Zwanger worden rond je 40ste

@ rosyby. ja zie hierboven. 
Nu met de 3e ronde bezig. 2 keer volgens mij cyclus gehad.  Hoe hebben jullie het aangepakt, het zwanger worden?
Waar zou ik rekening mee kunnen houden?
 
Ik had van 17 tot 22 jaar de pil geslikt, daarna nooit meer. Steeds in de eerste ronde zwanger inderdaad. Mijn ex was bij de eerste vier 2,5 jaar ouder dan ik. Mijn nieuwe liefde was 49 toen ik zwanger raakte. 
 
@nietveelsoeps
mijn man is 2 jaar jonger en wij zijn beide gezond , ik heb alle keren wel ovulatie testen gebruikt . En voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad dat was eind april ... eind mei gecuretteerd en op 28-8 weer een positieve test
 
Hoi,
Ik wil mijn ervaring wel delen, want dat is waar je behoefte aan hebt toch? Ben je zwanger of zou je dat graag willen?
Ik ben 41 jaar en 19 weken zwanger van ons eerste kindje. En het is een zeer hobbelige zware weg geweest. Daarom ook heel blij maar ook zo voorzichtig en wat iemand al hierboven schreef, ook bang en niet onbezorgd blij. Bang dat het toch weer mis gaat of dat er bij de 20 weken echo een afwijking te zien is.
We zijn bijna, op 1 maand na, 2 jr bezig geweest om zwanger te worden/blijven. Ik heb 3 miskramen gehad en dat heeft er flink in gehakt. We zouden in oktober dit jaar starten met IVF. Daarom was ik in juli toen ik de positieve test in handen had ook ontzettend verbaasd en opgelucht. Maar het zijn wel hobbelige 19 weken. Van week 5 tm 9 regelmatig bloedverlies, toch groeit en beweegt ons kindje goed en zijn we bij elke echo ontzettend opgelucht. En ook blij dat het toch gelukt is, ook al ben ik 41! Maar ik kreeg ook hoop doordat een vriendin van mij ook zwanger werd na ook veel pech maar nu een gezond kindje heeft en 43 jaar is!
Ik ken de weg van elke maand een teleurstelling en het verdriet van verlies maar ook de blijdschap als ik op de echo zie dat ons wondertje het goed doet.
Als laatste, ik ben een half jaar lang elke maand naar een osteopaat geweest. Niet voor het zwanger worden maar om weer in balans te komen. Dat was elke keer bijzonder fijn als ik daar vandaan kwam. En in de laatste 3 maanden (waarvan 1 miskraam) hebben we het glijmiddel conceive plus gebruikt. Niet omdat het nodig was maar omdat ik er goede verhalen over gehoord had. 
Het ga je goed! 
Groetjes, susanne
 
Hoe hebben jullie de ovulatietesten gebruikt en ingezet? Gelijk na de menstruatie iedere dag testen of op een andere manier? 
Als je geen lh piek hebt, heb je dan ook geen eisprong? Kun je aan het cervixslijm wat ontdekken? Als je cervixslijm hebt, is er dan ook sprake van een eisprong? 
 
 
JLH oftewel Susanne. Wat een mooi en heftig verhaal. Een lange weg zijn jullie aan het afleggen en ik duim voor je dat het allemaal goed gaat en dat jullie straks een prachtig kind in jullie armen hebben.
Jouw verhaal geeft ook weer hoop. Dat het mogelijk kan zijn. Ook die van je vriendin. 
Nu maar hopen dat de natuur ook meewerkt. 
Laat horen hoe het loopt tijdens je zwangerschap.  Mooi om te lezen hoe het zich ontwikkelt op onze leeftijd. 
Effe ventileren en horen hoe het bij anderen gaat, is fijn. 
 
 
 
Ik had elke maand een positieve ovulatie test. Ik starte elke maand zo'n 4 dagen voor mijn verwachte eisprong. Die was zeer regelmatig. Ik hield mijn cyclus bij met een app. Die geeft ongeveer aan wanneer je ovulatie is. Ik begon dan een paar dagen eerder.
De maand dat ik zwanger werd was ik op vakantie en had ik geen testen bij me en wist ik ook niet precies wanneer. Had mijn agenda niet mee en wilde er even niet mee bezig zijn met de app. Maar ik merkte het aan de aanwezigheid van de hoeveelheid slijm (niet elke maand hetzelfde) en mijn libido. En we hebben het voor elkaar gekregen dat het geen verplichting werd. Met veel humor benaderd en het in bed licht gehouden. Helpt ook om de weg ernaar toe vol te houden. En ook elke maand anders in frequentie. Dan weer elke dag, dan weer om de drie dagen. Wanneer we zin hadden eigenlijk. Maar wel altijd bewust geweest van mijn vruchtbare dagen.
 
Hoi @ Niet veel soeps,
Ik ben jaren geleden gestopt met de pil, ook microgynon 30.
Op den duur had ik zo 3 á 4 dagen in de week zware migraine.
Na het stoppen 2 jaar lang helemaal geen cyclus gehad.
Ook daarna is het nooit meer regelmatig geweest, hooguit 2 keer per jaar. 
Onze oudste is dan ook echt een kadootje. ( niet verwacht en toch gekregen) 
Ook daarna bleef mijn cyclus uit en belandden we voor een 2e in de medische malle molen. Na een miskraam, gezondheidsklachten en veel verdriet gestopt met de medische malle molen.
Nog geen 6 weken later was ik zwanger ( nu 37 weken)
 
 
Terug
Bovenaan