Zwanger zonder dat ik mijn cyclus kende

<p>Hallo allemaal,</p><p style="text-align: left;">Ik had helemaal geen cyclus. Ben in mei/juni gestopt met de pil en sinds dien eigenlijk niet ongesteld geweest. Heb ook eigenlijk voor donderdag een afspraak staan bij de gynaecoloog. (Bel ik af)</p><p style="text-align: left;">Maar toch heb ik zondag een positieve test in handen gehad en de 2 dagen erna ook. Super blij natuurlijk! De clearblue geeft 2-3 weken aan. Normaal reken je vanaf je laatste menstruatie. Hoe zou ik dat moeten doen. Ben ik dan            2-3weken of mag ij er ook nog 2 bij op tellen? </p>

Herkenbaar.. ik was januari vorig jaar gestopt met de pil.. geen cyclus.. half jaar later zwanger. Clearblue test gedaan, en gewacht tot de afspraak bij de verloskundige.
gefeliciteerd met je zwangerschap! 

Gefeliciteerd!!
Clearblue geeft enkel maar een indicatie (met heel ruime marges). Je kan er dus niet vanuit gaan dat dit klopt. Het kan bijv ook zijn dat je al wat langer zwanger bent dat die 2-3 weken. 
Enkel een echo bij de verloskundige kan je vertellen hoe lang je zwanger bent. 
Geniet ervan!

Bij mij klopte de test wel (ik kende mn cyclus ook niet) maar als je je bij een vk meldt gaan ze je vragen naar de eerste dag van je laatste menstruatie (en je cyclus maar dat weet je dus niet) en plannen ze een echo en bepalen ze je uitgerekende datum. Maar je zal nu dus ongeveer 4 a 5 weken zijn (hoewel de 1 meer hcg aanmaakt dan de ander, is de indicatie meestal wel redelijk goed dacht ik). 

Super dankje ? denk dat ik volgende week nog even afwacht en dan een afspraak maak. Voelt zo onwerkelijk heb ook nergens last van dus geloof het gewoon bijna niet haha! 

Hoi!
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik zou de gynaecoloog NIET afbellen! Dat er iets mis was met je cyclus is voor een gyneacoloog des te meer een reden om deze zwangerschap goed te controleren. Bovendien zal de gyn waarschijnlijk een vroege echo bij je willen maken, want een verloskundige niet zo snel zal doen.
Mijn advies is dus niet afbellen.
Succes en geniet van je zwangerschap 
Liefs Maaike 

Terug
Bovenaan