Zwanger worden na PTSS

Ik hoop dat je een doorverwijzing krijgt want meestal doen ze dat pas na 1 jaartje proberen maar dit hoort meer bij het herstel van de keizersnede dus ik denk wel dat je gewoon een verwijzing krijgt hoor 

Hi Girafje, nou helaas dus niet haha. Gesproken met ha en zij ziet het nut niet. Geen enkele complicatie gehad tijdens de operatie dus krijg geen echo. Moet er maar gewoon op vertrouwen dat goed zit.
Werd alleen aangegeven dat ik niet opnieuw zwanger mocht raken binnen 1 jaar. Ze is nu bijna 1,5 (over 2 maanden) dus dat zit wel goed. En wanneer het mag lukken meteen aangeven bij de verloskundige dat ik bij mijn 1ste zwangerschap een voorliggende placenta had en in mijn 3de trimester een hematoom erbij kreeg. Zal sowieso in het zks moeten bevallen en moet sowieso vanaf 36 weken op controle bij 1ste lijn (oftewel poli in het zks). Maar als het eerder al kan bij de poli, mogen ze me al doorsturen vanaf 20 weken ong.
Nu allemaal nog niet van toepassing want ben nog helemaal niet zwanger en weet ook niet of het zal lukken. Maar wel fijne info om alvast te weten.
Heb overigens wel vandaaf foliumzuur gekocht en 1ste pilletje geslikt. Kan nooit te vroeg ermee beginnen.
Kun jij iets meer over jezelf vertellen? Of heb je dat al gedaan? Weet het even niet meer....

Wat wil je weten? Ik had al ptss voor mijn bevallingen maar de bevalling van mijn zoontje heeft het wel verergerd. Omdat de ruggenprik niet werkte moest ik onder algehele narcose waardoor ik niet bij de geboorte was. Mijn dochter kreeg allerlei kleine complicaties waardoor ze na de bevalling naar de kinder ic moest geen ontsluiting maar wel een weeemstorm poepen in het vruchtwater koorts na de bevalling. Beiden zijn met een keizersnede geboren

Meer gewoon wat kleine details. Gewoon ter gezelligheid, als je dat leuk vindt? Hoe heten je dochter en zoon? Hoe oud zijn ze?
Dan heb jij ook behoorlijk wat achter je kiezen gehad. Poeh! 

Lieve CamenIsa,

Helaas heb ik ongeveer hetzelfde meegemaakt na de geboorte van mijn mijn oudste. Naar veel therapieën had ionook weer kriebels. Uiteindelijk zijn wij ervoor gegaan en ben ik opnieuw moeder geworden van een 2e. En ik zal je eerlijk zeggen, ik heb toen pas alles een plekje kunne geven. Ik kreeg een hele fijne bevalling een prachtige ervaring, waardoor ik mn eerste heb kunnen verwerken. En ik weet dat ik van allebei mijn kinderen heel veel houd. 

Enige tip wat ik kan meegeven is , als je er voor gaat hou contact met je therapeut. Dat je voor je gevoel ergens oo terug kan vallen als je tijdens je zwangerschap angstig word.
Heel veel sterkte en succes met je beslissing en ik wens je veel geluk toe

Ik ben zo 'blij' om te weten dat ik niet de enige ben met dit soort 'klachten/angsten/vragen/gedachten'!! 

Even geleden dat ik heb gereageerd - alle perikelen rondom het thuiswerken en het inplannen daarvan had even de nodige aandacht nodig, hahaha! 

Inmiddels hebben we thuis een kantoor ingericht, want het gaat allemaal nog wel even duren.. 
Stefanie, om even terug te komen op jou vraag: Ja, ik heb toch contact gelegd met de huisarts! Ik vond het best wel spannend.. Allereerst was ik benieuwd of ze uberhaupt tijd had om me te woord te staan, maar de assistente vertelde dat er op dit moment veel afspraken telefonisch plaatsvinden als de situatie dat toe laat. Nou, voor mij was dat prima! Nog geen uur later had ik de huisarts zelf al aan de lijn.
Ik heb haar dus gevraagd of ik mogelijk in aanmerking zou komen voor een geplande keizersnede, mocht het zover komen. Ze zei dat ze denkt dat ik daar voor aanmerking zou komen, maar ze zei ook.. Zal ik anders de gynaecoloog even bellen om het te vragen voor je?? Uhm.. ik vond het wel erg snel gaan, maar ik was ook wel erg benieuwd!! 
Later op de dag - na 17.30, werd ik nog terug gebeld door de huisarts. Ze had met de gynaecoloog gesproken! Uiteraard wordt daar telefonisch geen toezegging over gedaan (begrijp ik heel goed), maar het is bespreekbaar. De gynaecoloog heeft voorgesteld om een afspraak voor me te maken bij de pop poli, in het kader van preventie. Ik ben daar in december 2018 al een keer geweest, toen ik last kreeg van de eerste PTSS gerelateerde klachten, dus ik sta er zeker voor open om daar nog een keer naar toe te gaan.
Wil graag mijn dossier nog eens bespreken en eens praten over de toekomst. De huisarts gaat een verwijsbrief sturen, de vraag is nu natuurlijk wanneer ik daar iets van ga horen, gezien de crisis op dit moment.. Wat mij betreft hoeft het allemaal niet zo snel te gaan, ik ben al trots op mezelf dat ik deze eerste stap richting de toekomst heb genomen! Of ik stop met de pil, beslis ik volgende week. Deze strip is t/m dinsdag en dan is mijn voorraad op. Kan ik er nog een weekendje over nadenken he!
En gebruiker118958, bedankt voor je reactie!! Ik heb inderdaad al voor mezelf besloten dat ik tijdens een volgende zwangerschap een goede constructie van hulpverlening om mezelf heen ga bouwen, waaronder ook de therapeut die me nu zo goed heeft geholpen. Ook mijn huisarts is een goede steun. Ik hoop ook echt dat als het zover komt, ik mag ervaren dat bevallen ook mooi kan zijn, in welke vorm dan ook! 

CarmenIsa,
Wat tof dat je nog weer reageert! Wat goed dat je ke huisarts hebt gesproken en er toch ook veel bespreekbaar is. Dat zal je zeker een fijner gevoel geven. 
Ik heb dus ook met mijn huisarts gesproken en zij gaven aan wat ik al in een eerder bericht aangaf. Morgen heb ik via tel gesprek met de poh ggz. 1ste keer dat ik haar spreek. Vind het wel spannend. En denk nu spontaan even aan mijn psycholoog waar ik maanden mee heb gesproken. Van ca juli 2019 tot feb 2020 en ik besef nu nog harder ineens dat ik onze gesprekken ga missen. Maar ja, het punt is dat zijn 'zorg' niet compleet wordt vergoed. Mag hem wel benaderen per mail en dat ga ik denk ik toch maar doen. Heb zulke fijne gesprekken met hem gehad. 
Verder ben ik gisteren begonnen met foliumzuur slikken en ook besloten om gewoon ons 'ding' te blijven doen, zonder rubbertje. Als we een 2de mogen krijgen is hij/zij gewoon welkom. Mocht het lang duren is het ook oke en als het uiteindelijk niet wil hebben we een prachtige gezonde dochter. Laten het gewoon op zijn beloop, vooral geen stress, we merken het wel. Dat motto probeer ik aan te houden. 
Wel blijf ik zoals al gezegd praten met iemand (liefst) iedere maand en wil ik me sowieso (als ik opnieiw zwanger mag raken) aanmelden bij de poli in het zks voor goede begeleiding. 
Ben heel benieuwd wat jij doet a.s. week. Of je ook stopt of niet. 

Terug
Bovenaan