zwanger worden na vroeggeboorte...

quote: hayley06 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-08-2007 20:39:39'));

Hoi Lilian,

Ik wil je condoleren met het verlies van je kindjes. Wat erg lijkt me dat om mee te maken.

Ik zelf ben bevallen met 26 weken van een prachtige dochter. We hebben behoorlijk wat tegenslagen gehad en Hayley (onze dochter) heeft 15 weken in het ziekenhuis gelegen. Ik was 13 juli 2006 uitgerekend als ik op zondag 2 april krampen krijg. Hele nacht last van gehad en maandags 3 april heeft mijn moeder contact opgenomen met het ziekenhuis. Daar bleek dat ik weeen had.
Dinsdags door naar het VU ziekenhuis en daar zijn om 17.00 uur mijn vliezen ook nog eens gebroken (spontaan)
uiteindelijk heb ik hayley binnen kunnen houden tot donderdagochtend 8.30 uur. Toen is zij via een stuit geboren.

Wij proberen nu ook zwanger te worden. Vind het heel zwaar en moeilijk. Zo'n dubbel gevoel. Onze dochter leeft dan wel eens waar, maar het is een enorm zware tijd geweest. Dat willen wij nooit maar dan ook nooit nogmaals meemaken. Onze dochter heeft het vanwege haar enorme doorzettingsvermogen waarschijnlijk geredt, maar wie weet als wij nogmaals een vroeggeboorte krijgen.

Ik hoop dat je snel zwanger bent en dan alles goed gaat.

Groetjes Petra

hoi petra
wat super goed dat jullie lieve dochtertje t gered heeft naar z'n moeilijk begin in d'r leven...maar gelukkig...
Probeer niet teveel na te denken over [een eventuele ]2e vroeggeboorte want wie weet gebeurt dat wel helemaal niet   ..probeer positief te denken..ja ik weet t   makkelijk praten....
Ik hoop dat je snel weer zwanger bent en ik ook ...!!
wel best moeilijk want ik HEB   2 zoontjes ......maar ze mogen helaas niet bij me zijn in levende lijven maar ze zijn wel bij ons !!
Als ik dadelijk weer zwanger ben dan word het ons 3e kindje ,,een broertje of zusje van Storm en Daantje.....soms blijft t toch heel ongelofelijk.....
Maar we gaan er voor.........ik ben nu ongi geworden naar precies 28 dagen dus nu kan ik ongeveer weer inschatten   wanneer we moeten "klussen "[zoals ze dat hier zeggen] haha...
He ik hoop   dat je snel zwanger mag zijn ...en heel veel succes.

liefs lilian

quote: Kitty26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-08-2007 09:02:57'));

Hoi Lilian,

Hoe gaat het nu met je?

Inderdaad horen die tranen erbij hoor, laat maar lekker vloeien! Ik heb heel vaak de cd op gehad, welke we hadden gedraaid bij Danny zn afscheid. En dan liet ik die tranen ook de vrije loop. Ik had dat gewoon nodig....uiteindelijk wordt dat allemaal minder en kun je met een kleine glimlach aan je 2 kleine mannetjes terug denken. Je voelt dan ook veel trots, tenminste dat ervaar ik zo.

En ja, er zal vast een reden voor zijn geweest, waarom we dit hebben mee moeten maken. Voor mijzelf denk ik dat ik er behoorlijk sterker ben uitgekomen, en anders over het leven ben na gaan denken. Vroeger kon ik me druk maken om de kleinste dingen, en nu? Doet me dat helemaal niets meer. Dan denk ik, het kan veel erger. Dus misschien had ik dit wel nodig om sterker in mn schoenen te staan. Mensen zeggen om me heen ook dat ik veranderd ben, ten goede gelukkig. Dus ja, het heeft wel zn redenen.......Jij zal er ook wel achter gaan komen, waarom je dit hebt moeten meemaken.

Fijn, dat je menstruatie weer normaal op gang is gekomen. Dan kun je weer verder kijken naar de toekomst. Ik wacht nu op mn NOD (of niet). De 26e zou ik ongesteld moeten worden, ik hoop uiteraard van niet....

Liefs, Kitty

FF vergeten te   zeggen: ik ben super trots op onze twee kinderen...Storm enDaantje
je begrijpt t echt helemaal ....zijn maar weinig mensen die dit zo snappen denk ik..maarja je hebt bijna tzelfde meegemaakt [helaas]..
dankjewel dat je t zo goed snapt!!
liefs lilian

Hi Lilian,

Ja, het is wel erg spannend hoor. Ik voel me ook wel een beetje raar de laatste dagen. 's nachts misselijk, slaap onrustig, 's ochtends misselijk. Veel moe, en zeurderige pijn in mn onderbuik, en veel plassen. Maar nog geen pijnlijke borsten.....dus ik hoop het zo, maar kan uiteraard ook gewoon een voorbode zijn van mn menstruatie. Pfff....frustrerend hoor.
Grappig trouwens, Jij was ook zwanger in de 4e maand? Bij ons ook.....In maand 4 was het raak. En ja, ook wij klusten (hihi, grappig he)  daarvoor op de verkeerde dagen. Nu zit ik in ronde 2, dus ik wacht het maar rustig af. Ik moet ook geen haast willen hebben, maar ja....ik wacht al zo lang op een kindje in mn armen he! Dat is toch wel erg lastig. Dat zul jij ook wel zo ervaren. Je bent nu weer "leeg" zo zonder kinderen, maar je hebt ze wel vast gehouden. Dus je bent moeder. Maar niets om voor te zorgen. Ik zelf vind dit soms erg lastig, maar we worstelen er ons wel doorheen....ooit schijnt het zonnetje......ook voor ons!

Toen ik zwanger was van Danny wist ik het bij 6 weken. Ik had halverwege een innestelingsbloeding gehad, dus ik dacht dat ik ongi was geworden. Niets minder waar dus....opeens was ik toch wel erg misselijk en mn lichaam zag er voor mn gevoel anders uit, dus ik wist het eigenlijk voor mn gevoel al, en de test bevestigde het. Ik ben toen snel naar boven gerend, heb een kaartje geschreven voor mn man (die ik al had gekocht, voor het geval dat), dat de kleine in aantocht was, met de test in de enveloppe. Die heb ik heel bibberig aan hem gegeven. Hij stond echt perplex. Haha, pas weken later, bij het hartje luisteren, ging het echt bij hem leven. Grappig hoor.....mannen hebben het besef nog niet helemaal...

Gaat het verder met jou een beetje?

Liefs, Kitty

quote: Kitty26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-08-2007 21:29:17'));

Hi Lilian,

Ja, het is wel erg spannend hoor. Ik voel me ook wel een beetje raar de laatste dagen. 's nachts misselijk, slaap onrustig, 's ochtends misselijk. Veel moe, en zeurderige pijn in mn onderbuik, en veel plassen. Maar nog geen pijnlijke borsten.....dus ik hoop het zo, maar kan uiteraard ook gewoon een voorbode zijn van mn menstruatie. Pfff....frustrerend hoor.
Grappig trouwens, Jij was ook zwanger in de 4e maand? Bij ons ook.....In maand 4 was het raak. En ja, ook wij klusten (hihi, grappig he)  daarvoor op de verkeerde dagen. Nu zit ik in ronde 2, dus ik wacht het maar rustig af. Ik moet ook geen haast willen hebben, maar ja....ik wacht al zo lang op een kindje in mn armen he! Dat is toch wel erg lastig. Dat zul jij ook wel zo ervaren. Je bent nu weer "leeg" zo zonder kinderen, maar je hebt ze wel vast gehouden. Dus je bent moeder. Maar niets om voor te zorgen. Ik zelf vind dit soms erg lastig, maar we worstelen er ons wel doorheen....ooit schijnt het zonnetje......ook voor ons!

Toen ik zwanger was van Danny wist ik het bij 6 weken. Ik had halverwege een innestelingsbloeding gehad, dus ik dacht dat ik ongi was geworden. Niets minder waar dus....opeens was ik toch wel erg misselijk en mn lichaam zag er voor mn gevoel anders uit, dus ik wist het eigenlijk voor mn gevoel al, en de test bevestigde het. Ik ben toen snel naar boven gerend, heb een kaartje geschreven voor mn man (die ik al had gekocht, voor het geval dat), dat de kleine in aantocht was, met de test in de enveloppe. Die heb ik heel bibberig aan hem gegeven. Hij stond echt perplex. Haha, pas weken later, bij het hartje luisteren, ging het echt bij hem leven. Grappig hoor.....mannen hebben het besef nog niet helemaal...

Gaat het verder met jou een beetje?

Liefs, Kitty

hoi kitty
Spannend allemaal voor je.......ik hoop t echt voor je dat je super snel weer!  zwanger bent.....zou wel heel erg leuk zijnhe ..ja ok ik hoop t zelf ook   ik was afgelopen vrijdag voor t eerst weer ongi en dat was maar 2 dagen...[precies na 28 dgn] dus nu kunnen we eindelijk een beetje bepalen wanneer we "moeten"KLUSSEN[blijft raar woord].
Ik heb ook zn sensitest gekocht op internet voor de eisprong te bepalen,is wel handig anders gaan we misschien de verkeerde dagen klussen...[ik weet dat je er niet teveel mee bezig moet zijn..maar zodra je stopt met de pil ben je er mee bezig of je nu wil of niet!!!!]dus als we t dan maar op de goede dagen doen dan heb ik al een goed gevoel ja stom he..hahaha
MAAR HET IS MOGENLIJK!!!!hahaha  
ben jij er ook stiekem toch best veel mee bezig of valt t mee?
Ik ben na storm en daantje ook anders naar kinderen toe:eerst had ik zoiets met babys ooh die hoef ik iet perse vast te houden hoor , maar op een of andere manier vind ik ze nu "leuker" en wil ik ze meestal wel vasthouden ik denk dat mn moedergevoel ontwaakt is ofzo........
kan jij je iegen nog voorstellen de tijd voordat je zwanger wilde worden ....dan keek ik nog niet eens naar kinderen/babys en ook naar iets dat mee babays te maken had en dat vind ik nu dus wel interessant ....heeeel raar hoe je kan veranderen in 1.5 jaar.
maar ik hoop dat je snel iets weet....en dat de wegblijven .......zou echt te gek zijn..!!!!!
en als ze wel komen dan gaan we 100% voor de volgende ronde .......t gaat gebeuren   zeker weten ook wij gaan onze kindjes in de armen houden en in bed leggen....
Kan haast niet wachten ...heb jij dat ook de gedachte dat als je zwanger zou zijn dat tweer zo lang duurt voordat je bij de 23/24 wekn bent..?
nou   hoor t snel wel weer .
veel liefs lilian.....

Hi Lilian,

Ik antwoord je snel hoor. Heb het een beetje druk, en wil er wel even de tijd voor nemen!

Tot later!

Liefs, Kitty

Hey Lilian

ik las je verhaal en krijg gewoon kippevel wat vind ik dit toch erg, ik wil je veel sterkte wensen met het verlies, en ik hoop dat jullie snel een nieuw wondertje mogen verwelkomen

xxxx linda

Hoi Lilian,

Hoe is het nu met je? ik heb al verscheidene pogingen gedaan om je een berichtje te sturen......maar of mn computer valt opeens spontaan uit thuis, en als ik het op mn werk doe, moet ik natuurlijk uitkijken dat niemand het ziet, dus dan klik ik m weer snel uit, als iemand aan mn buro staat!

Dus nu een klein mailtje. Ik ben inmiddels ongesteld geworden, helaas! Wel 2 a 3 dagen overtijd. Volgende maand, heb ik besloten, gaan we gewoon maar op de gok klussen. Ben het zat om het steeds weer uit te moeten rekenen wanneer ik vruchtbaar zou zijn. Ik had afgelopen maand ook ovulatietesten gekocht, maar geen enkel staafje gaf positief aan. Dus ik ben het een beetje zat! Ik ben er momenteel zoveel mee bezig, dat ik gek van mezelf wordt. Dus daar wil ik vanaf...........

Jij vroeg of ik ook zo tegen de eerste 23/24 weken op zit te kijken. Absoluut! Zowieso eerst de eerste 12 weken doorkomen, want wat was ik toen misselijk zeg! Daar zie ik al als een berg tegenop. En bij 16 weken voelde ik voor het eerst Danny, dus ik kijk eigelijk een beetje daar naar uit, en dan hopen dat alles goed gaat, en dat ik na 23 weken opgelucht adem kan halen!

En ja, ook ik ben anders naar kinderen toe nu! 2 jaar geleden was dat ook heel anders. Mijn moedergevoelens zijn ook behoorlijk aangewakkerd!

Nou, een kort mailtje, ik ben vandaag ook niet zo positief, sorry. Hoorde weer van 2 mensen om me heen dat ze zwanger zijn, dus moest weer ff slikken.

Liefs, Kitty

quote: Kitty26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2007 10:18:56'));

Hoi Lilian,

Hoe is het nu met je? ik heb al verscheidene pogingen gedaan om je een berichtje te sturen......maar of mn computer valt opeens spontaan uit thuis, en als ik het op mn werk doe, moet ik natuurlijk uitkijken dat niemand het ziet, dus dan klik ik m weer snel uit, als iemand aan mn buro staat!

Dus nu een klein mailtje. Ik ben inmiddels ongesteld geworden, helaas! Wel 2 a 3 dagen overtijd. Volgende maand, heb ik besloten, gaan we gewoon maar op de gok klussen. Ben het zat om het steeds weer uit te moeten rekenen wanneer ik vruchtbaar zou zijn. Ik had afgelopen maand ook ovulatietesten gekocht, maar geen enkel staafje gaf positief aan. Dus ik ben het een beetje zat! Ik ben er momenteel zoveel mee bezig, dat ik gek van mezelf wordt. Dus daar wil ik vanaf...........

Jij vroeg of ik ook zo tegen de eerste 23/24 weken op zit te kijken. Absoluut! Zowieso eerst de eerste 12 weken doorkomen, want wat was ik toen misselijk zeg! Daar zie ik al als een berg tegenop. En bij 16 weken voelde ik voor het eerst Danny, dus ik kijk eigelijk een beetje daar naar uit, en dan hopen dat alles goed gaat, en dat ik na 23 weken opgelucht adem kan halen!

En ja, ook ik ben anders naar kinderen toe nu! 2 jaar geleden was dat ook heel anders. Mijn moedergevoelens zijn ook behoorlijk aangewakkerd!

Nou, een kort mailtje, ik ben vandaag ook niet zo positief, sorry. Hoorde weer van 2 mensen om me heen dat ze zwanger zijn, dus moest weer ff slikken.

Liefs, Kitty

hoi kitty
 we hebben echt ongeveer t zelfde met onze zwangerschap meegemaakt en dan nu weer proberen om zwanger te worden...........
ik heb ook al deze eerste maand ...ben er elke dag mee bezig!!! leuk op dit forum maar als ik dadelijk ongi word is t wel weer minder denk ik....
maar ook bij mij de ovulatietesten is wel moeilijk...ik had afgelopen zar en zondag een rose -ig 2e streep maar daarna niet meer...VREEMD... maar ik denk dat ma mijn ei is gesprongen.....
he ik zit in t"september een vruchtbare maand?"topic   als je zin hebt komje ook daarnaartoe...is een heel gezellige.......................
ik snap dat je t "verplicht"klussen   niet leuk vind .ikook niet maart moet van mezelf [psygo hahahhaha] we zullen wel zien he....
probeer t positief in te blijven zienhe.....
ik weet wat je meemaakt!!!!! positief blijven ook jij gaat weer zwanger zij dadelijk
en genieten van je kindje en vertellen over zijn/haar broertje....dat dat z'n stoere broer zou zijn geweest!!!!
kom je naar t september topic ....?
anders zie ik je hier wel weer
heel veel liefs lilian
xxx

Terug
Bovenaan