Ik ben zo 'blij' om te weten dat ik niet de enige ben met dit soort 'klachten/angsten/vragen/gedachten'!!
Even geleden dat ik heb gereageerd - alle perikelen rondom het thuiswerken en het inplannen daarvan had even de nodige aandacht nodig, hahaha!
Inmiddels hebben we thuis een kantoor ingericht, want het gaat allemaal nog wel even duren..
Stefanie, om even terug te komen op jou vraag: Ja, ik heb toch contact gelegd met de huisarts! Ik vond het best wel spannend.. Allereerst was ik benieuwd of ze uberhaupt tijd had om me te woord te staan, maar de assistente vertelde dat er op dit moment veel afspraken telefonisch plaatsvinden als de situatie dat toe laat. Nou, voor mij was dat prima! Nog geen uur later had ik de huisarts zelf al aan de lijn.
Ik heb haar dus gevraagd of ik mogelijk in aanmerking zou komen voor een geplande keizersnede, mocht het zover komen. Ze zei dat ze denkt dat ik daar voor aanmerking zou komen, maar ze zei ook.. Zal ik anders de gynaecoloog even bellen om het te vragen voor je?? Uhm.. ik vond het wel erg snel gaan, maar ik was ook wel erg benieuwd!!
Later op de dag - na 17.30, werd ik nog terug gebeld door de huisarts. Ze had met de gynaecoloog gesproken! Uiteraard wordt daar telefonisch geen toezegging over gedaan (begrijp ik heel goed), maar het is bespreekbaar. De gynaecoloog heeft voorgesteld om een afspraak voor me te maken bij de pop poli, in het kader van preventie. Ik ben daar in december 2018 al een keer geweest, toen ik last kreeg van de eerste PTSS gerelateerde klachten, dus ik sta er zeker voor open om daar nog een keer naar toe te gaan.
Wil graag mijn dossier nog eens bespreken en eens praten over de toekomst. De huisarts gaat een verwijsbrief sturen, de vraag is nu natuurlijk wanneer ik daar iets van ga horen, gezien de crisis op dit moment.. Wat mij betreft hoeft het allemaal niet zo snel te gaan, ik ben al trots op mezelf dat ik deze eerste stap richting de toekomst heb genomen! Of ik stop met de pil, beslis ik volgende week. Deze strip is t/m dinsdag en dan is mijn voorraad op. Kan ik er nog een weekendje over nadenken he!
En gebruiker118958, bedankt voor je reactie!! Ik heb inderdaad al voor mezelf besloten dat ik tijdens een volgende zwangerschap een goede constructie van hulpverlening om mezelf heen ga bouwen, waaronder ook de therapeut die me nu zo goed heeft geholpen. Ook mijn huisarts is een goede steun. Ik hoop ook echt dat als het zover komt, ik mag ervaren dat bevallen ook mooi kan zijn, in welke vorm dan ook!