Zwanger worden na een miskraam

Hoi meiden,

Ik ben erg benieuwd wat jullie hebben gedaan. Hebben jullie een cyclus afgewacht na de MK of zijn jullie er meteen weer voor gegaan?
Wij willen er meteen weer voor gaan. Had al 1,5 jaar geduurd dit keer om zwanger te raken, dus wil nu zeker niet afwachten.
Afgelopen maandag een echo gehad om te kijken of mijn baarmoeder goed schoon was. Dat was gelukkig zo. Slijmvliezen zitten weer tegen elkaar. Was een goed teken zei de VK die de echo deed.
Maar wanneer zou ik nu weer een eisprong kunnen verwachten?
Tel je dan de dag van de MK ( ik had een vroege MK met ruim 6 weken en ongeveer net zo lang bloedverlies gehad als met een menstruatie) als eerste dag laatste menstruatie?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Suus

hey hallo,
ik heb 5,5week terug een miskraam gehad (met 8wk) en je moet tellen vanaf de eerste dag dat de bloeding begon. (zo vertelde mij mn vk)
Wij zijn dr gelijk weer voor gegaan, maar helaas maandag ongi begonnen...
Bij mij was het dus 5,5week dat dr tussen zat en tja wanneer kun je dan je eisprong verwachten? Bij mij was het na 3weken, voel em nl duidelijk.
Hopenlijk is het snel weer raak bij jullie, want 1,5jaar is erg lang, dan is zwanger worden niet meer leuk, kan ik me voorstellen.

Sterkte, Groetjes Saskia.

Hoi Suus,
Ik ben 3 weken geleden ingeleid, ik was toen 16 weken zwanger, het kindje was overleden. Ik heb ook geen idee wanneer mijn eisprong weer is.
Wij hebben ook niet eerst een maand gewacht. Wij willen ook zo snel mogelijk het liefst weer zwanger zijn. Ik heb volgens mij nog geen menstruatie gehad of het moet meteen na de bevalling erachteraan zijn gekomen.
We gaan er gewoon weer voor.
Ik hoop voor jullie dat het dit keer niet zo lang hoeft te duren. Was je eindelijk zwanger en dan dit! Lijkt me heel moeilijk!
Heel veel sterkte de komende tijd en ik zal voor jullie duimen dat er snel een mooi kindje aankomt voor jullie!
Liefs Irma

Hoi dames,

Mag ik ook met jullie meekletsen?
Ik heb op 4 februari te horen gekregen, dat ons kindje niet meer leefde (ongeveer 9 weken zwanger). Daarna nog 1,5 week mee rond gelopen en toen vond ik het mooi geweest. Dus ik ben ook opgewekt door middel van medicijnen.... 15 februari heb ik het vruchtje verloren.
Nu nog geen "eisprong" gehad, want ik kon die de twee rondes voor mijn zwangerschap ook goed voelen!! Dus even afwachten nog.

In het ziekenhuis hebben ze ons geadviseerd om 1 ronde te wachten (dus met condooms). Nou ja dat doen wij dus niet. Wij hebben echt zoiets van: We zien wel.. Mijn vrahtbare dagen zijn dus nog niet geweest. Als die komen, dan klussen we gewoon iets minder! En mocht ik dan wel zwanger worden is het echt super. Maar je lichaam wordt toch niet zwanger, als die er niet aan toe is na een miskraam. Wel hoor je veel mensen die gelijk na een miskraam zwanger worden!! Maar daar vestigen wij onze hoop maar niet op!! Volgende ronde willen we er echt weer helemaal voor gaan! Dus even afwachten wanneer mijn RD'tjes komen.

Is dit jullie eerste zwangerschap? Die van mij wel. Ik was met 2 rondes zwanger, dus echt heel snel, maar dan wordt ik me er wel van bewust, dat het nu wel eens veel langer zou kunnen duren!

16 weken zwanger, dat lijkt me heel moeilijk! Dan denk je over de kritieke fase te zijn, en dan gaat het nog niet goed!! Veel sterkte.

Andere dames natuurlijk, want het is niet niks, ben ik achter gekomen. Ik heb me eigen gevoel een beetje onderschat.. Gelukkig heb ik een hele lieve man!!

Groetjes, SanPap

Hallo meiden,

Wat dapper dat jullie er direct weer voor willen gaan.

Ik heb in oktober een miskraam gehad (na 8.5 week tweelingzwangerschap) en wilde heel bewust eerst een paar maanden wachten. Ik wilde graag m'n lijf en m'n gevoelens rust geven. Heeft ook zeker 2 maanden geduurd voordat m'n lijf zowiezo weer een beetje op orde was.
Was wel direct weer regelmatig ongesteld (4 weken na begin van de miskraam). Dit was heel confronterend maar ook wel geruststellend dat m'n lijf het gewoon nog deed! Vond het ook heel moeilijk de goed bedoelde troostende woorden; 'hoop dat jullie snel weer zwanger zijn'. Dat wilde ik nog helemaal niet!

Nu moet ik er ook eerlijk bij zeggen dat wij in januari een vakantie gepland hadden en nu we toch wisten dat het fout was gegaan wilde ik graag gaan duiken en gewoon kunnen drinken (alhoewel ik het met alle liefde er voor over had gehad dit niet te doen). Maar we hadden ook geen zin om net met de vakantie met de onzekerheid te zitten wel of niet zwanger en gaat het nu weer goed.

Wij zijn dus direct na de vakantie weer gaan proberen en ..... gelukkig na 2 rondes al weer zwanger! Ben nu 5 weken en 4 dagen. Voel me heel zwanger, maar is opnieuw weer heel spannend!

Wat betreft advies. Dit is er niet echt te geven. Men zegt dat het goed is om een menstruatie af te wachten, maar dit hoeft niet persee. Volgens mij is het het beste om datgene te doen wat voor jullie het beste voelt. Is dat direct weer proberen zwanger te worden dan moet je dat zeker doen. En voelt wachten beter, dan moet je dat doen.

succes allemaal!

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
De meningen verschillen wel zie ik wel.
Mijn gevoel is dat ik niet snel genoeg weer opnieuw zwanger kan zijn. Dus gaan we er voor! ( heb net al een topic geschreven dat ik zo ongeduldig ben, gewoon echt onrust in mijn lijf )
Vind dit allemaal heel vreemd voor mezelf, want ben normaal gesproken best nuchter, maar nu???
PPPfff.... wordt gewoon moe van mezelf! En eigenlijk baal ik daar van! Had gewild dat ik het wel op z'n beloop zou kunnen laten, maar nee!

Met 16 weken je kindje verliezen lijkt me echt heel erg. Dan moet je al gewoon bevallen he? Wat erg, dan denk je de kritieke fase voorbij te zijn en dan dit!
Sterkte hoor!

Ik wens iedereen een goede volgende zwangerschap toe! En dat we allemaal maar een mooi lief klein babytje in onze armen mogen krijgen!

Liefs Suus

Wij hebben met de 12 weken echo te horen gekregen dat ons kindje met 9wkn en 5 dgn gestopt was met leven ben 26 feb. gecureteerd, en wij wachten nu 1 menstruatie af en gaan dan weer verder..is mij verteld dat we wel gelijk weer verder mogen, maar dat het beter is een   mestruatie af te wachten..

Liefs Mij

quote: 1986anne reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-03-2009 14:09:22'));

Wij hebben met de 12 weken echo te horen gekregen dat ons kindje met 9wkn en 5 dgn gestopt was met leven ben 26 feb. gecureteerd, en wij wachten nu 1 menstruatie af en gaan dan weer verder..is mij verteld dat we wel gelijk weer verder mogen, maar dat het beter is een   mestruatie af te wachten..

Liefs Mij

Wij gaan er vooral meteen weer voor, omdat het al 1,5 jaar geduurd had voor ik uberhaupt zwanger was deze keer. Wil dus nu echt geen kans voorbij laten gaan. Maar dat is mijn gevoel. Voor hetzelfde geldt raak ik deze ronde nog niet zwanger en hebben we dus ook 1 ronde 'afgewacht'.
Maar niet geschoten is altijd mis, toch?!?
Ik denk dat het vooral ook zo is dat je je eigen gevoel hierin moet volgen hoor!
En daarnaast was jij natuurlijk ook veel verder dan ik. Ik denk dat dat ook wel anders is voor jezelf.

Ik hoop in ieder geval ook voor jou dat je maar weer snel zwanger mag zijn en dan wel over 9 maandjes een kleintje in je armen mag krijgen!

Terug
Bovenaan