Zwanger worden na miskraam

Goedemogen,

Ik ben sinds december 2015 gestopt met de pil.  In april kwamen we erachter dat we zwanger waren. Al snel bleek dit niet goed te zijn en kreeg ik een miskraam.  Het was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het proces heeft erg lang geduurd. Ook voordat ik weer een normale cyclus had. Nu heb ik ongeveer 2 maanden een normale cyclus. Op dit moment laat ik het op zijn beloop gaan.. maar wel regelmatig klussen ( om het maar even zo te noemen) ik weet soms niet hoe ik met de teleurstelling moet omgaan.. mijn geduld raakt langzaam een beetje op:(. En het vragen van andere of wij bezig zijn. . Kan ik ook niet meer zo goed hebben..

Zijn er mensen die hetzelfde hebben mee gemaakt of zoiets gelijk.

Liefs
 
Hoi

Wij hebben een vergelijkbare situatie momenteel.

Mijn vriendin is (of was) momenteel 9 weken zwanger.

2 weken geleden heeft ze 2x een kleine bloeding gehad. We zijn toen bij de VK geweest en hebben een echo gehad. Daarop was het vruchtzakje te zien maar nog geen vruchtje. (Dit was volgens de VK ook nog te vroeg om te zien....net 7 weken)

Gisteren hebben we de 9 weken echo gehad. We waren heel erg benieuwd en gespannen. Tijdens de echo was er echter geen goed nieuws. Het vruchtzakje was normaal gegroeid en groter geworden maar er was nog steeds geen vruchtje zichtbaar...

Nu ziet het er dus naar uit dat het een vroege miskraam gaat worden en moeten we een afspraak maken bij de gynaecoloog.

Tegen beter weten in hoop je natuurlijk dat tijdens het voor onderzoek voor het weghalen er toch een vruchtje blijkt te zijn...

Verdriet en teleurstelling maar tegelijkertijd ook berusting. Als het vruchtje niet gezond is kan het maar beter vroegtijdig worden afgebroken.

Des te meer is bij ons het besef gekomen dat we heel erg graag een kindje willen en daarbij heb ik gelezen dat het bij 1 op de 5 zwangerschappen voorkomt en dus een "normaal" verschijnsel is.

Het schijnt ook zo te zijn dat veel vrouwen na een miskraam weer snel aantellen ....

Veel sterkte en geluk.

Jacko
 
Helaas hebben wij hetzelfde meegemaakt. In juli de 8 weken echo maar daarop zagen ze alleen een vruchtzakje. De week erop weer een echo gehad en er was wel aanmaak te zien maar te weinig. Mijn 1e reactie was dat het er zsm uit moest zodat we snel weer door konden. Toch eerst een week afgewacht dat het uit zichzelf zou komen, de week erop Cytotec gekregen om de miskraam op te wekken die bij mij helemaal niks gedaan hebben en uiteindelijk ben ik begin augustus gecurreteerd.

Hoop niet dat ik het nog een keer mee maak, maar zou dan gelijk voor curettage kiezen. Vorige week controle gehad bij de gynaecoloog en alles was goed. Mijn cyclus is gelukkig ook weer snel op gang gekomen. Komend weekend moet ik als het goed is weer ongesteld worden, maar hopelijk blijft dat uit.

Kan nog steeds niet naar echo foto's  kijken of horen dat iemand zwanger is.

Je weet dat het vaak voorkomt, maar het is moeilijk als je er zelf mee te maken krijgt.

Sterkte en hopelijk dat we allemaal binnenkort positief nieuws hebben!!
 
Ook begin van het jaar een Buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Met als gevolg een cyste in de eierstok. Zonder operatie opgelost maar wel veel controles gynaecoloog. Zeker 3 maanden geduurd voor het weer rustig was en sinds de zomer de cycles weer normaal is. Nu verrast en 6 wk zwanger. Nooit verwacht maar het is wel spannend omdat je bang blijf om het weer mee te maken.

Gun jullie snel positiefs nieuws!!
 
Britt van harte gefeliciteerd! Spannend. Je zal er nu ook wel anders instaan als de vorige keer. Heb je al een echo gehad?

Hopelijk gaat nu alles wel goed!

Ik merk aan mezelf dat ik het nu veel moeilijker vind om geconfronteerd te worden met zwangere vrouwen en foto's van echo's dan voordat ik zwanger geweest was. Voel dan zo'n jaloerzie, terwijl ik dat helemaal niet wil zijn. Mijn beste vriendin is nu zwanger en ik ben echt super blij voor hun, maar ik hou afstand. Vandaag had zij de combinatietest die gelukkig super positief was, maar als ik dan hoor hoe druk het kindje te keer ging dan denk ik terug aan mijn echo waarop alleen een vruchtzakje te zien was. Op weg naar huis een lekker potje in de auto zitten janken dat ook weer oplucht. Hoop dat ik heel snel weer zwanger ben. Komend weekend wordt weer spannend, al heb ik het gevoel dat er alweer een menstruatie aan het werken is.

Wat kan het toch heerlijk zijn om je gevoel van je af te schrijven.
 
Aah dankjewel! Ja ik begrijp je heel goed! Ook al had ik me geprobeerd positief in te stellen, het lukte me niet. En zeker als ik de a.s. moeders tegen kwam die rond dezelfde tijd uitgerekend zouden zijn. En nog....als ik ze tegenkom moet ik even slikken en denk terug aan een nare periode. Helaas snapte mijn omgeving het ook niet en kregen we ook nog lastige vragen. Nu krijg ik morgen de eerste echo om te kijken of het nu wel op de juiste plek zit. Ik zie er ontzettend tegenop en durf nog nauwelijks blij te zijn.

Maar probeer moed te houden!! Al is het makkelijker gezegd dan gedaan hoor!! Hoop dat je snel positief nieuws kan vertellen!
 
<p style="text-align: left;">Wat vervelend Sanne1979 en Britt1980. Wat goed om te horen dat je zwanger bent Britt1980.  Hoe was de eerste echo. Ik merk dat ik er ook steeds meer moeite mee heb. Vooral als je het graag wilt.  Vind soms ook de vragen op het werk lastig (ben kraamverZorgende) probeer er zo neutraal mogelijk mee om te gaan.  Hopelijk zijn we inderdaad snel zwanger.. zou super fijn zijn!</p>
 
Wij waren zwanger van ons 1e kindje en dolgelukkig.. met 6 weken begonnen de hevige bloedingen en met bijna 7 weken heb ik een miskraam gehad. Volgende dag was op de echo te zien dat er alleen nog ‘een beetje’ bloed zat maar ook alweer slijmopbouw. Het bloed zou ik vanzelf verliezen.



ja, anderhalve week later kwam dat ineens eruit. Ik stond op en het bloed liep langs mn benen, tot halverwege mn knieën was mn broek doorweekt.



Ik hoopte dat het dan nu klaar zou zijn en ik verder kon. Aangezien men zegt dat je geen eisprong hebt met nog hcg in je lijf heb ik maar een test gedaan een paar dagen later. Positief, maar wel een lichter streepje dan eerst.



dagen daarna nog steeds veel last van symptomen, misselijkheid, pijnlijke borsten, moe (ook door bloedarmoede) veel plassen..



afgelopen vrijdag, positief. Afgelopen maandag, positief. Streepje blijft tzelfde. Vandaag is het bijna 4 weken geleden dat ik de vrucht verloor.



nu ook weer steekjes in mijn  buik. Ben ik dan misschien opnieuw zwanger? Dat kan toch niet? Maar ik hoop het zo

hoe was dat bij jullie na de miskraam? Duurde het lang voordat de symptomen weg waren? En hebben jullie ook testen gedaan?

 
Terug
Bovenaan