ZWANGER WORDEN!!!

Hey meiden,

Ik ben zelf 26 jaar en sinds april bezig om zwanger te worden. Ik ben een beetje onregelmatig, tussen de 26 en 32 dagen tot nu toe.

De eerste twee rondes had ik ook veel last van het ontpillen: veel buikpijn van m'n ei tot m'n menstruatie!

Deze ronde, ronde 4, voor het eerst ovulatietesten van sensitest gebruikt. Ik vond het ideaal! Toen het streepje goed zichtbaar was, heb ik de laatste dag 3 keer getest en bij de laatste was ie superdonker. Toen gelijk geklust en een paar uur later voelde ik m'n ei. Vrijdag 24 juli is mijn nod, ben benieuwd!!

@Bubbles: heb je inmiddels al getest of ben je misschien ongesteld? Ik had de eerste ronde na de pil ook 30 dagen, netjes hoor!
@Hope26: wat erg een miskraam!! Je weet in elk geval dat je zwanger kunt raken, dus misschien is het deze ronde wel weer zover! Een tip: als het streepje goed zichbaar wordt, zou ik overwegen om iets vaker te gaan testen dan 1 keer per dag, dan weet je zeker dat je 'm niet mist.
@Mariet: Las op een andere topic dat je eerste ronde er lang duurde met allerlei hoopvolle verschijnselen, hopelijk is het deze ronde raak of is je cyclus weer wat normaler!
@Boefje: fijn dat je cyclus weer gelijk goed op gang komt. Nu je weet wanneer je je ei hebt heb je inderdaad niet perse ovulatietesten nodig, scheelt ook weer geld!
@Mommy3: En?????? Getest??
@MMLC: Hopen dat je cyclus goed op gang komt, succes met ovulatietesten! Volgens mij vindt iedereen het moeilijk om er niet teveel mee bezig te zijn!

Oei wat een lang stuk, haha!

Groetjes Martine

Martine,

Ik hoop voor je dat je 24 juli een positieve uitslag hebt. Ik ben inmiddels nog steeds niet ongesteld en mijn test was negatief. Beetje balen, want nou is het wachten tot ik een keer ongesteld wordt. ik sta er toch van te kijken want ik heb 15 jaar aan de microgynon 30 gezeten en dat was echt een lichte pil. Maar ja, ik kan niets anders doen dan afwachten. Ik heb inmiddels toch maar ovulatietesten gekocht, maar daar wacht ik mee tot ik ongesteld wordt.
Heeft iemand toevallig ervaring met het stoppen na de mycrogynon 30?

Gr Bubbles

@ Mommy3; en.. weet je al meer..?

@ Martine: Spannend hoor.. Ben ook benieuwd. Nog ff geduld tot vrijdag..

@ Bubbles; Heel veel suc6. Ik heb een spiraaltje gehad dus kan je er niet mee helpen

Xxx Jo

@martine83
ben jij de martine die eerst met mij op forum zat bij jongegezinnen.nl?? ik stond daar als marietbl dus iets anders als nu...
hopen voor je meid dat het zo is..
moet zeggen hebben nu sinds maandag een puppy en man nu wat minder wilt klussen als eerst:)
want stel je voor puppy zit te piepen en dan ineens niet meer :p ach ja we zien t wel.. blijven hopen en wist deze maand toch niet precies mn eisprong ivm rarigheid vorige x...

He meiden, ik kom ook even mee kletsen.

Ik ben 30 jaar en in april zijn mijn vriend en ik voor de 1e ronde gegaan.
Maar helaas is het na 8 weken misgegaan.
Toen kwam mijn mensturatie na 3 weken weer op gang, en hadden we ook groen licht van de huisarts.
En gaan nu dus voor ronde 2.
Heb de site van predictor aangehouden, want daar staat een biologische klok op,en dan kun je een beetje bekijken wanneer je vruchtbare dag is.

En nu maar hopen dat het raak is!!!!
Iedereen succes en tot gauw x

Hey Bubbles,

Ik heb 8 jaar lang de pil geslikt, waarvan 6 microgynon 30. Daarna ben ik overgegaan op ethinylestradiol/levonorgestrel. Geen idee waarom, werd zo geregeld via de huisarts, ander merk maar precies dezelfde ingredienten. Wist eigenlijk niet eens dat ie licht was.

Je boft wel dat je menstruatie de eerste ronde goed op gang is gekomen, er zijn ook veel meiden waarbij die eerste ronde veeel langer duurt.
Je onzekerheid herken ik wel hoor. De meeste tijd vindt ik het proberen zwanger te worden leuk, maar het frustreert ook. Zou het wel lukken, wanneer, hoe voelt het, is er niet iets mis, zwemt het zaad wel goed, zitten de eileiders niet verstopt enz... Ik raar nu zelfs al gepikeerd als mensen als grapje zeggen: wordt het niet eens tijd voor jullie?
Maar goed, het blijft een leuk en spannend iets.

Hoop dat je snel postitief test! Weet je al wanneer je weer gaat testen?

Ik zit ook echt in de wachtweken m'n lichaam te checken op klachtjes. Maar ja, er zijn ook zwangeren die voelen nix de eerste weken....

Martine

Hoi allemaal

Bij iedereen alles goed?? Hoe ver zitten jullie in je cyclus?? Ik zit nu op dag 15, maar weet natuurlijk niet hoe lang het gaat duren. Mijn eisprong moet nog komen. Het streepje van mijn ovulatietest was al wel wat donkerder dan de dag ervoor, ben benieuwd!!

Boefje82. Wel beter dat je zo regelmatig ongesteld bent, dat scheelt een hoop geld voor ovulatietesten.
Maar als het je meer rust geeft, dan moet je het gewoon doen.

Mommy3, en??

Martine. Bijna vrijdag, spannend hoor. Ik denk dat ik je advies maar op volg van je ovulatietesten. Ik had gister een streepje, wel licht maar de dag ervoor zag ik haast helemaal niks. Denk dat ik vandaag nog een keer een test doe.

Bubbles. Beetje balen van je negatieve test, nu idd afwachten. Ik was ook aan die pil, maar ben al begin december gestopt. Toen eerst een paar maanden met condoom en pas in maart begonnen. Ik had helemaal geen last van ontpillen enzo. Was gelijk regelmatig, zo tussen de 32 en 34 dagen. Je hebt best kans dat je over een paar dagen ongesteld wordt of je hebt te vroeg getest!! Dat laatste zou leuk zijn natuurlijk.
Ik was 21 maart voor laatste x ongesteld geworden. Toen zwanger, 6 mei miskraam en 6 juli licht ongesteld. Nu afwachten. Irritant he dat wachten!!!

Mariette. Wat leuk een puppy!!! Ben je inderdaad lekker afgeleid. Wat voor hondje is het??

Juliette. Wat erg van je miskraam. Gelukkig was je wel weer snel ongesteld en kan je nu dus weer verder.

Veel succes allemaal.

Kus

@hope 26.. spannend hoor. maaruh licht streepje is toch ook raak? zou leuk zijn voor je. de puppy is een jack russel.. wel erg leuk maar op dit moment vind man t leuker om met puppy bezig te zijn als met mij te klussen..........pff hierdoor ziek wel nog meer hoe bezorgde lieve papa t zal worden maar jah.. ook weer frustrerend,,

Terug
Bovenaan