Zwanger worden

Ppff spannend he. En dan weet je elke maand weer bijna zeker dat je zwanger bent, want je voelt vanalles. hahahahha. Ik voel al sinds ik voor de 1e keer ongesteld ben, heel duidelijk mijn eisprong. Dat is wel een handig pijntje als je zwanger wil worden. Nu moet hij rond de 6e sept liggen ongeveer. duurt nog ff.

x

Voor ons een hele spannende week... vrijdag NOD en hopelijk zondag positieve test... ik probeer er niet te veel aan te denken... en probeer het piekeren erover los te laten... het helpt toch niet... je wordt er eerder ongelukkig van! Wachten maar en veel afleiding zoeken!

Hey,

Wij gaan 3 tot 6 september vrijdag tot en met maandag naar Sunparcks in Limburg..heel veel zin in..!!!
1 september heb ik mijn NOD..dus zou ik 2 of 3 september kunnen testen.
Het zou toch wat wezen dat ik een positieve zwangerschapstest in handen heb voor dat we een paar dagen weggaan..maar we hopen maar niet teveel.
wat wel leuk is..we hebben 2 katten en 1 kat wil steeds maar bij me liggen..dat deed hij ook dat ik zwanger van Silvy was ook.
Of zouden katten dat voelen dat je bezig bent met zwanger te worden.?

x

Tja.... je weet maar nooit Zeevang wat dieren allemaal aanvoelen. Ik heb boobies die groter zijn en pijnlijker dan ik normaal voor mijn ongie heb.... zou het dan toch??? Ik hou het nu al eigenlijk niet meer maar wacht echt tot zondag voor een test. Ik ben sinds ik gestopt ben met de pil (mrt) nooit overtijd geweest, dus dat wil ik echt zijn voordat ik test. Voor de rest probeer ik niet teveel op mijn lichaam te letten want dat heeft me wel vaker voor de gek gehouden....

Zucht,,,,, veel afleiding zoeken deze week! ik hoop het toch zo!

Hey Bloempje,

Ik zal voor je duimen hoor zondag als je gaat testen.
Ik ga donderdag 2 september testen..volgende week een hele spannende week voor ons.!
3 september gaan we op lekker een lang weekend weg en misschien ben ik dan wel zwanger.
Wel 3 uurtjes rijden voor ons naar Limburg..wij wonen in Noord holland.
En hoe was jou bevalling van Lois.?
Mijn bevalling duurde 15 uur en ik had erge rugweeen..en de laatste 4 uur een weeenstorm van on de seconde een wee..en toen ze geboren was bleef me placenta zitten en die moest operatief verwijderd worden was 3 liter bloed verloren was ook best pittig.
Ik hoop als ik zwanger ben dat het kindje langer blijft zitten als Silvy..Silvy is geboren met 34 weken.
Ik laat het weten hier op donderdag 2 september als ik mijn zwangerschapstest heb gedaan.
Bloempje,jij gaat zondag toch testen..laat je het ook even weten..ik ben benieuwd.

Liefs

Ja hoor zodra ik nieuws heb horen jullie het! Ik vind het allemaal weer heel spannend. Zondag lijkt dan nog zover weg! Ga vanavond toch nog lekker van mijn glaasje port genieten want het zijn misschien wel de laatste glaasjes... haha... en zondag blijkt al die hoop weer ongegrond te zijn natuurlijk. Ik vind het weer zo ongrijpbaar.... zwanger worden... je vrijt maar een beetje rond de goede tijd en dan moet je maar weer afwachten of het allemaal zijn werk heeft gedaan in je lichaam.

Ik had bij Loïs een redelijke bevalling. Bij 40 wk en 2 dg kreeg ik 's nachts om 12 uur onregelmatige weeën, waarvan ik toch niet kon slapen. Ik zocht daar niet echt wat achter want dat had ik al vaker gehad. Om 4 uur werden ze heftiger en kwamen ze om de 5 minuten... toen ben ik maar uit gegaan. Heb beneden de boel nog netjes gemaakt ed... haha... om 8 uur kwam de vk en had ik 3 cm. Klopte wel ongeveer na 4 uur weeën.. ik kon het toen allemaal nog wel aan. Niet echt heel heftig.
Om 10 uur begon het echt zwaarder te worden. Verschrikkelijke rugweeën... geen storm gelukkig... maar het was gewoon niet weg te douchen en weg te masseren. Om 12 uur had ik nog maar 4 cm en om 3 uur nog maar 5 cm. en ik had zo'n pijn.
Toen hebben ze om 4 uur de vliezen gebroken. Die weeën daarna vond ik zo erg. Maar het deed wel wat want om 5 uur had ik al 8 cm. Toen mocht ik op de baarkruk. Waar ik ook direct persdrang kreeg. Ik heb toen 1 uur persweeën moeten wegzuchten... wel beter te doen dan die pijnlijke weeën... om 6 uur mocht ik persen en 20 minuten later was ze er al.
Helemaal op de baarkruk bevallen... ik kan het echt aanraden. Ik had 1 hechting... en de placenta kwam vrij snel spontaan los... en met Loïs was alles helemaal goed. Ik heb echt genoten van die eerste uren... geen pijn... alleen maar bewonderen... wat een geschenk.

Helaas ging het met de borstvoeding gewoon minder. Loïs pakte niet goed en mijn borsten zijn erg zacht en mijn tepels plat tot ingetrokken. Dus dat kostte veel energie in de eerste week. Vooral aan het eind toen ik enorme kloven had... vreselijk! Ik hoop dat deel de volgende keer wel goed te kunnen doen... het lijkt me zo fantastsich als je je kind de eerste 6 maanden zelf kan voeden.

Verder een superkraamweek gehad. We hadden ook fijne kraamhulp. Veel leuke momenten en ik voelde me echt op een roze wolk.. behalve de rotmomenten rond de borstv, maar dat kwam pas later in de week... nee... ik kon er echt van genieten.

Als ik aan mijn bevalling terug denk, wetende dat ik het nog een keer moet doen, word ik soms wel een beetje benauwd. Ik had wel een prima bevalling hoor. rond 9 uur savonds begon het te rommelen, wat weeen onregelmatig. Gewoon lekker gaan slapen! Om 6 uur sochtends wakker geworden van de weeen. Toen om de 5 minuten. Ziekenhuis gebeld (had medische indicatie gekregen de dag ervoor ivm bloeddruk) Die vonden dat ik moest komen als ik daar zelf aan toe was. Heerlijk. Tot 3 uur smiddags lekker thuis de weeen opgevangen, nog prima te doen allemaal. De rit naar het ziekenhuis was niet fijn. file! Was vrijdag middag! hahaha. Maargoed, in het ziekenhuis aangekomen al 7 cm!!! Na een paar uur hebben ze me weeenopwakkers gegeven, was allemaal niet krachtig genoeg. Om kwart over 8 mocht ik persen en om kwart over 9 is mijn zoontje geboren. Wel een hoop hechtingen. Dat vond ik nog het pijnlijkst van de hele bevalling! Hechten. Zonder verdoving, want ik zou er niets van voelen met mijn kindje op mijn borst. Nou doei! Dat nooit meer. Heerlijke kraamtijd gehad, ook hier wat opstartproblemen met de bv, incl spruw en kloven. Toch doorgezet, en daarna 3 maanden bv gegeven. Als het bij de 2e weer zo moeizaam gaat, stop ik ermee! Heeft toch een wat negatief stempel gedrukt op de kraamtijd!

Bloempje, jij bent dus thuis bevallen! Dapper van je. Heel knap! Zie je niet op tegen een 2e bevalling?

Nou heeeeeel veeeeeel succes voor zondag!

Ja ik ben fijn thuis bevallen.. heerlijk... zie ook wel tegen een tweede bevalling op maar ik weet dat het maar 1 DAG is op 9 maanden en die komen we ook wel weer door.

Ik ben nog niet ongie... 1 dag overtijd... morgen testen... gelukkig gaan we deze middag en avond lekker weg dus veel afleiding want ik wil nu al wel testen...

Ik hoop natuurlijk wel, maar kan zo ook ineens down worden... dan denk ik: 'het wordt toch niks... ik word toch weer ongesteld'

jullie horen het!

Terug
Bovenaan