Zwanger worden rond je 40ste

<p>Hallo iedereen, </p><p>Ik zou graag met meiden, vrouwen mijn ervaringen willen delen over Hoe het is als je rond je 40ste moeder wilt worden. Voor de eerste, tweede of meer. Ik merk dat er veel is veranderd en hier zou ik met anderen die hetzelfde meemaken over willen praten, sparren. Voor elkaar een steuntje in de rug zijn als het niet loopt, gaat zoals het moet, hoort.</p><p>Ik hoop dat meiden hier te treffen die hun ervaringen willen delen. </p>
 
Ik ben 39 en nu 12 weken zwanger van ons tweede kindje. We hebben al een zoontje van 15 maanden. Ik kan natuurlijk niet vergelijken hoe het is om op jongere leeftijd moeder te worden, maar denk dat er ook zeker voordelen aan zitten om op latere leeftijd ouders te worden.
Wat ik wel merk (en misschien heeft dat niet met leeftijd te maken) is dat ik “banger” ben dat uitslagen niet goed zijn omdat je toch een verhoogd risico hebt op afwijkingen. Maar over het algemeen sta je toch iets anders in het leven en heb je het financieel goed op de rit.
Ben jij al zwanger of zijn jullie daarmee bezig? Zelf ben ik redelijk snel zwanger geraakt en doe daarbij ook acupunctuur. Geen idee of dat erbij geholpen heeft. Feit is wel dat mijn vorige zwangerschap makkelijk verlopen is en een super bevalling heb gehad. Deze zwangerschap merk ik dat ie iets zwaarder is omdat er nu een klein mannetje rondloopt die uiteraard de nodige aandacht vraagt. Hoe makkelijk hij ook is.
Succes!
 
Hoi 
ik was net 37 toen de eerste kwam en ben nu 40 en 16 weken zwanger van de tweede ... ik ben ook heel snel zwanger geraakt iedere keer in de eerste ronde .
tuurlijk wilde ik eerder alleen mijn vorige relatie liet dat niet toe , maar om eerlijk te zijn ik vind het heerlijk dat ik ze nu pas gekregen heb . Financieel sta je er beter voor , wij hebben hiervoor mooie reizen gemaakt en alles al gedaan nu kan ik echt genieten van onze dochter en heb ik alle tijd voor haar ... kan niet wachten tot nr 2 erbij komt .... 
ben jij al bezig ?? 
 
Ik ben bijna 40 en nu 40 weken zwanger van ons 1e jongetje ?. Als het allemaal lukt willen we snel voor een 2e gaan ?. 
Ook ik heb baat gehad aan acupuntuur!
 
Hoi allemaal,
Ik was 34 toen ik mijn 1e kreeg, en ben nu 38 en ben ruim 37 weken zwanger van onze 2e.
Daar is wel heel wat aan vooraf gegaan, maar heb zeker geen spijt dat ik wat later dan anderen zwanger ben geworden. We hebben alles op de rit en dat geeft zoveel rust.
Groetjes Siska.
 
Goedemorgen iedereen. Wat fijn om jullie verhalen te lezen.
Wij zijn nu bezig in de derde ronde. Heb hiervoor 12 jaar lang de microgynon 30 geslikt. Sinds september van dit jaar gestopt. Cyclus van eerst 24 dagen na de onttrekkingsbloeding en tweede cyclus van 23 dagen. Menstruatie niet zoals ik gewend was. Heel licht en weinig. Ongeveer 3,4 dagen. 
Hadden jullie voordat jullie gingen proberen om zwanger te worden ook een anticonceptiemiddel? Hoe is de ervaring hiermee?
Wat fijn dat jullie allemaal zwanger zijn en vooral gezond zwanger zijn. Dat geeft weer hoop.
En wat doet accupunctuur eigenlijk in het proces om zwanger te worden?
Ik hoor graag van jullie.  
 
Ik kreeg mijn vijf kinderen op respectievelijk 24, 25, 27, 28 en 42 jarige leeftijd. Ik heb dus zowel ervaring met jong als oud zwanger worden. Het zwanger worden ging bij mij alle keren meteen bij de eerste poging. Qua zwangerschap niet veel verschil, al heb ik mij bij de vijfde extreem veel zorgen gemaakt rondom alle testen en echo’s. Gelukkig was alles steeds fantastisch en heb ik nu een heerlijk jongetje van 9 maanden. 
 
FT DE VRIES.  nooit anticonceptie gebruikt? In de eerste ronde al zwanger? Jullie beiden gezond? Hoe oud was je man toen?
Mijn man heeft namelijk diabetes type 2 met insuline prik. Weet dus niet of dit invloed heeft.
13 jaar geleden binnen 2 maanden zwanger.  Nu duurt het wat langer. Dus niet meteen raak. Wordt er onzeker van. 
 
 
Terug
Bovenaan