zwanger worden na miskraam

Help... Mijn miskraam is nu een maand geleden, maar ik weet me geen raad. Ik heb een halfslachtige poging gedaan om te temperaturen om erachter te komen waar ik zit in mijn cyclus. Volgens mijn 'oude' cyclus voor de zwangerschap, zou ik morgen ongesteld moeten worden en voor zover mijn temperatuurpoging wat heeft voorgesteld wijdt alles erop dat er een menstruatie aan zit te komen. Ok. Dan zou ik t weer begrijpen allemaal, maar toch ben ik teleurgesteld. Bij elk steekje en die voel ik sinds mijn miskra elke dag, vraag ik me af of t een aankomende menstruatie is en ik hoop op een zwangerschap... Tot overmaat van ramp heb ik vandaag op een verjaardag een vrouw gespoken die nu 7,5 maanden zwanger is en dat ongepland!!! Ze weet niet of ze t kind wil houden. Het was zo'n klap in mijn gezicht. Ik heb op de wc zitten huilen. Het lijkt wel of al het verdriet nu pas loskomt. Herkent iemand dit?

Ach maud81, ik herken je gevoel en verdriet inderdaad.
Mijn 1e miskraam was ik 19, de situatie er omheen maakte het heel moeilijk. Maar ik kon elke zwangere vrouw wel wat doen en als ik een moeder achter haar kinderwagen zag roken moest ik mijn best doen om geen opmerking te maken.
Laat het verdriet toe, en praat erover met je partner en je vriendinnen!
Mensen kunnen de meest rare opmerkingen maken.
Maar haal eruit waar jij iets aan hebt.
Iedereen bekijkt het op zijn eigen manier.
Alleen jij voelt wat deze miskraam met je doet.
Probeer je niet teveel vast te pinnen op je cycles, kaat het even los, weg met die thermometer. Neem de tijd

Ik herken je gevoel..
Ik heb in oktober tijdens de termijn echo te horen gekregen dat het hartje al bijna 2weken gestopt was na nog een week afwachten is 1 november de miskraam opgewekt.
Op dat moment was iedereen en alles zwanger opeens waar onder een vriendin die onverwachts zwanger was en die ging ook dood leuk vertellen dat ze niet wist of ze het ging houden..
Ik ben toen zo kwaad op der geworden er kwam nognet geen stoom uit me oren..

Hallo,

Ik hoop niet dat jullie al moe van mij worden... Wij zijn niet zwanger deze ronde.. het komt onverwacht hard aan. Helemaal omdat een oud collega van mij gisteren is bevallen van haar tweede kerngezonde dochter... Wilde dit gewoon even van me afschrijven. Voelt zo ongelofelijk oneerlijk dat anderen fluitend van de ene in de andere zwangeschap overgaan en nooit hebben nagedacht over een miskraam.. de vrouwen in mijn omgeving die een miskraam hebben gehad zijn na één maand alweer zwanger. Bij ons is dat dus niet gelukt.. Ik weet dat ik het los moet laten, maar heb daar deze maand nog meer moeite mee dan vorige maand.. bah.

Groetjes Maud

In Januari mijn 2e miskraam gehad, nu bijna 5 weken zwanger! Ik kan er niet van genieten, ben erg onzeker, ren om de 10 min naar de wc kijken of ik geen bloed verliest! Ben zo bang dat het weer mis gaat! Eind Mei mijn eerste echo, zo spannend!! Hoop zo dat ik na 9 maanden een wondertje in mijn armen heb liggen!

Hiiiiii heel enthousiast binnen rollen. Ok eff ter zaken:
Ik ben 32 jaar oud en slikte de pil sinds mijn 18de. Vorige jaar mei stopte ik met de pil omdat ik graag zwanger wilde worden. Afgelopen 15 januari 2018 kreeg ik te horen dat ik 5/6 weken zwanger was.. #whohoooo. Ik blij natuurlijk maar niet te. 17 januari kreeg ik dus een miskraam wat onverwachts was. Maar goed impact was niet zo groot omdat ik nog niet het besef had dat ik dus zwanger was.
Kort verhaal kort: ik ben nu dus weer zwanger #whohoooooo...
Mijn advies, wacht niet te lang...want het kan kort naar een miskraam ?

Groetjes

Hoi allemaal, 
hier een miskraam gehad in Juli en nu weer 7wk4dn zwanger. Erg spannend. Zelf nooit ovulatie testen gebruikt. Was altijd vrij regelmatig ongesteld. Laatste 3 maanden wat onregelmatiger wat het wel wat lastiger maakte. Maar dacht altijd als het komt dan komt het. In december er helemaal niet mee bezig geweest waren beiden druk. Dus met oud en nieuw ook flink gefeest. Uiteindelijk bleek ik wel zwanger te zijn ! 

Ik hoop dat iedereen hier het een plekje kan geven. 
❤️

Terug
Bovenaan