Zwanger zijn na een miskraam

<p>Wat jammer dat onder zwanger zijn geen kopje zwanger zijn na een miskraam is dus dan maar hier</p><p>Ik ben weer zwanger. Als het goed is 5 weken en 2dagen. Afgelopen mei heb ik een miskraam gehad met 10weken. </p><p>Het is nu zo spannend. Ik ben zo bang voor de eerste echo. Die heb ik 18oktober. Kan niet eerder ivm dat ze dan nog niks zien. De tijd lijkt te kruipen en iedere keer naar toilet is dood eng. Ik heb nu vooral last van duizeligheid en buikpijn. Verloskundige zegt dat dat geen rede voor paniek is zonder bloedverlies of krampen. Maar je begrijpt dat ik doodsbang ben</p><p> Het zou dan ook erg fijn zijn om met mensen te praten die in hetzelfde schuitje zitten. Misschien kunnen we dan elkaar geruststellen </p>

Hoi hoi,
Ik herken je angst en het voorbij kruipen van de tijd..
Ik heb vorig jaar Juni een miskraam gehad.. intens verdrietig waren we.
Sinds eind Maart dit jaar opnieuw zwanger. En vooral in het begin heeft het gespookt in mijn hoofd hoor, ik kon de dagen wel omkijken. Het werd na de 20 weken echo pas beter. 
Na een miskraam is het voor mijn gevoel bijna niet mogelijk om daarna nog onbezorgd zwanger te zijn.
Als ik iets voor je kan doen hoor ik het graag. 
Bespreek je zorgen iig met je verloskundige.
Groetjes Siska.

Wat rottig dat je (ook) een miskraam hebt gehad. 
Zelf heb ik het afgelopen jaar ook behoorlijk wat pech gehad maar inmiddels ruim 12 weken zwanger. De magische “veilige” grens gehaald. Nog steeds ben ik niet echt gerust helaas. 
Wat mij heeft geholpen is dat ik het geluk had met een hele fijne Vk. Ik mocht steeds een vroege echo bij 6 weken om me op dat moment gerust te stellen. Verder had ik hele lieve vrienden met wie ik mijn verdriet kon delen en die voor afleiding en geruststelling zorgden. 
In de meeste gevallen is een miskraam gewoon domme pech, een nieuwe zwangerschap moet je qua kansen helemaal los bekijken. Pas na 3 miskramen doen ze onderzoek en zelfs dan kan het gewoon prch zijn. 
Ik hoop dat deze wel blijft zitten. Zoek veel afleiding, haal troost uit het forum maar laat je niet gek maken. 

Hoi, 
Wat een vreemde periode he? De blijdschap van een zwangerschap en de angst van wat er mis kan gaan... 
hoe voelde je je tijdens de zwangerschap die mis ging? Ik voelde me slecht. Alsof ik zware griep kreeg.. na 8 weken ben ik het vruchtje verloren (maart 2017). 
In mei van dit jaar was ik weer een week of twee hangerig en kon ik mijn gevoel niet plaatsen. Toen ik niet kon wachten op de dag dat ik ongesteld werd heb ik getest. Die was positief en direct wist ik ‘dit gaat fout’. Mijn ervaring is dat je dat duidelijk kunt voelen. 
Na controle bij de verloskundige kregen we groen licht voor een eventuele volgende zwangerschap. En ja hoor, 3 weken na het verliezen van het vruchtje ben ik nu 18 weken zwanger.
Bij de positieve test zei ik direct tegen mijn vriend ‘dit komt goed’. Ik voel me sterk, gezond en vol energie. Een week later kwamen de kwaaltjes en toch voelde ik me op mijn best. Ik was wel bang, maar kon dit bespreken met de mensen om me heen. Zij wisten van de eerste miskraam. 
De angst die je voelt is voor mij niet meer dan logisch. Je wil dat het goed gaat met dit vruchtje en dat je over 8 maanden een gezond kindje hebt. Zorg goed voor jezelf, dan doe je dat ook voor die kleine. En als we kunnen helpen dan doen we dat. 

Hoi! 
Momenteel in het zelfde schuitje. In mei hebben wij een miskraam gehad met 8 weken. Bij onze eerste echo bleek het hartje niet meer te kloppen. Het vruchtje was gemeten op 7+6. Het was dus helaas net gestopt. Ik heb het als ontzettend heftig ervaren. 
Op dit moment hebben allebei het gevoel dat we het wel weer “aandurven” en afgelopen zondag heb ik positief getest. Afgelopen maandag was mijn nod. Dus ik zal net 4 weken zijn ongeveer. 
Ik herken je angst helemaal, ik heb het zelf ook enorm! Soms weet ik niet of min gespannen buik en misselijkheid van de zwangerschap is of van de spanning.. 
ik ga morgen de verloskundige bellen. Hopelijk kan ze mij ook een beetje gerust stellen. Ik heb gelukkig een erg lieve vk en kan met alles bij haar terecht! 
Ik hoop voor ons beide op een mooie eerste echo en dat alles goed mag gaan! Fijn om dit met iemand te kunnen delen. 

Wat een ontzettend fijne reacties. Super bedankt allemaal. Het betekend veel voor me om dit te delen en dat jullie ook de tijd nemen en je bloot geven om jullie verhaal te delen
@marittA ik had bij de eerste keer ook meteen het gevoel dat het niet goed was. Toch 2 echo's gehad met een mooi hartje en toen stond het hartje stil. Nu bij deze ervaar ik het anders. Ik ben niet in paniek zoals bij de vorige en voel ook niet dat gevoel van dit is niet goed. Mijn gevoel nu is puur angst. Puur mijn hoofd die mij gek maakt en niet mijn intuïtie. Dus ik hoop dat dat inderdaad betekend dat ik het toen goed voelde en nu dus ook. En dat alles goed komt
@xesther erg rot dat we dit moesten meemaken maar wel fijn dat er mensen zijn waarmee je kunt praten die in het zelfde zitten op dit moment. Die eerste echo kijk ik enorm tegen op. Jij ook? En ik denk dat ik daarna nog steeds bang ben omdat die de vorige keer ook goed was. 8nov heb ik mijn termijn echo. Laten we hopen dat dan de vlag uit kan. Bedankt voor het reageren. 

Dames, 
ik wens jullie allebei een goede zwangerschap en een gezond kindje?. 
@gebuiker 10073763 Wat fijn dat je het deze keer anders ervaart. Laat dat je hou vast zijn! Als je je slecht gaat voelen, buikpijn krijgt of gaat bloeden kun je altijd de verloskundige bellen. 
Ik wilde mijn verhaal graag met je delen in de hoop dat je er kracht uit haalt. Het is je gegund! 

Terug
Bovenaan