrienden en neefje(mijn beste vriend) zijn allemaal op de hoogte. Nu hun nog.....
Groetjes

quote: desiree-maassluis reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-10-2005 20:16:19'));

Hallo
Ik ben 23 en na 8 jaar gestopt met de pil (microgynon30) was direct uit mezelf na 1 maand ongesteld en maand erop zwanger.
Is bij mij heel snel gegaan en kindje lijkt ( ben nu 15 weken) goed te groeien en alles erop en eraan en gezond.
Het is niet te vertellen wanneer je zwanger kan worden na de pil.
De ene hormoonhuishouding neemt het direct zelf over en de andere hormoonhuishouding knoeit nog wat hier en daar en kan je niks aan doen.
Het gaat allemaal dat je op het juiste moment de zaadcellen al klaar moet hebben in je als de eisprong komt, zodat ze een kans maken erin te kruipen en samen te smelten.
Het schijnt voor de zaadjes een hele vermoeiende klus nog te zijn en weinig zaadjes redden het om een weg te boren door je ei.
Je moet gewoon wachten op dat ene moment die niet aan te geven is in tijd of een datum.
Je kan er alleen voor zorgen dat je zaadjes op de loer liggen en evt nog een extra lading er aan toe te voegen.
klus om de dag om je kans te vergroten en als je denk je ei te hebben klus je een keer extra.
Succes

Allereerst Gefeliciteerd.
Je verhaal lijkt op die van mij.
Ook 8 jaar dezelfde pil als jou.
Maar helaas niet in 1 keer raak.
Ik ben nu super gespannen mijn nod is op maandag.
(kan dus al zaterdag testen) En anders maandag weer.
Maar ik hoop dat alles verder goed verloopt bij je zwangerschap.
En ik wens je heel veel succes.

En nog een keer voor alle jonge mensen onder ons.
Super leuk dat IK niet de enige ben!

Hallo allemaal.
Super bedankt voor alle berichtjes.
Leuk om zoveel mensen te zien die elkaar steun bieden.
Was dat maar altijd zo!

Ik had eigenlijk nog een vraag voor jullie.
Mijn vriend is nogal een stevige roker.
En ik ben aan het stoppen. Zit nu van 5dagen geleden op 20 sigaretten of meer op gisteren 5.
Maar....
Ik weet dit KAN je vruchtbaarheid beinvloedden.
Zijn er ook mensen die roken en kinderen hebben?
Zwanger zijn? Of een baby willen?
En ben je zwanger.... Hoe lang duurde het voordat je zwanger werd.
Ik hoop dat jullie me met deze vragen net zo goed kunnen helpen.
En dat ik zo weer wat wijzer wordt.
Groetjes een bijna gestopt met roken meid.

he the lovely
,

Ik ken ook het probleem wat betreft   het roken. Zelf ben ik een stevige roker ( geweest) en ook mn vriend rookt. Zelf rook ik een pakje of meer per dag. Nu ben ik dit heftig aan het afbouwen. Rook op dit moment ongeveer 10 sigaretten op en dag en voor mij is dit echt weinig, maar ik weet nog te veel. Elke dag ben ik er mee bezig en wil er zo mee stoppen. Ik weet echt 100% zeker dat ik radicaal stop als er 2 streepjes op de test verschijnen. Nu al voel ik me bij elke peuk schuldig! en terecht!!

mn vriend stopt in 1 keer, hij rookt niet veel. 5 sigaretten op een dag.
Wat het voor mij wel moeilijk maakt is dat iedereen om mij heen rookt. Maar als ik het moeilijk heb dan bedenk ik me dat ik iets heeel moois op de wereld kan zetten als ik niet rook.

Op je vraag van de rokende zwangere vrouwen: Nou mijn moeder heeft stevig door gerookt tijdens haar zwangerschappen ( heel stom) maar kijk wat zij op de wereld heeft gezet  Ik hoor heel veel "oudere" vrouwen die gewoon door bleven roken, maar denk dat het vroeger gewoon zo ging. Nu weten we echt heel goed dat het ontzettend slecht voor jou en je baby is.    
Waar ik me dan ook ontzettend boos om kan maken is dat mens dat in big brother zit!! Een rokende zwangere vrouw op tv!
Misschien vinden jullie het wat overdreven, maar ik vind het echt niet kunnen hoor.

maar ja, ieder leeft zijn eigen leven!

liefs m

Terug
Bovenaan