zwanger worden na miskraam

Wil jullie even bedanken voor de lieve reacties. Echt fijn, niemand in mijn omgeving heeft ooit een miskraam meegemaakt en iedereen gaat alweer door. Het is nu toch klaar!? En ik was 'maar' 8,5 week zwanger.. Dora, nogmaals heel veel succes!!

Hoi, bedankt voor jullie medeleven.
Nee ik maak me niet meer zorgen, het is misschien eerder zo dat ik niet durf te geloven dat het deze keer wel goed zal gaan.
Ondanks mijn bloedverlies. Normaal is dat het eerste teken van een miskraam.
Ik heb 4 miskramen gehad maar nooit verder als 7 weken geweest. Maar toch het gevoel van verdriet is er.
Mijn eerste miskraam heb ik gehad toen ik te jong was. Elke miskraam die daarop volgde nu de laatste paar jaar brengt steeds die nare herinnering van toen weer naar boven. Heel mijn omgeving (behalve mijn ouders en familie) heeft me toen laten vallen als een baksteen. Ook mijn vriend, de vader van mijn dochter en dit kindje. Belangrijk is om te relativeren en positief te zijn. Als een zwangerschap afbreekt was het niet goed, natuurlijk mag je verdriet hebben en moet je het verwerken. Als je maar vertrouwen blijft hebben in je lijf en je relatie.

Hoi Dora, het lijkt erop dat je naast 4 miskramen sowieso een pittige tijd achter de rug hebt. Maar je vriend steunt je nu wel? Ik kan het niet helemaal goed opmaken uit je berichtje.
Ik kom er deze week achter dat de miskraam een grotere impact heeft dan ik dacht. Ik slaap al 5 nachten maar 2 uur per nacht en zoek me suf op forums en Google naar informatie. Het is frustrerend, want ik word er niet veel wijzer van. Uiteindelijk kan ik alleen maar afwachten hoe mijn cyclus is en wordt, want ik dacht dat ik het begreep, maar ik begrijp er steeds minder van. Ben ook al een paar dagen misselijk en zwanger zijn lijkt mij onmogelijk zo kort na de miskraam, maar heb nu nota bene meer kwaaltjes dan toen ik zwanger was... Hcg test al negatief, dus ik kan er geen wijs meer uit..??

Ja hoor, helemaal super ons gezinnetje, het is alweer 9 jaar geleden en in die tijd gebeurd veel.
Je lichaam doet veel met als je er zo mee bezig bent.
Loslaten is makkelijker gezegd dat gedaan maar wel iets wat nodig is.
In principe kan je weer een eisprong hebben 2 weken nadat de miskraam is begonnen afhankelijk van je cycles natuurlijk.
Probeer rust te vinden, dat is echt belangrijk voordat een volgend kindje zich goed ontwikkeld in jou buik en je ervan kan genieten.
Het is niet niks een miskraam daar mag je even bij stil staan. Natuurlijk wil je zo snel mogelijk moeder worden, nmi lukt dat als je mentaal en fysiek klaar voor bent. Veel succes en blijf geloven dat het goed komt.

Maud je omgeving gaat inderdaad veel sneller door en inderdaad die rot opmerkingen je was maar 8,5 week ik ken het. Gelukkig heeft mijn man mij heel goed gesteund en de 1e keer dat ik weer ongesteld werd kwam de klap inderdaad nog even terug daarna was ik zwanger en weer helemaal in de wolken maar ook bang en dan kan je ook de steun van je omgeving wel gebruiken. Mensen die het nooit hebben meegemaakt snappen ook niet dat jij je er niet gelijk over heen kan zetten. Denk aan je zelf.
Het kan wel dat je alweer zwanger zou kunnen zijn. Aangezien je zeker weet dat het hcg uit je lichaam was zou ik als je over een paar dagen nog de kwaaltjes heb toch nog een test doen. Succes en hier lekker van je afschrijven hoor dat helpt ook bij de verwerking.

Helaas heb ik ook een missed abortion gehad waar we achterkwamen bij de eerste echo. Totaal onverwachts omdat ik hartstikke ziek was en alle kwalen had die je maar kan bedenken. Na eerst 2 weken afgewacht te hebben, ben ik een week later gecuretteerd, op 23 januari. Afgelopen weekend had ik al een menstruatie, had het nog niet verwacht omdat het vaak toch wel een week of 6 duurt voordat je lichaam zich hersteld heeft, hadden ze tegen me gezegd. We willen weer graag zwanger worden dus zijn er al mee bezig. Erg spannend hoelang het weer gaat duren voordat ik weer een positieve test in handen zal hebben...

Wat een fijne reacties en vooral de herkenning is prettig! Dora, ik zag je andere bericht, ik vind het echt super rot voor je!! Ik kan niet anders doen dan afwachten tot ik mijn lichaam weer begrijp denk ik.. De dagen gaan steeds beter, al kan het verdriet me soms plotseling overvallen. Ik hoop dat iedereen die een miskraam heeft gehad snel weer zwanger mag zijn en positieve berichten hoor ik natuurlijk ook graag!
Ik heb nu zelf 2,5 week na de miskraam wat roze bloed verloren, 's avonds was het rood en de volgende dag (grotere) helemaal niets meer. Nog steeds steekjes in mijn buik en bij vlagen misselijk, maar wil nog niet hopen op een zwangerschap. Dat zou zo snel zijn en ik ben bang voor de teleurstelling als het niet zo is. Ik kijk het nog twee weken aan en ga daarna wel een testje doen..?

Terug
Bovenaan