zwanger worden na miskraam

Hey hallo,

Ik ben helaas nieuw hier. Ik heb 3 februari een miskraam gehad na 8,5 weken. Wij hebben het wel een plekje kunnen geven en willen allebei heel graag opnieuw zwanger worden. Twee dagen geleden getest of de hcg al uit mn lichaam was. Had nog maar een heel licht streepje. Ik wil namelijk niet vals positief testen... Nu heb ik veel gelezen dat je vruchtbaarder bent na een miskraam. Vanochtend testte ik helemaal negatief. Ik ben eigenlijk op zoek naar soortgelijke verhalen en misschien een sprankje hoop...

ik kan je misschien wel een sprankje hoop geven:

sept 2011 positieve test
25-10 bij echo wordt een missed abortion vastgesteld
1-11 curretage
1-12 negatieve test HCG is uit me lichaam
6-12 ongesteld we gaan er daarna weer voor
eind december moe en misselijk
5-1-12 positieve test
4-9-12 onze zoon Joey geboren

Het kan snel gaan en dat hoop ik ook voor jou. Succes met het een plekje geven

Jeetje, Dankjewel! En gefeliciteerd met jullie zoon!! Ik lees overal dat het snel kan gaan, maar ook zoveel verdrietige verhalen!! Is het jullie eerste kindje?

4 miskramen gehad, 1 gezonde dochter en nu 5 weken ( onzeker) zwanger.
Ons advies was steeds een maand ertussen laten zitten voor je weer zwanger wordt. Je lichaam moet weer herstellen. Dat hebben we niet altijd gedaan en als het dan mis was voelde in me nog slechter dan anders. Blijf vertrouwen hebben. Het is een onzekere tijd maar uiteindelijk komt het goed.

Hoi Dora,
Wat heftig zeg, 4 miskramen. En spannend opnieuw zwanger. Wanneer heb je een eerste echo? Ik zal voor je duimen dat deze zwangerschap goed verloopt!!
Mijn lichaam lijkt het 'oude' ritme weer op te pakken en dan zou ik 1 maart mijn eerste menstruatie hebben.

Volgende week de verloskundige pas bellen.
Ze kunnen pas iets zien bij 6,5/ 7 weken.
Het is dus afwachten. Positief blijven is het halve werk, en naar je gevoel luisteren, mijn gevoel heeft wat betreft zwangerschap altijd gelijk. Al zegt me gevoel me op dit moment niets... Bedankt en jullie heel veel succes met oefenen!

Wij hebben inderdaad besloten om door te gaan. Nu is het dus even afwachten hoe mijn cyclus is. Nogmaals, ik zal voor je duimen. Ben wel benieuwd als je de eerste echo hebt gehad. Maak je je zorgen omdat je gevoel nu niets zegt? Duim voor je.

Maud, is inderdaad snel gegaan. Ik hoop echt dat het voor jullie ook snel gaat. Blijf inderdaad positief en geniet van elkaar dat werkt het best. Succes en wie weet kan jij binnenkort ook genieten van alle zwangerschaps kwaaltjes en een gezonde kleine.

dora succes met deze zwangerschap hoop dat het weer goed mag gaan.

Terug
Bovenaan